Header Ads

ads header

Flash News

Sidang Dewan Rakyat ditangguh ke 18 Mei


Sidang Dewan Rakyat yang pada mulanya dijadual bermula 9 Mac ini telah ditangguh ke 18 Mei, menurut yang dipertuanya Mohamad Ariff Md Yusof.

Menurut Berita Harian hari ini, Ariff berkata beliau telah menerima surat makluman berkenaan tarikh baru untuk sidang ketiga Parlimen ke-14 daripada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin semalam.

“Surat sudah diterima malam tadi. Kenyataan akhbar akan dikeluarkan oleh Parlimen pagi ini.

“Tiada persidangan pada 9 Mac (Isnin). Tarikh baharu Istiadat Pembukaan Parlimen ialah 18 Mei 2020,” katanya seperti dipetik.

Dewan Rakyat pada mulanya dijadual bersidang bermula 9 Mac hingga 16 April, dengan Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah merasmikannya.

Bagaimanapun sumber sebelum ini membayangkan ia akan ditangguhkan bagi memberi masa kepada Muhyiddin untuk melantik barisan kabinetnya.

"Terdapat juga beberapa perkara yang perlu diselesaikan.

"Soalan-soalan untuk sidang Parlimen ini telah dikemukakan lebih awal jadi masa diperlukan untuk mengubah Aturan Urusan Mesyuarat dan juga soalan kini akan dijawab oleh menteri-menteri kabinet baru," kata sumber itu.

Ia juga membantutkan rancangan PH yang sebelum ini membayangkan mungkin akan mengusulkan undi tidak percaya kepada Muhyiddin, selepas keruntuhan kerajaan PH ketika kemelut politik yang berlaku sepanjang minggu lalu.

MR :  Nanti kita boleh tonton dengan penuh debaran atau penuh jenaka... bagaimana PH akan dihancingkan dalam sidang tersebut


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan