Header II

Header ADS

Cara anak-anak Mhathir kaya


Pada tahun 1992, Mirzan cuma berusia 33 tahun.

Dia beli PNSL Berhad dengan harga RM248 juta masa itu.

PNSL ialah Perbadanan Nasional Shipping Line - iaitu antara syarikat perkapalan terbesar dalam negara masa itu, PNSL Bhd milik Perbadanan Nasional, syarikat milik penuh kerajaan Malaysia

Pemegang saham utama Perbadanan Nasional masa itu adalah Kementerian Kewangan, Bank Negara Malaysia dan Bank Bumiputera Malaysia.

Siapa pelanggan-pelanggan servis PNSL Bhd masa itu pula?

Syarikat-syarikat milik kerajaan seperti Tenaga, POS Malaysia dan pelabuhan-pelabuhan kita.

Dari mana dia dapat atau dari siapa dia pinjam RM248 juta untuk beli masa dia umur 33 tahun?

Mukhriz umur 30an dpt balak 1,000 hektar di Sarawak

Mokhzani umur 30an ada berbelas syrkt Berhad dan beratus syrkt Sdn Bhd

Syed Agil Jamalullail

 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. Fuh..... berkat menabung dari kecik lagi

    BalasPadam
  2. Banyak tauke2 dan kroni bagi duit. Lepas tu terpaksalah bagi kontrak2 dan lesen2 pada kroni tersebut.

    BalasPadam
  3. Huhu. takkan itu pun susah nak paham. mereka2 gunakan anak2 Mahathir sebagai proksi je masa tu. bagi Mahathir senang. kalau semua dilakukan ikut undang2 pasti tak salah. buatlah cara macam mana pun selagi tak membelakangkan undang2. so cara paling senang kroni2 ni nak kaya adalah dgn menggunakan nama anak2 Mahathir. bila permohonan dihantar guna nama anak Mahathir mesti diluluskan sbb Mahathir PM masa tu. kalu kene reject nanti kroni2 akan suruh konco2 dia ugut dan akan jatuhkan pangkat orang yg reject permohonan tu. Mahathir mane ambik tau kisah belakang tabir ni. semua buat senyap2. so secara tak langsung mesti anak Mahathir dapat untung paling byk sbb kroni nak pakai nama dia. kroni2 yg memulakan semua idea pun dapat sama untung. kalau anak Mahathir dapat 50 juta untung kroni2 pun paling kurang 10 juta sorang. sape nak bagi duit atas angin tu. tulah permainan kroni2 ni. diaorang ni carik peluang je. sbb tu jgn kata anak2 Mahathir je kaya. anak2 pemimpin UMNO lain pun kaya raya. tu tak bising viral pulak. cuma Najib je bingai. ade cara nak makan duit yg ikut undang2 nak jugak ikut cara salah. kan dah hilang kuasa. Lepas tu melalak meroyan je keje.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang sesiapa yang salah guna jawatan mesti di viralkan, tak kira siapa. Guna media sosial sepenuhnya tapi tunjuk bukti.

      Padam
  4. ....jng dengki kat atok...sian anak2 atok...

    ...tu semue sebab najib.Najib yg salah.
    Najib yg bagi....
    Najib yg letak duit dlm bank anak2 atok.
    Najib bla bla bla..najib...bla...

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.