Header Ads

ads header

Flash News

Tak pasal-pasal mufti kena tonton movie


Semasa buat filem, tak nak rujuk mufti. Ingat Islam tu solat dan puasa aje ke? engkau kata engkau berlakon cari pendapat halal. Habis kenapa semasa nak buat filem tak nak jengok mufti tanya pandangan. mereka.

Bila filem kena kecam, kata kononnya dah rujuk mufti. Nasib baik si Dr Maza tak ada lagi plaster lagi dalam mulut, cakap mereka jumpa setelah filem siap.

Orang tak marah nak buat filem Islam diperkudakan oleh sesetengah pihak. Tapi orang marah filem tu macam mengambarkan Islam dipersalahkan.

Imej Islam itu penting. Sebab itu Islam melarang kia menghampiri tempat maksiat walaupun kita tak buat maksiat. Kerana pandangan masyarakat itu penting.

Begitu juga pada suatu malam nabi bersama isterinya bila sahabat lalu dia cakap ini isteri beliau. Bukan apa tak nak persepsi buruk berlaku.

Nak buat filem pun macam tu. Bukan jaga poket awak aje kena jaga imej Islam sama.

Kesian tuan mufti dr Zul 😅... Sejak akhir2 ni, dok pasal2 kena habiskan masa menonton movie.. Hari tu kena tgk drama isteri utk disewa..skrg polis evo 2 plak... So, Hrgaii dan hormatilah pndngan tuan mufti kite ni awok2 eh...

Dr Zul menulis
Baru selesai menonton tayangan khas Polis Evo 2. Terima kasih Dato' Khairul Anwar Salleh, warga Astro dan produksi filem ini atas kerjasama.
InsyaAllah ulasan penuh akan kami keluarkan dalam Bayan Linnas selewat-lewatnya malam ini.
Sesekali tertawa dengan gelagat @zizanrazak869 dalam filem ini.
 Apa pun aku suka filem ini di BOIKOT.
Bukan apa, walaupun jalan cerita elok lebih baik daripada cerita NASIHAT AGAMA WASIAT IMAM sekali pun.

Kita kena boikot supaya selepas ini mereka akan fikir imej ISLAM bila nak buat sesuatu. Kalau kita tak bagi pengajaran hari ini... Bila lagi mereka nak sedar?

JOM BOIKOT POLIS EVO 2


MR :  Setuju, kalau gian sangat nak tengok tunggu Astro tayang. Makin berjaya BOIKOT makin cepat ASTRPO tayang, makin cepat kita boleh dapat tontin free


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 BERMINAT MENCARI pendapatan tambahan dan ingin menggunakan simkad terbaru?Boleh layari onlinekerjaya.com/9867 untuk maklumat lanjut





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu padu memulaukan @ boycott semua movie dan drama yang menghina atau menfitnah agama Islam sebagai agama pengganas dan umat Islam sebagai pengganas supaya semua syarikat penerbitan movie dan drama anti-Islam lingkup dan muflis !!!!

    Lawak terbaru:

    Selepas pergambaran filem selesai, baru nak tanya mufti tentang hukum filem tersebut !

    Ini samalah dengan tindakan sebilangan manusia makan babi dan minum arak sehingga kenyang di restoran towkay roket, selepas itu baru nak tanya mufti tentang hukum makan babi dan minum arak !!!

    Ini tindakan rasis atau jahil murakkab atau jahat atau apa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita wajib BERSATU dlm mempertahankan imej n syiar Islam
      Usahlah terpedaya dengan golongan kuffar n munafik

      Padam