Header Ads

ads header

Flash News

Latheefa serah siasatan menteri terima RM3 juta di bank luar negara pada timbalannya


PETALING JAYA: Latheefa Koya yang baru dilantik menerajui Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia berkata, timbalannya akan menyiasat laporan membabitkan transaksi meragukan daripada sebuah syarikat pembinaan ke akaun bank milik seorang menteri kanan.

Beliau merujuk laporan dibuat Pengerusi Sekretariat Suara Rakyat, Lokman Noor Adam, semalam.

“SPRM akan menyiasat semua laporan secara profesional dan tidak berpihak kepada sesiapa. Siasatan bagi kes ini akan dikendalikan di bawah timbalan saya serta pasukan siasatan beliau.

“Saya tidak akan terlibat dalam apa-apa cara, sama ada siasatan atau membuat keputusan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Semalam, Lokman menggesa SPRM menyiasat dakwaan transaksi meragukan itu yang didakwa dibuat menerusi sebuah bank di luar negara pada 19 Disember 2017.

Katanya, beliau mendapat dokumen daripada seorang individu berhubung pemindahan AS$741,440 (RM3.085 juta) dari sebuah syarikat pembinaan terkemuka tempatan ke satu akaun atas nama ahli politik itu.

“Kita buat laporan ini untuk memberi peluang khas kepada ketua pesuruhjaya yang baru membuktikan beliau tidak berat sebelah,” kata Lokman semalam.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan