Header Ads

ads header

Flash News

"Hadi Awang Tok Guru Celaka," kata ahli lembaga pengarah YADIM


Salah seorang ahli lembaga pengarah Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim) menyifatkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai seorang yang hina dan celaka.

Ahmad Sayuti Bashiron (gambar) berkata demikian melalui satu kenyataan ringkas di laman Facebook semalam.

“Duta bertaraf menteri? Akhirnya, termakbul sudah habuan atas persekongkolan sebuah pengkhianatan politik penuh hina & celaka bersama seorang Tok Guru.

“Rakyat sedang menyaksikan episod seterusnya kaffarah itu,” katanya memetik kenyataan tersebut.



Kenyataan tersebut dipercayai sebagai maklumbalas terhadap keputusan kerajaan melantik Abdul Hadi sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Timur Tengah bertaraf menteri.

Untuk rekod Ahmad Sayuti adalah merupakan lantikan politik kerajaan Pakatan Harapan (PH) bagi mewakili parti Amanah Negara (PAN).

Tidak cukup dengan itu, Ahmad Sayuti turut mendakwa Abdul Hadi adalah seorang Tok Guru politik yang pembohong.

“Huh susah juga rupanya nak terjemah verbatime “surat pada ulamak arab” oleh si duta pengkhianat ini.

“SABAR..! Nanti bila siap, antum baca & nilailah sendiri betapa kakibohongnya Tok Guru politik kamu itu. Seolahnya dia sedang bertapa di ‘gua asing’ yang bebas-sebebasnya menipu dunia lalu terhijab diri dia dari segala #DOSANYA,” bidasnya lagi.

Tinjauan SuaraTV di ruangan komen mendapati pula mendapati, majoriti netizen mendesak agar Ahmad Sayuti meletakkan jawatan sebagai ahli lembaga pengarah sambil membidasnya sebagai meroyan.

“AlhamduLillah PH DAP PAN PKR dah tumbang di Putrajaya. Teruskan doa kehancuran DAP PH dan gabungannya,” tulis Mohd Mokhtar Suleiman.

“Tumpang tanya, bila nk letak jawatan dalam Yadim? Takkan nak ambik elaun dari kerajaan haram kan? Kalau dah letak jawatan, ok lah,” bidas Ahmad Shaharudin Omar.

“Kesian meroyan, YB PH meroyan. Orang yang undi lagi-lagi meroyan. Bodoh tu sinoan sikit untuk anak cucu,” sindir Syazwan Wahid pula. - SuaraTV


MR :  Ya Allah berikan hidayah kepada puak PAN/IKRAM untuk bertemu jalan yang benar


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


29 ulasan:

  1. Benci mendidih kepada PAS,kasih melangit kepada DAP
    Sejengkal demi sejengkal,sehasta demi sehasta. Benci kepada orang beriman dan kasih kepada kumpulan kufur.Semoga Allah memberi hidayah sebelum ajal tiba. Sewaktu bergelar jenazah, ingin sangat geng lebai atau alim solat jenazah ke atas kita.Fikir-fikirlah

    BalasPadam
  2. Celakalah manusia yang menghina ulama Islam kerana Allah mengisytiharkan perang ke atas orang-orang yang menghina ulama Islam.

    Malanglah dan celakalah manusia yang menjadi KHADAM liberal ternakan parti kafir harbi DA-Pigs yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam. Sesungguhnya mereka adalah pengkhianat agama dan bangsa.

    Jika khadam-khadam liberal ini tidak bertaubat, mereka akan dihumban ke neraka bersama-sama dengan pemimpin kafir harbi mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga diberi hidayah sebelum malaikat maut datang menjemput

      Padam
  3. Mohon bertaubat dan memohon maaf sebelum ajal tiba

    BalasPadam
  4. Yg crlskan orang itu lebih sepuluh kali ganda celakanya kerana cita2 politik sangup mengkhianati bangsa dan ugama Islam.. sangup bersekongkol dgn politikus anti Islam dan anti Melayu untuk mengarah dan merampas hak2 Melayu dan jeagungan Islam di Malaysia ni.. hati2 lah kata2 kamu itu jgn mudah mengelakkan orang dlm masa sama diri sendiri lebih celaka..

    BalasPadam
  5. Ramai puak panpinpon semakin meroyan dan jadi sewel menyerang peribadi para lebai. Mudah mudahan kecelakaan kembali kepada para setan setan dalam panpinpon

    BalasPadam
  6. Bila geng2 yg suka sgt kpd DAP mati , minta tlg tok guru lim guan eng baca talkin dan kit siang jd imam solat jenazah. Inilah rupa bentuk puaka politik yg snggup menghina sedara seagama dan memuja tahap gaban musuh2 islam. Knplah covid19 x jangkit kt depa. Mati cepat lg baik dr hidup menyusahkan org. Kata kerajaan haram tp yg x mau lepas jwtn tu knp? Sanggup mkn duit dr kerajaan haram? Mmg anak haram jadah puak2 ni

    BalasPadam
  7. Ahli2 AMANAH memang macamni ke orang2nya..TAK BERMUTU LANGSUNG..

