Header Ads

ads header

Flash News

Sekali lagi Tun Mahathir Hentam PH dan Geng Anwar


"Dulu depa mintak tolong saya lead Pakatan Harapan untuk hadapi Pilihanraya Umum... Depa nak saya jadi PM sekiranya PH menang pilihanraya... Katanya untuk meyakinkan rakyat bahawa PH sudah bersedia untuk memerintah negara, menggantikan UMNO yang korup... Ternyata strategi itu berjaya, PH menang PRU-14.

Bila saya jadi PM, depa tak sabar nak suruh saya berhenti, desak saya suruh serah jawatan kepada Anwar, duk tuduh saya, apa nama, gila kuasa dan sebagainya... Sedangkan saya fikir kalau saya resign dalam keadaan sekarang, Pakatan Harapan akan jatuh, sebab Anwar tidak punya sokongan yang cukup dari ahli dewan rakyat untuk jadi PM.

Satu lagi, depa tak faham... Saya tak boleh serahkan jawatan PM kepada sesiapa pun, itu bukan kuasa saya... Saya tidak ada hak untuk lantik PM selepas saya... 'Serah jawatan' itu hanya istilah saja, tapi perlantikan Perdana Menteri itu ada proses dan tatacaranya.

Dulu saya jadi PM ke-4, kemudian saya letak jawatan, lalu UMNO sebulat suara cadangkan kepada YDP Agong untuk lantik Pak Lah jadi PM, dan Agong pun setuju.... Bukan saya yang serah jawatan kepada Pak Lah dan bukan saya yang lantik Pak Lah jadi PM.... Dan selepas itu pun, bukan Pak Lah yang serah kuasa kepada Najib dan bukan Pak Lah yang lantik Najib jadi PM... Pak Lah letak jawatan, dan UMNO sebulat suara setuju lantik Najib, Agong pun perkenankan perlantikan itu.

Sekarang depa desak saya lepaskan jawatan untuk beri laluan kepada Anwar..... Tapi bila saya umumkan letak jawatan, depa gagal angkat Anwar jadi PM kerana tak cukup sokongan, depa tuduh saya telah mengkhianati Pakatan Harapan.... Depa tuduh saya.. apa nama... gulingkan kerajaan Pakatan Harapan.

Sumber FB


MR :  Mahathir pasal belit ular dan keling (maaf guna perkataan ini) kalah tko..


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


19 ulasan:

  1. Ulasan mahathir yg ni lebih tepat dan jujur.

    Tapi bila prestasi dah merosot, rakan pun tak mampu nak taat. Kalau dulu ikhlas dan tak sapu harta masuk poket, ramai yg terus taat dan sokong. Kalau dulu jujur berpolitik dan elak politik wang, ramai yg sokong. Sejarah silam adalah igauan sekarang. Adakah akan ada tambah baik, atau keresahan yg tidak reda. Jangan ingat melayu mudah lupa.

    BalasPadam
  2. KENAPA TUN TAK MAHU BERSARA. FIKIRKAN AHKIRAT SAJE LUPAKAN DUNIA POLITIK. TUN DAH TERLALU TUA. TAK BOLIH KAH TUN BERFIKIR CARA ORANG BERIMAM. BERSARALAH

    BalasPadam
  3. PH dan Bersatu Kene bergabung semula dan pegang pada prinsip yg asal.

    BalasPadam
  4. Sebenarnya tak nak Tun M, DSA jadi PM8, Jadi yang terbaik bagi Tun adalah TSM, sebab Azmin Ali sudah gagal,Tak ada dlm agenda Tun M, ANWAR Jadi PM 8.hanya jalan yg berliku-liku.

    BalasPadam
  5. Sebenarnya senang sahaja bila ada niat nak bagi anwar PM kalau tun bagi jawatan sebelum azmin bermasalah dgn anwar tak kan terjadi seperti skarang ini lagi nama tun wangi seperti bunga mawar yg baru mekar

    BalasPadam
  6. Skarang ini politik malaysia sdh kalam kabut pelabur pelabur tak boleh terima dgn politik seperti ini merekapun takut untuk melabur di sebabkan politik tak stabil terakhir rakyat yg merasakannya. ahli politik tak merasakan apa yg di rasakan rakyat sebab ahli politik rata rata punya uang yg cukup untuk membiayai kehidupan harian

    BalasPadam
  7. Salam. DSAnwar Ibrahim & Tun Mahathir perlu letak semua jawatan bermula dengan letak jawatan ahli parlimen sehingga lepaskan semua jawatan politik. Sejak tahun 1997 sehingga tahun 2020 DS Anwar Ibrahim & Tun Mahathir "asyik ada pergolakan antara Tun M & DSAI ". Ingatlah ALLAH sama. Tun Mahathir dah bersara dari PM-4. Depa pi mintak Tun M jadi PM-7. Sudah2 laaa DSAI & Tun M. Contohi Tun Abdullah Badawi. Ingatlah PADANG MAHSYAR sama. Astaghfirullahal'azhim allazi laa ihailla huwalhaiyyul qaiyyum wa atuubuilaih‼

    BalasPadam
  8. ??? !!!!! Apa nama tak ingat la
    Oh ####?"''gitu rupanya

    BalasPadam
  9. Berpolitik tk salah, yg menjadi masallahnya ialah HATI, kalau hati tk betul ,atau rosak, mk itulah yg menjadi atau menimbulkan banyak masalah.Blh merosakkan org lain.

    BalasPadam
  10. sblm pru14 lagi lge anwar ngn kuncu2 dlm ph cuma nak guna madir utk mnang pru 14 jer...berlambak video kat internet psal ucapan kuncu2 ni semua...tp da madey kisah...yg penting bn jatuh..najib turun..skrg nk sembang peley pa lagi..anwar dri dlu dh meroyan nk jd pm..skrg ckp r pa pn..aku mkin meluat tgk perangai menteri2 dlm ph ni skrg...bermuka2..

    BalasPadam
  11. If Anwar Ibrahim was appointed PH Chairman by consensus, just like Mahathir, he will have the numbers to be PM.

    Anwar will have the same majority in Parliament that Mahathir had.

    BalasPadam
  12. Maka kecewa lah pakatan hancing lagi busuk

    BalasPadam
  13. Salam. Rakyat Malaysia merayu kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim(DSAI) supaya bersara dari politik dan kembali " ke pangkal jalan ". Banyakkan bertaubat. Rakyat Malaysia juga merayu kepada Tun Mahathir supaya bersara dari arena politik dan kembali "ke pangkal jalan". Banyakkan bertaubat. Tun Mahathir & DS Anwar Ibrahim...ALLAH MAHA BIJAKSANA & LAGI PENERIMA TAUBAT. Biarlah Tanahair Malaysia ini kembali aman. Ya ALLAH.., ya tuhan kami, selamatkan sekalian umat manusia & tanahair Malaysia ( Persekutuan Tanah Melayu) dari anasir2 jahat. Peliharalah sekaliannya di tanahair Malaysia tercinta ini. Amin... .

    BalasPadam
  14. Kenapa pula tak bagitau kat geng PH yg Anwar tak cukup sokongan sebelum2 ni? Kalau dibawa berbincang mestilah geng2 PH ni boleh paham dan tak mendesak sgt. Dan kenapa pulak seolah2 berdolak dalik utk maklumkan pelan penyerahan jawatan PM? Byk sgt versi jawapan macam Najib punya jawapan tentang 1MDB.. Menimbulkan lebih byk persoalan dan kecurigaan berbanding penerangan dan penjelasan.. Pasti ada kebenaran lain yg cuba disembunyikan.....

    BalasPadam
  15. Alah. Dah tak suka pandai2 plak suruh Tun M dan Dsai bersara. Aku nih antara rakyat yg nk Tun M kembali sbg PM dan serahkan PM pd Dsai bila sampai waktunya, bg menunai janji dan dan berlaku adil pd Dsai sbb dulu Tun M musnahkan kerjaya politik Dsai dgn percaya kata2 fitnah golongan elite umno. Masalahnya Tun M mcm tk bertaubat lg, pusing sana pusing sini. Apa masalahnya? Tun M hanya perlu yakinkan penyokong dia utk sokong Dsai, itu saja. Hari nih, dah jd bala. Pasal perbuatan sendiri.

    BalasPadam
  16. Lagi banyak cakap lg banyak dosa.. sesungguhnya Allah itu tidak zalim.. mereka sendiri yang mengzalimi diri mereka sendiri

    BalasPadam
  17. tsmy adalah satu2 nya orang yg boleh menyelamatkan bangsa melayu dan agama islam.....nak harapkan tun dan dsai mmg x lah....dia orang bukan nak selamatkan agama islam tetapi berebut kuasa...tun nak jd pm sampai mati....yg anwar angan2 nak jd pm tepi

    BalasPadam