Header Ads

ads header

Flash News

Bagaimana cara nak hantar komen atau artikel kepada MindaRakyat


MindaRakyat adalah suara hati naluri rakyat. Anda boleh hantar apa sahaja kepada kami untuk kami siarkan di sini. Kami mengamal polisi siar apa yang dihantar tanpa sebarang edit. Jika diedit pun mungkin melibatkan bahasa yang sangat kasar atau jelek. Kami mungkin tidak edit kesalahan tata bahasa atau ejaan jika itu tidak memberikan kesan kepada masej yang hendak disampaikan.

Polisi ini telah jelas kami paparkan di laman utama. (paparan MindaRakyat versi PC/Notebook)



Konsep Blog: Berita atau isu adalah berfokus kepada isu politik semasa yang mencetus persepsi masyarakat dalam menanggani kehidupan harian. Manakala artikel pula pada blog ini berfokus kepada pencetus minda rakyat, yakni penulis mungkin memberikan idea untuk satu santapan minda baik pro atau boleh jadi kontra dengan pemikiran sejagat. Oleh itu artikel tersebut perlu kepada perbahasan minda. Komen anda tidak ditapis akan menjadi forum kepada sesuatu isu dan idea penulisan. Kami tidak terikat dengan mana-mana kefahaman pemikiran oleh itu kami akan siar apa sahaja artikel daripada mana-mana parti, pertubuhan atau individu.
Jadi anda boleh hantar apa sahaja komen atau pendapat dengan syarat itu bukan fitnah atau mempunyai maklumat yang mencurigai yang membina persepsi buruk. Anda boleh hantar melalui pelbagai cara iaitu;

Menggunakan PC/Nootebook



Jika menggunakan PC atau notebook anda hanya boleh hantar melalui emel iaitu mindarakyat@gmail.com atau melalui telegram desktop itupun jika ada telah install telegram desktop pada pc/notebook anda melalui menu utama pada homepage MindaRakyat seperti gambar di atas.
Jika menggunakan telegram, artikel atau komen anda akan dihantar kepada Nik Abu Bakar Nik Mat editor MindaRakyat.

Menggunakan Smartphone/Tablet

Jika anda menggunakan smartphone atau tablet anda boleh hantar komen/artikel melalui 3 cara iaitu emel, whatsapp atau telegram. Ini adalah paparan untuk pengguna 'tablet'. Anda klik pada menu dan cari hantar artikel/komen. Jika anda menggunakan 'smartphone/tel' paparan anda adalah seperti di bawah.


Anda kena tukar dahulu kepada paparan website (lihat bahagian bawah sekali)


Anda klik pada menu dan cari hantar artikel/komen. Lihat seperti di bawah.


Pilih whatsapp misalnya. Klik dan paparan seperti ini akan terpapar.


 Jika anda pilih telegram, paparan di bawah ini terhasil.

Semua komen atau artikel anda hantar akan sampai kepada sdr Nik Abu Bakar Nik Mat, editor MindaRakyat.

Untuk hantar melalui emel kami rasa tak perlu kami tunjukkan di sini. Hanya ingat emeil ini mindarakyat@gmail.com

Menghantar terus kepada kami sebagai Draf Artikel




Anda juga boleh menggunakan penghantara bahan artikel "melalui blogger" sebagai pengantaraan menghantar artikel terus kepada kami. Artikel ini terus sampai kepada blog Mindarakyat sebagai draf artikel.

Jika anda tidak mahu menggunakan menu di blog kami anda boleh boleh menggunakan e
meil mindarakyat.postartikel@blogger.com sebagai alternatif melalui apa-apa cara menghantar emel.

Jenis-jenis Artikel

Anda boleh hantar artikel anda sendiri atau pun artikel orang lain dengan syarat anda mesti tunjukkan maklumat penulis dan sumber di mana artikel itu di ambil.

Kenapa anda boleh hantar artikel orang lain atau berita daripada mana-mana sumber lain?

Kami semua yang bekerja di MindaRakyat adalah bekerja secara 'part time' bukan sepenuhnya. Kami kadang kala sibuk dengan tanggungjawab lain. Mungkin kami tak boleh fokus kepada semua isu secara serius dan terperinci. Oleh itu menjadi tanggungjawab anda sebagai pembaca membantu kami untuk mengenal pasti isu-isu penting yang kami patut ketengahkan di laman MR.

Jika kami terlepas pandang, anda menjadi orang yang membetulkan kami, selain anda memberi komen, atau cadangan anda juga boleh sertakan bahan untuk membantu MindaRakyat berfungsi dengan sebaiknya.

Jika anda tak tahu atau ada sedikit 'kemalasan' apa salahnya anda hantar aje link untuk bahan/video/fb dll yang kami mungkin boleh alert!

Ok. terlupa anda boleh juga menghantar teguran ringkas atau kemen ringkas menggunakan ruangan chit chat seperti di bawah. Chit Chat ini ada sebelah kanan (versi pc/notebook) atau didalam (kena scroll untuk versi tablet) dan tiada untuk versi telefon (kena tukar paparan web jika nak chit chat.


Terima kasih



......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR | Telegram MR | Facebook MR

# Boleh pilih (klik) nak komen guna facebook atau blogger

2 ulasan:

  1. utamakan tarbiah ugama agar mampu mendidik diri menggapai reda ALLAH.

    BalasPadam