Header II

Header ADS

Cukuplah Sekali PH Memerintah, Negara Susah Rakyat Meyampah!!


Dulu lg dah cakap, PH perintah Malaysia ni satu je tujuannya…nak kuasa, nak jawatan, nak kayakan kroni, nak merompak duit rakyat! Tapi ada gak golongan benak dok caya lg! Bebal tu pekat sgt sebab dah kena sumbat ngan agenda politik fitnah bertahun2! Selama 22 bulan PH pegang, apa kita dpt?! Org Melayu terutamanya, apa yg korang dpt?!

Meh sini nk igtkn klau lupa..bendera digantung terbalik, Islam kena hina, Institusi Raja2 Melayu dikatakan dah tak relevan, si ‘tisu koyak’ kata ketuanan Melayu dah lapuk dan berakhir, orang Melayu dikatakan pemalas, tau makan tido, harapkan bantuan kerajaan! Korang tak rasa sakit hati ke?! Tak tau lah klau yg baca ni dr kalangan ‘pencacai tegar’ PH, berapa ratus ribu big boss kasi suruh back up?! Tak cukup sakit lg tu..kes Adib, sampai sekarang senyap, ‘enam jahanam’ tu pegi mana, dah hantar dok kt oversea ke?! Sekor Menteri PH pon tak berani nk bersuara ms tu…yelah, kalau bersuara dikatakan ‘menderhaka’, dah tk psl2 jd cm Maszlee Malik!

China tanah besar diagung2 kan…bg IC, lesen, tanah, rumah..kaum lain dpt ape? Lantaklah klau ada yg nak kata rasis! Bnd dah memang btol, nk nafikan buat apa?! Thp mengagungkan tu sampai anak2 kita kat sekolah tu pon ‘dibasuh’ pakai komik “Inisiatif Jalur dan Jalan: Meraih Manfaat Bersama”..Bila dah jd gtu, Komunis amik peluang lah! Buat perhimpunan kat Kajang, buat majlis makan malam amal, mcm lah org tk thu sbnrnye nk hidupkan blk ideologi! Abu mayat Chin Peng, selamba je dibawak masuk tanpa kebenaran! Bila ditanya knp, ckp tu bnd kecik..plg tak pon, “sy tak tau”. Inilah PH yg korang kena tau, ‘I don’t know, I don’t care’ tu prinsip hidup dorang!

Jenayah kolar putih PH?! Hahahaha…disappear! Magik weyh! Kes Nobita, gugur..kes Hassan Karim, R. Sivarasa, N. Surendran, gugur…kes LTTE P. Gunasekaran ngan G. Saminathan, gugur..fuh! siap penyokong2 dia sekali buat perhimpunan kot suruh lpskan 2 ekor ADUN tak guna tu! LGBT jgn ckp lah, bersepah! Siap buat ‘rainbow parade’ lg! Dasyat teruk Malaysia ms bwh PH! Tu tk msk lg cerita ‘wrestling’ pemimpin2 tertinggi PH sebab rebut jawatan! Teruk! Takleh byg dek akal lah manusia2 jns gtu ada kt negara kita ni!

PH ni sbnrnye “Capitalist Demon”! Selama ni kita sume dah kena ‘kencing’ dgn cerita dongeng air mata psl negara hampir bankrap..tp sbnrnye dorang lah pelingkup negara! Hutang dr billion jd trillion, GST jd SST, berbondong-bondong BON dibuat, rakyat hilang kuasa membeli, taraf hidup menurun, bantuan dipotong, elaun dilupus, tenaga kerja dikecikkan sampai ganggu pertumbuhan ekonomi dan pendapatan negara. Itu ke yg selayaknya rakyat Malaysia yg ada surat beranak sah, IC sah ptt dpt?!

Syukur Alhamdulillah seksa 22 bulan tu berakhir bila PN amik alih kerajaan Malaysia. Bwh PN, rakyat mampu tersenyum, mengalir air mata gembira bila lps dr seksa..bantuan mencurah2..mana yg dikatakan mls dulu kini dipandang tinggi sbg wira negara sbb sggup berkorban jiwa menjalankan tugas semasa dunia dilanda pandemik COVID-19. Ini sbnrnya kerajaan yg rakyat Malaysia ptt dpt, bkn kerajaan acah2 perfect, bajet2 ‘suci’ tp mendahulukan keperluan org luar lbh dr rakyat sndr, yg selalu ‘sembang kari’, yg suruh rakyat ikat perut sbb nk kayakan kroni! Cukuplah utk kali ni…

#sumber


MR :  PH yang hancing tu?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


55 ulasan:

  1. mohon pakar ARIFF MULUK dan setegar dengannya JAWABLAH komen ini dengan SEGALA DALIL jika semua di atas hanya FITNAH penulis.aku pegang FITNAH itu lebih BAHAYA dan BESAR DOSA dari memBUNUH.

    BalasPadam
  2. MR...Termasuk Manifesto Munafik/ICERD/STATUS ROM/HINA NABI/JAWI/UEC/KOMUNIS pejuang kemerdekaan/IC dan SIJIL PALSU/warga Cina India GHAIB/KES AWAL COVID perlukah kuaratin warga Cina di kandang lembu dan barang2 Wuhan mana boleh demam MAHATHIR-AZIZAH rakyat jangan buat spekulasi PANIK dan ia berlaku di Cina dan JAUH.

    BalasPadam
  3. Paling penting orang islam kena ingat jangan sekali kali beri orang kapir berkuasa. Niat mereka tidak akan menolong orang islam sebaik mana pun lah nampak dari luar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BETUL DAN SOKONG

      Padam
    2. Betul tu sokong sangat sangat.. ph hancing kita kuburkan dengan serangan demi serangan berbagai bentuk ..warga net.. dia orang ramai juga pakar scamer. Ic palsu yg dia orang cipta ..minta kerajaan pantau dan hapus kan dengan segera..

      Padam
  4. Yang penting perlu faham ph ni adalah geng geng kafir Harbi dan munafik. Mereka musuh umat Islam. Tolong ingat baik baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yer btul tu saya sokong sya mmg x sokong ph meluat dgn atok tua bangke tu.

      Padam
  5. Nak tambah :
    Jangan lupa insiden gas toksik yang meracuni beratus ratus anak murid orang Melayu di Pasir Gudang yang ada kaitan dengan Menteri alam sekitar.
    Dasar PH babi anak haram punya kerajaan.

    BalasPadam
  6. Jangan lupa juga insiden penjawat awam kena downgrade dan IKIM di hancurkan katanya peraih duit rakyat. Celaka betul kerajaan babi PH ni.

    BalasPadam
  7. PH lebih baik dari PN dan lebih baik lagi tanpa Tun M.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kapir dan munafik hanya tau menipu.

      Padam
  8. Sokong ph dan menteri2 semua kaki penipu termasuk orang tua tu mulut macam sial semua itu x betul dia sorang yg betul.

    BalasPadam
  9. Sokong2 .. Parti PH dulu hnya salahkan parti lain .. Tiap hari buat crita/fitnah dlm surat khabar ..pngurusan dalaman PH pun x d'uruskan..
    #sokong Kerajaan PN ..
    #sokong parti BN
    #sokong parti PAS
    #sokong parti GPS ..

    BalasPadam
  10. Sudah bagi peluang untuk mentadbir tapi diabaikan semua kuasa ALLAH s.w.t.yg menentukan ph merintah 22 bulan sahaja..terimakasih PN...

    BalasPadam
  11. Wahai rakyat malaysia mari kita Tanam PH idop idop...

    BalasPadam
  12. sudah terang terang parti Politik PH ini,pemimpin nya terdiri orang kafir,munafik dan fasik.Orang yang tidak ada ilmu ugama dan kafir saja yang mengundi mereka.

    BalasPadam
  13. Kita melayu islam jadi klas 3 ph ada orng melayu islam mereka buat buta d tuli apabila islam d hina

    BalasPadam
  14. Ckp berdegar2...waktu umno memerintah selama ni pun org melayu mcm itu juga...! Yg naik hanya kroni2 mereka..! Sembang tak ada fakta...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang melayu pemaaf dan penyabar tapi ada had dia. Lepas ni ko tengoklah melayu akan tumbangkan sesiapa yang berasuah, insya allah.

