Header II

Header ADS

Dua ADUN DAP Perak letak jawatan dalam parti


Dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada DAP di Perak meletakkan jawatan dalam jawatankuasa DAP negeri itu.

ADUN Malim Nawar, Leong Cheok Keng meletakkan jawatan sebagai Timbalan Bendahari manakala ADUN Pokok Assam, Leow Thye Yih meletakkan jawatan sebagai Penolong Setiausaha Organisasi DAP.



Peletakan jawatan mereka kerana dikatakan tidak berpuas hati dengan kenyataan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming berhubung kedudukan anggota Exco Kerajaan Negeri, Paul Yong Choo Keong (gambar) yang sedang menghadapi tuduhan merogol pembantu rumahnya.

Cheok Keng yang juga peguambela Paul Yong berkata, peletakan jawatan itu adalah muktamad dan berkuatkuasa serta-merta.

“Kami tidak berpuas hati dengan berita yang kita dengar pagi ini bahawa jawatan Exco YB Paul Yong akan dibincang pada peringkat Pakatan Harapan (PH) Perak dengan tidak memberitahu kami terlebih dahulu bahawa isu ini akan dibincang pada peringkat itu.

“Pada pandangan kita, sekiranya jawatan YB Paul Yong akan dibincang pada peringkat PH ia perlu dibincangkan terlebih dahulu pada peringkat Jawatankuasa DAP Perak,” katanya dalam sidang media di pejabatnya, di sini pada Rabu.

Menurut kenyataan Kor Ming yang disiarkan di dalam beberapa portal berita hari ini, kedudukan Paul Yong akan dibincangkan oleh PH Perak.

Menurut Cheok Keng, mereka khuatir jika isu itu dibincangkan, kedudukan Paul Yong mungkin akan terjejas sedangkan di dalam mesyuarat parti sebelum ini mereka sepakat bahawa Exco berkenaan tidak bersalah dan sepakat untuk mempertahankannya.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. 'Menurut Cheok Keng, mereka khuatir jika isu itu dibincangkan, kedudukan Paul Yong mungkin akan terjejas sedangkan di dalam mesyuarat parti sebelum ini mereka sepakat bahawa Exco berkenaan tidak bersalah dan sepakat untuk mempertahankannya.'

    Tengok tu depa back-up orang depa sampai macam tu sekali.
    sepakat kata tak bersalah..

    Padahal kes baru ja jalan.

    Inilah bahayanya DAP ni, benang basah yg entah tegak atau tak, diletaknya simen bagi keras berdiri jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangsa ni mana reti nak ikut undang2. Ingatan pada melayu yg dah kena kencing!

      Padam
    2. Kan depa ni bleh langgak sume asal dia dpt......x sangkut halal ke haram
      Klu boleh org lain bkn pijak jer tebas kepala pun brani.....kturunn puak yg bukak lombong timah dulu....ghe hin ape ke benda mcm gitulah.��

      Padam
  2. Poorahhh...Letaklah sekali jawatan ADUN tu....Ada berani ? Nak belakon dengan PH bolehlah...Boleh blah...

    BalasPadam
  3. Disisi orang kafir mana ada iman? Jauh lagi ihsan (seolah2 Allah melihat & kita melihat Allah)

    Apa yg mereka nak takutkan.
    Kemanusian disisi mereka juga adalah yg mesti menguntungkan mereka.

    Mereka mana ada kira dosa & pahala.

    SEBAB TU JANGAN DIANGKAT KAFIR MENJADI TEMAN RAPAT APATAH LAGI WALIMUUUU

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.