Header Ads

ads header

Flash News

Bila pula orang bukan PAS tidak Islam? Mahathir makin merapu setelah tersingkir sebagai PM


Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata DAP telah "berubah" dan “tone down permintaan” berdasarkan realiti politik.

"Bukan persepsi saya berubah tetapi mereka yang berubah,” kata Dr Mahathir kepada Sinar Harian dalam satu wawancara yang diterbitkan hari ini.

Katanya, sebelum ini DAP adalah Cina tetapi sekarang dalam DAP pun ramai pemimpin dan anggota Melayu.

“Mereka juga harus sedar bahawa tanpa Melayu, mereka tidak boleh menang. Jadi dia sudah tone down permintaan mereka.

“Malah, apabila kita kata tidak mahu menerima Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) walaupun DAP mendesak, akhirnya mereka akur.



“Banyak lagi dasar-dasar DAP dulu yang sudah diketepikan, jadi itu bukan persepsi saya sahaja.

“Apabila kita dekat dengan orang, baru kita tahu apa sebenarnya pendirian mereka dan saya dapati ramai daripada DAP sedar bahawa tanpa sokongan Melayu mereka tidak boleh berjaya,” katanya.

Mengenai PAS, Dr Mahathir berkata penggunaan Islam sebagai alat politik adalah satu perkara tidak baik yang akan memecahbelahkan perpaduan ummah.

“Walaupun mereka sokong saya tetapi saya tidak berpuas hati kerana sehingga sekarang ini mereka tidak gugurkan pendapat bahawa orang bukan PAS tidak Islam.

“Inilah kekecewaan saya dengan kepimpinan PAS,” kata Mahathir.

Beliau menambah bahawa PAS juga mengkhianati beliau dengan pada mulanya menyokong dirinya untuk terus menjadi perdana menteri tetapi akhirnya menyokong Muhyiddin Yassin.



“Jadi apa maknanya dengan apa yang mereka cakap dan apa yang mereka buat. Ini amat mengecewakan.

“Mereka sendiri tidak berpegang dengan ajaran agama Islam. Apabila kita membuat janji maka kita perlu tunaikan janji,” kata Mahathir.

Sebelum "Langkah Sheraton" pada 23 Februari lalu, terdapat spekulasi yang bertiup kencang bahawa Umno akan menjalinkan hubungan bersama Bersatu.

Ketika itu, PAS berikrar akan membentangkan usul percaya untuk menyokong Mahathir sebagai perdana menteri untuk penggal penuh PRU-14.
MR :  Mahathir tak salah.. dia 'maksum' 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


22 ulasan:

  1. Tua kutuk ni nak apa lagi laa...

    SUDAHlah TUN... semak kepala dengan kelaku hang dua tiga menjak ni.

    Buktikan la pemimpin PAS mana di majlis mana yang cakap macam tu..?
    Drama hang dh habih dah.. hang sendiri yg tamatkan.
    pastu dok meroyan apa lagi tak tau la.. Hang isap la teloq LKS ngan LGE tu puaih2.
    depa bukan peduli kat hang pun..
    tapi nak buat macam mana.. jenis mata hati tkda nur ..mana nampak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mata hati kau pun tk ada nur,sdap mulut ckap dkt tun mcm tu

      Padam
    2. Buta hati tun ni.. Lebihkan org lain dri org sendri maha tier

      Padam
  2. Atuk Kerala telah mengkafirkan umat Islam. Maka dakwaan kafir itu kembali kepada Atuk Kerala sendiri. Inilah akibatnya apabila pemimpin liberal berkawan dengan puak kafir harbi DA-Pigs.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu pas kata umno kafir smpai sekarang tk mnta maaf lg,mcm mana pulak

      Padam
    2. Unknown, Mana bukti ?

      Padam
  3. Atok dah semakin merapu..jgn berkawan dgn DAP nnti masuk perangkap

    BalasPadam
  4. Maaf kata.dlm kitab.tuhan peringatkan.rasul pun ada peringatkan.kata atok buat kami berdosa.langgar 2 peringatan.puak perbantai ni.walaupun atok kata pas.selagi mereka tak lakukan dosa2 besar.doa mereka di kabulkan juga.amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atuk Kerala telah menghina undang-undang Islam seperti Hudud, maka Iman Atuk Kerala telah tebatal bukan setakat dosa besar sahaja. Jika Kita mengutuk atau mengkritik salah laku Atuk, Kita mendapat pahala. Amar Makruf Nahi Mungkar.

      Padam
  5. Aslmkom.dalam sejahtera.tentang perkara ini yg diucapkan oleh D.M.cuma boleh Kita dengar hujung telinga sahaja la.jangan bawa balik kediaman kita.kalau umpama jam tangaan dia dah masok air putarannya Tak berfungsi dengan betol.maaflaa itu cuma pendapat peribadi Saya.

    BalasPadam
  6. Walaupun aku bkn daging darah Atok tp simpati ats sesama bangsa dn ugama ttp ada,ckup ckup la atok jd spanar pd skru y longgar.bg spanar tu,biar y longgar kemaskn sndri..Atok balik rmh,rehat...tk payah buka workshop lg,dh tua,letih tgok..dh lbh lajak dr laju....duit atok dh byak,harta dh mlimpah,.syukuri lh rahmat allah dsamping mcari redhany dpghujung usia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalahnya Atuk Kerala menjadi spanar yang merosakkan skru sehinggakan kereta boleh roboh. Harta banyak Atuk Kerala dari sumber mana ?

      Padam
  7. hahaaahaa..masa jdi pm7 ko xkira plak janji manifesto yg puak2 ko buat,masa tu ko boleh pusing kata2 ko ckp manifesto bkn kitab suci lar...skrg pandai plak ckp pas x tepati janji,hahahaaa...

    BalasPadam
  8. Sendiri bikin pusing, salahkan orang lain. Cukuplah jangan nak tutup pekong sendiri, nyiru tidak cukup besar. Rakyat tahu segalanya, kenapa Anwar tidak dapat jadi PM. Ini semua lakunan semata-mata nak tunjuk tidak bersalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemimpin liberal Mata satu yg bersekongkol dengan parti kafir harbi DA-Pigs adalah pengkhianat yang tidak layak memerintah negara.

      Padam
  9. Madir ni x kenal lg sapa pas sebenarnya. Bnyk lg tipu daya dan bohongan pas yg dia x tau ye!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana bukti ? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah.

      Padam
  10. Yang dah sudah tu sudahlah,kita rapatkan hubungan antara kita,jari jgn jadi pacat sampai bila kita nak bergaduh dan menuduh antara kita

    BalasPadam
  11. Atuk.. Atukk.. Mcm ayam jantan dalam reban la atuk ni.. Kokok berderai ekor sendiri kena taik

    BalasPadam
  12. Cukup lah Tun berpolitik bagi orang lain jadi PM pulak,jasamu baik dikenang, semoga panjang umur

    BalasPadam
  13. Kalau melayu yg sokong DAP ini melayu pada nama saja agama entah kemana akidah rasanya juah sekali.sbb matlamat DAP utk menghancurkan Islam dan Melayu itu sendiri dibumi Malaysia.

    BalasPadam