      Padam
    2. Lagi teruk ph.dapat kuasa jer.berebut sesama sendiri.siap singkirkan sesama sendiri.siap baling kursi lupa daratan.
      Tisu koyak la.lompat pagar la.macam2 lagi.
      Bila rakyat mengadu.ada je alasan.islam di hina.lepas tu sedikit demi sedikit tanam kebancian di kalangan melayu dan islam.
      Macam peptah china kata.
      Ji buke shi,shi bu zai lai.("tidak boleh mengabaikan kesempatan,waktu tidak datang lagi".
      “When a stupid man is doing something he is ashamed of, he always declares that it is his duty.” — George Bernard Shaw

      Sendiri buat sendiri tanggung.Checkmate.

      Padam
    3. Apa PH boleh buat dlm 22 bulan...bodoh tu jgn d tunjuk sangat..ni perintah 1 negara dan bukan 1 daerah...kerajaan BN perintah 61 tahun pun bukan semua d tunaikan.

      Padam
    4. Isu perkauman zaman PH siapa yg mainkan kalo bukan UMNopasu..skrg dh jd kerajaan bisu semua...mana pergi semua perjuang islam dan melayu bila cina MCA bersuara...kedai arak masih bermaharajalela tak pulak d tutup bila pemandu mabuk langgar polis d kajang..skrg semua pejuang islam Melayu tgh rebut jawatan dan harta negara...mrk hanya fikir aqu, aqu dan aqu..itulah kerajaan skrg

      Padam
    5. Bila tutup kedai arak ko kafir kata islam zalim. Bila tak tutup orang mabuk ko salahkan islam juga. Sekarang orang islam sedang menyelematkan negara akibat covid-19. Tunggu dah selesai esok kedai2 arak jadi macam kat kelantan baru padan muka ko. Mana ada kapir menyerlah bantu pasal covid-19?

      Padam
  15. Semuanya umno betul belaka tkde yg tk betul jika nk perintah nepara cuba laa cara demo krasi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umno takde pun masuk buku. Yang aku tengok ph je terutama tdm, anwar dan pan yang yang kata pn dan tsmy tak betul. Dsn yang duduk diam2 pun dikatakan tak betul, aduhai.

      Padam
  16. Hanya pencacai barua2 PH ja yg kata PH bagus... Bagus pala bapak dia.. Penyokong yg kt bawah susah tahap pancacai jgak... Xde nya di beri kemewahan.. Yg kt atas bermewah2.. Habis di sekat segala bantuan.. Ambil kt diorang.. Itu lah yg PH mahu kan... Anwar sampai masuk lubang kubur la jd pm menunggu jawatan.. Hahaha

    BalasPadam
  17. Skrg ni perompak UMNO bn suka dapat merompak wang rakyat dan negara.

    BalasPadam
  18. Hati klu ada cahaya Iman,dia akan pilih PN, kerajaan yg sedia ada skrg.

    BalasPadam
  19. Betul ni aku sokong 200%.masa PH semua nak kencing.biasalah nk penuh poket sendiri atur langkah nk lupuskan sedikit demi sedikit islam dan melayu.macam2 cara.ada jer.ingat rakyat buta ker..jangan kata kami rasis.dalam diam tanamkan perbalahan sesama melayu dan islam.melayu yang tamak jer dapat duit terus ikut telunjuk.sanggup buat apa saja.tak fikir langsung masa depan anak cucu.bila islam dan melayu di hina masa ph pemimpin melayu senyap.bunyi dengar tak dengar je.sampai hina Nabi.
    Elok sangat PH dan Dap terbenam terus selamanya.perjuangan apa yang pH dan Dap buat.
    Perjuangan poket sendiri dan kuasa sendiri adalah.
    Dapat kuasa semua lupa.
    Semoga ph dan dap hancur.amin

    BalasPadam
  20. Untuk PUTERA 7:33
    Komen sikit yang ni..


    Zaman Madey dan AG Lantikannya TOMOI TOMATO lagi banyak senang penyamun lepas diri..Hadamkan ini ye ANON..

    Ini bukan kali pertama Tommy menafikan dia tidak tahu atau tak terlibat dalam keputusan Pejabat Peguam Negara yang cetuskan kontroversi walaupun dia Peguam Negara masa itu:



    Banyak lagi contoh-contoh dalam tempoh singkat dia menjawat:

    KES 1: Peguam Negara tak libat dan tak tahu kenapa Jabatan Peguam Negara gugurkan kes majikan Pulau Pinang dera dan bunuh amah Indonesia.

    21 April 2019: Peguam Negara akan siasat isu gugur kes bunuh amah
    http://www.astroawani.com/berita-malaysia/peguam-negara-akan-siasat-isu-gugur-kes-bunuh-amah-steven-sim-205402

    KES 2. Peguam Negara tak libat dan tak tahu kenapa Jabatan Peguam Negara memfailkan rayuan balas terhadap sabitan dan hukuman penceramah bebas, Wan Ji Wan Hussin

    12 Julai 2019: Kes Wan Ji: Tommy tak sedar rayuan balas pendakwaan
    https://www.sinarharian.com.my/article/37398/BERITA/Mahkamah/Kes-Wan-Ji-Tommy-tak-sedar-rayuan-balas-pendakwaan

    KES 3: Peguam Negara tak libat dan tak tahu kenapa Jabatan Peguam Negara memfailkan affidavit bahawa ahli Bomba Muhammad Adib tidak dipukul.

    “Dalam afidavit yang difailkannya pada 19 Julai, Thomas berkata bahawa walaupun terdapat 1,200 pegawai undang-undang di Jabatan Peguam Negara (AGC), beliau tidak mengeluarkan arahan kepada mereka mengenai tugas harian masing-masing.”

    24 Jul 2019: AG nafi afidavit kata Adib tak dipukul perusuh
    https://www.malaysiakini.com/news/485181

    KES 4: Peguam Negara tak libat dan tak tahu kenapa dua pertuduhan tambahan dikenakan ke atas wakil rakyat DAP sehingga dua pertuduhan baru ini digugurkan sebaik sahaja ianya difailkan dalam Mahkamah dengan alasan pertuduhan baru ini adalah berlebihan.

    7 Nov 2019: LTTE: AG jelaskan sebab 2 pertuduhan baru pada Adun DAP dibatal

    KES 5: Peguam Negara tak libat dan tak tahu kenapa Jabatan Peguam Negara memfailkan rayuan terhadap kebebasan Raja Formula Negara.

    6 Dis 2019: “AG says appeal against Rafizi acquittal done without his knowledge”
    https://www.theedgemarkets.com/article/ag-says-appeal-against-rafizi-acquittal-done-without-his-knowledge

    KES 6: Peguam Negara kata dia tak terlibat dalam pengguguran kes rasuah Guan Eng.

    5 Sep 2018: Guan Eng bebas, peguam Tommy Thomas tidak terlibat
    https://www.beritaharian.sg/dunia/guan-eng-bebas-peguam-tommy-thomas-tidak-terlibat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terbaik ini adalah fakta.

      Padam
    2. Skrg dh jd kerajaan knape tak buat..sbb masa jd pembangkang snang meroyan dh jd kerajaan hanya fikir pasal aqu, aqu dan aqu..cth surat dari bapa adib kpd AG utk kes adib knape takde tindakan...mana pergi penyokong MN islam dan melayu..yg ada kat sini knape tak pertahankan..itula dia melayu mudah lupa..

      Padam
    3. Ko ni bangang. Takde orang pn meroyan macam ko.

      Padam
    4. Baru 3 bln apa yg kerajaan PN boleh buat. Keutamaan kerajaan sekarang ialah menyelamatkan negara dan rakyat drp wabak Covic. Macai PH tak habis menyalak, saja create isu. Dulu undi PH, kini dah meluat

      Padam
  21. Kerajaan PH tak bagus ke. Kerajaan PH tinggalkan cukup pulus kepada kerajaan pintu belakang untuk hulur sikit BPN dan hulur setiap bulan pada penyamun2 dan pengkhianat. Kerajaan pintu belakang tak perlu ikut undang2 perbelanjaan untuk belanja sesuka hati sebab takda lagi sidang parlimen untuk meluluskan rang undang2 sampai tamat penggal. Bila tamat penggal Malaysia tinggal hampas. Jangan nak salahkan kerajaan baru lepas PRU15 mengenakan penjimatan ketat ke atas kehidupan rakyat jika Malaysia belum muflis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasib baiklah PN memerintah kalau tak PH tentu sapu untuk beli pinggan mangkuk, banglo mewah dan condo2 untuk menteri2 punah harapan ni.

      Padam
    2. Apa yg ko merepek ni bahlol..kalo ada bukti menteri makan rasuah beli pinggan mangkuk, banglo mewah dan condo pergi la buat laporan polis dan SPRM...jgn nk tabur fitnah...takde pulak dgr menteri PH kne dakwa kes rasuah tp yg ada projek KKM bwh PN d siasat..baru perintah 2 bulan dh ada kes.

      Padam
    3. Kes menteri ph dah di tutup oleh tommy. Meroyan lah ko macam orang gila. Sampai masa nanti siaplah giliran penyamun dari ph bersama cacai2 mereka.

      Padam
    4. Puak2 Macai ni mana Nak tahu tu semua. Cuma tahu ckp yg ph kencing Dia org ingat 22bln cukup Nak pulih Kan balik sistem negara yg telah didurjana olih melayu umno ni.

      Padam
    5. Ph lagi handal dalam 22 bulan je boleh habis jual semua harta kerajaan. Umno pun tak pandai buat macam tu. Tapi macai2 ph dah terlalu tengik bau kencing salah sendiri tak bau dah.

      Padam
  22. Hujah penyokong PH,bangkai semata-mata.Tadak nilai akademik melainkan gambar dungu,bodoh dan hati hitam dan bonsai otak untuk fikir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila hati sdh hitam maka keluarlah statement mcmni.

      Padam
    2. Betul. Mereka ada hati pulak mencaci umat islam. Mereka ini adalah kafir harbi atau munafik. Tunggulah balasan dari Tuhan nanti tak di dunia di akhirat.

      Padam
  23. MR ni hanya utk mrk yg suka fitnah dan pemakan dedak aje..lgpun mrk ni bukan penyokong dan pengundi PH PRU14 yg lalu...PH akan berkuasa semula...tgk kedudukan kerusi Parlimen 18 Mei yg lalu pun dh tahu...bakal berkubur sblm PRU15

    BalasPadam
    Balasan
    1. Patutlah 5 prk ph kalah hahaha..ko tengok lah nanti. Jangan kecut telur ko dahlah.

      Padam
    2. Buat apa ko baca MR? Pergilah hadap MK. Lagi kuat menfitnah, mencarut, adu domba. Aku dulu undi PH kini menyesal tak sudah.

      Padam
    3. ph layak jaga beruk & kandang babi je.kalau past baru boleh memerintah

      Padam
  24. Bila baca hujah machai PH,kita akan rasa tolol dan bodoh.Memang begitu tahap penyokong PH,sebab tu mudah kena tipu.Ph tipu sijil,tipu duit negara bangkrup dan banyak lagi tipu. Tapi cakaplah apapun,hati kelam tak leh terima fakta

    BalasPadam
  25. Sokong pas umno leb8h kafir dan durjana

    BalasPadam
  26. Rakyat lupa.PN belanjakan duit negara sesuja hati tiada bahas parlimen

    Tindakan tiada lulus parlimen

    PN bazir hambakan rakyat...hacurlah PN sekobgkol pemusnah negara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat sekali kali tak lupa kecuali rakyat lgbt, suka arak dan kaki maksiat. Pn habiskan duit untuk rakyat. Ph Pabiskan duit untuk komunis, teroris dan kroni.

      Padam
  27. Zaman umno dan pas lah rakyat masih miskin dan hina

    BalasPadam
  28. 60 tahun b perintah

    Jalan hancur
    Air tak selesai
    Letrik tak selesai

    Mana saham kpf felda?
    Mana untung fgv?

    Makin felda rugi

    Hutang peneroka makin banyak

    Mana bajet repair banguanan awam?

    Mana duit lebihan perahan peneroka?

    Mana kerja luar bandar?

    Projek tender semua tipu rakyat
    Buat rm1juta...400k di sapu puak umno

    Bajet sekolah mana?

    Dasar pendidikan habis ratus juta

    Hasil..membaxir duit..budak sekolah

    Makan tanah lah...

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.