Header Ads

ads header

Flash News

Dana Sumber Zakat Disekat, Penutupan IKSIM Bermula


PENUTUPAN Institut Kajian Strategik Islam Malaysia (IKSIM) sudah bermula apabila badan pengkaji itu sudah kekurangan dana dan tidak dapat membayar penuh gaji kakitangan sejak bulan Jun.

Ini dinyatakan dalam satu tulisan editorial laman Menara kendaliannya hari ini, yang mengkritik sikap politik kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang didakwa menyokong liberal dan memusuhi IKSIM.

Tulisan itu mendakwa IKSIM menjadi mangsa politik dendam kerajaan PH yang berkongsi sikap dengan pemimpin-pemimpin liberal anti-Islam yang mendominasi pakatan itu.

“IKSIM, sebuah institusi yang selama ini dipertanggungjawabkan untuk memantau dan menguruskan isu-isu ancaman terhadap kedaulatan Islam ini, kini menjadi sasaran utama balas dendam politik mereka,” jelas tulisan itu.

Menurut tulisan itu, penjelasan oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Fuziah Salleh “bahawa dana zakat fi sabilillah itu telah dibekukan tentunya menimbulkan rasa puas di kalangan kelompok liberalis sekularis dan ekstrimis Evangelis serta penyokong PH.”

IKSIM didakwa telah menghadapi kesukaran kewangan termasuk gagal membayar penuh gaji kakitangannya.

“Pemberhentian (penyaluran dana itu) menyebabkan berlakunya penganiayaan kemanusiaan apabila gaji kakitangan IKSIM tidak dapat dibayar penuh sejak Jun, komitmen pembayaran dengan pelbagai pihak, sewaan dan sebagainya yang terbantut, yang langsung tidak diambilkira oleh pihak CEO MAIWP sejak bulan Mei 2018.”

Jelas tulisan itu, ketua pegawai eksekutif IKSIM telah membuat aduan kepada Jabatan Agama Islam Wilayah (Jawi) “mengenai campurtangan politik kepartian dalam urusan dana zakat MAIWP dengan memberhentikan dana zakat IKSIM.”

IKSIM ditubuhkan untuk memperjuangkan Islam seperti diperuntukkan perlembagaan negara melalui pelbagai aktivitinya dan mengendalikan laman web popular Menara yang dikenali sebagai suara paling lantang mengkritik pihak liberal dan menjawab pelbagai serangan dan salah faham terhadap Islam.

Pertubuhan ini kuat dikecam oleh golongan liberal termasuk ramai pemimpin parti-parti PH terutama daripada DAP dan Parti Amanah Negara (PAN).

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mujahid Yusof ialah naib presiden PAN yang konsisten mengkritik IKSIM.

Mujahid pada November 2017 mempertikaikan peruntukan yang diterima IKSIM dalam Bajet 2018 oleh kerajaan Barisan Nasional.

Seorang penceramah agama yang kini berkhidmat untuk DAP, Wan Ji Wan Hussin pula pernah dilaporkan berkata IKSIM menyebarkan pemikiran seperti kumpulan pengganas ISIS apabila mengajak orang Islam supaya tidak mengundi DAP. – Mynewshub.tv


MR : Islam terkahis sedikit demi sedikit oleh penganutnya yang 'bebal' dengan politik Islam....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

25 ulasan:

  1. mung ni mujahid ke mu jahat puok ph memang sial

    BalasPadam
  2. nanti org islam mengamuk di jalan raya baru dia tau

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memg puak kafir nak umat islam mengamuk supaya mereka boleh bunuh umat islam yg tentang mereka.

      Padam
    2. Tidak perlu mengamuk. Ini adalah kerajaan pilihan rakyat. Pengundi terbesar di Malaysia adalah bangsa Melayu/Islam.

      Padam
    3. Pilihan rkyt ke tak, ak x peduli.. klau esok2 skolah thfiz pon diharamkan, solt jumaat pon pindah ke hri sbtu, xkan nk ckp rilekla kerajaan pilihan rkyt sambil kunyah tomato kt rumah..

      Padam
    4. Kerajaan ini dipilih oleh hanya 30% org melayu. Selebihnya kapir.

      Padam
    5. Betul melayu munafiq dan para peminat k pop yg uneducated yang memilih...so 60% melayu islam menolak kerajaan kafir dap ini.Melayu pas dan umno wajib bersatu untuk menjatuhkan semula kerajaan yang condong ke puak kafir ini.

      Padam
  3. Puak pan libral khadam dap pulak sekarang dah berkuasa islam ditentang bukan nak bela. Maha suci allah telah keluarkan mereka ni dari jemaah islam dan parti islam. Sekarang dap berkuasa mengangu islam sebab puak pan khadam dap. Umat islam yg sokong ph bertanggungjawab atas kerosakan agensi dan umat islam sekarang.

    BalasPadam
  4. Kalau masih tak sedar lagi memang betul bebal dan bangang kamu ni..... Pelacur lagi mulia daripada Barua Kafir kamu tahu tak !

    BalasPadam
  5. Kalau pelacur dia dapat jugak untung dari kerja dia. Ini kalau barua kafir dia kena sondol kiri kanan , tak dapat apa-apa pun dia sanggup buat.

    Memang bangsat betul pemimpin PH

    BalasPadam
  6. Sejak akhir akhir ni orang yang dahulunya ultra Melayu pun dah mula jadi ultra Cina. Contohnya Zainuddin Maidin dan Abdul Kadir Jasin.

    Hidup mereka tiada prinsip.

    BalasPadam
  7. Ya Allah kau selamatkanlah kedaulatan Islam di bumi Malaysia ini Ya Allah

    BalasPadam
  8. kenapa tak masok berita ini kat rtm

    BalasPadam
  9. Biarkan tikus2 ini baiki labu, sampai PRU 15 masukkan tikus2 ini dalam perangkap dan lepaskan di puncak Gunung Tahan atau di puncak Gunung Kinabalu. Baru tikus2 itu ada akai.

    BalasPadam
  10. Kau rasa apa agaknya melayu islam yang menyokong ph ni rasa sekarang? rasa hepi ke rasa bersalah ke? aku tak dapat nak agak sebab aku dah keluar dari hampir sume grup watsapp aku. ha ha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn terkejut ramai lg mlyu yg pertahankan ph.. masih ramai yg x sedar sebenarnya. Sbb bukan semua baca fakta yg diberi dlm lmn web yg mcm ni. Kebanyakannya tgk tv yg x lg mengutuk kerajaan ph..

      Padam
    2. Baca malaysiakini ...baca komen2 melayu munafiq kat sana.Memmang menyedihkan.

      Padam
  11. Memberhentikan duut zakat untuk Iksim takde masalah, tapi kerajaan kena pastikan peruntukan dari sumber lain..

    BalasPadam
  12. Ada segolongan 30% yang tak kisah menang sorak kampung tergadai. Janji dapat bersorak sudah cukup memuaskan hati, mana yang tergadai peduli apa.

    BalasPadam
  13. IKSIM layak mendapat zakat kerana IKSIM adalah pejuang Islam di jalan Allah. Sebenarnya puak liberal bangsat dan puak kafir harbi laknatullah tidak berkuasa ke atas zakat umat Islam dan mereka tidak berhak campurtangan dalam urusan zakat umat Islam.

    Jika puak liberal bangsat dan puak kafir harbi cuba menghalang IKSIM dari menerima wang zakat, marlah kita semua membayar terus zakat kita kepada IKSIM sendiri dll.

    Selama ini IKSIM gigih berjuang menegakkan agama Islam dan menentang puak munafik liberal dan puak kafir harbi yang telah menghina Islam dan cuba menyesatkan umat Islam maka sebab itulah IKSIM dibenci oleh puak munafik dan puak kafir harbi !

    Puak munaifk liberal dan puak kafir harbi ini adalah seperti bergelumang tahi.

    Pesanan Imam Syafii : Ikutilah ulama yang dibenci oleh kaum kafir dan orang-orang munafik supaya kita semua selamat di dunia dan di akhirat.

    BalasPadam
  14. PEMBETULAN:

    Puak munafik liberal bangsat dan puak kafir harbi laknatullah ini adalah seperti ayam jantan berkokok berderai-derai tetapi ekornya bergelumang tahi.

    BalasPadam
  15. Anjing-anjing ternakan parti perkauman kafir harbi DA-Pig menjadi alat untuk menindas agama Islam, ulama Islam, institusi Islam dan umat Islam dan menghapuskan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dll.

    BalasPadam
  16. Mujahid Jangan Bertembung Peribadi Dengan Maza

    KUALA LUMPUR: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Dr Mujahid Yusof Rawa tidak wajar menjadikan isu Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy sebagai isu pertembungan peribadi dengan Mufti Perlis, Dato’ Dr Mohd. Asri Zainul Abidin (Maza) sehingga memerlukan pertemuan antara dua tokoh tersebut.

    khairuddinattakiri“Isunya ialah pertembungan antara P. Ramasamy dengan kehendak rakyat yang cintakan kedamaian,” ujar AJK PAS Pusat, Dato' Dr Mohd Khairuddin Aman Razali menerusi laman Facebook.

    Katanya, puluhan laporan polis terhadap Dr P Ramasamy memerlukan penyiasatan.

    Beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Nerus berkata, menteri sewajarnya membiarkan polis menjalankan siasatan terlebih dahulu.

    Menurutnya lagi, kenyataan-kenyataan menteri yang dilihat berpihak kepada P Ramasamy dibimbangi boleh mempengaruhi siasatan polis.

    – HARAKAHDAILY 28/7/2018

    BalasPadam