    BalasPadam
  8. Aku takut nk dengan sebab kau lagi celaka kot....ada jawatan takde jawatan sama jer puak hutan ni..memekak jer lah..baik hidup dr mampos 😂😂😂

    BalasPadam
  9. Orang menghina Alim, Ulama, hilang otak akkal ya. Tidak menghormat Ulama ada dtg pada dia musibah.

    BalasPadam
  10. Kebanyakan puak mangkuk hayun panpinpon kepalanya tidak center dan perlu total reset agar kembali waras. Dia ingat dia siapa jika sekadar barua dog and pig ataupun jika hendak dibandingkan dengan jasa TGHH,berapa tinggi ilmu agamanya dan berapa ribu pula yang telah menjadi muridnya.Tumbangnya kerajaan mungkar PH yang kencing rakyat adalah satu rahmatan lil aalamin kepada rakyat Malaysia

    BalasPadam
  11. Beberapa surah yg Allah bagi peringatan kepada orang-orang yg khinat :

    1. Surah AlHajj. Ayat 038.
    Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, lagi tidak bersyukur.

    2. Surah AnNisaa'. Ayat 107.
    Dan janganlah engkau berbahas untuk membela orang-orang yang mengkhianati diri mereka sendiri. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang selalu melakukan khianat, lagi sentiasa berdosa.

    3. Surah Yusuf. Ayat 106.
    Dan (orang-orang yang beriman kepada Allah), kebanyakan mereka tidak beriman kepada Allah melainkan mereka mempersekutukannya juga dengan yang lain.

    4. Surah AlAnfaal. Ayat 058.
    Dan jika engkau mengetahui adanya perbuatan khianat dari sesuatu kaum (yang mengikat perjanjian setia denganmu) maka campakkanlah (perjanjian itu) kepada mereka dengan cara terus terang dan adil. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang khianat.

    5..Surah AlAnfaal. Ayat 027.
    Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah dan RasulNya dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya).

    6. Surah AnNisaa'. Ayat 105.
    Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran, supaya engkau menghukum di antara manusia menurut apa yang Allah telah tunjukkan kepadamu (melalui wahyuNya) dan janganlah engkau menjadi pembela bagi orang-orang yang khianat.

    7. Surah Ali'Imran. Ayat 057.

    Adapun orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal soleh, maka Allah akan menyempurnakan pahala mereka dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

    8. Surah AlAnfaal. Ayat 071.
    Dan jika mereka (orang-orang tawanan itu) bertujuan hendak melakukan khianat kepadamu, maka sesungguhnya mereka telahpun melakukan khianat kepada Allah (dengan kekufuran mereka) sebelum itu, lalu Allah menjadikan (engkau) mengalahkan dan menundukkan mereka; kerana Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

    9. Surah Ali'Imran. Ayat 161.
    Dan tiadalah patut bagi seseorang Nabi itu (disangkakan) berkhianat (menggelapkan harta rampasan perang) dan sesiapa yang berkhianat (menggelapkan sesuatu), dia akan bawa bersama pada hari kiamat kelak apa yang dikhianatinya itu; kemudian tiap-tiap seorang akan disempurnakan (balasan bagi) apa yang telah diusahakannya, sedang mereka tidak akan dikurangkan sedikitpun (balasannya).

    10. Surah Ali'Imran. Ayat 032.
    Katakanlah (wahai Muhammad): Taatlah kamu kepada Allah dan RasulNya. Oleh itu jika kamu berpaling (menderhaka), maka sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang kafir.


    *Seharusnya sesiapapun yang dijulang selaku pemimpin perlu insaf perihal peringatan Rasulullah SAW yang bermaksud: “Apabila Allah menghimpunkan manusia yang terdahulu dan yang kemudian pada hari kiamat, tiap-tiap orang yang khianat akan diangkat satu panji-panji yang boleh dikenali ramai. Dikatakan kepadanya, Inilah pengkhianatan pulan bin pulan...”* (Hadis riwayat Imam Muslim)

    Jika rakyat tidak mampu menghalang pemimpin yang melakukan khianat, maka lakukan lah dengan membenci mereka@bukan menyokong, kerana kerja yg mereka lakukan itu adalah bersifat Fasiq.
    (Tuan Guru Nik Abdul Aziz)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam ayat ayat ini Allah menceritakan pengkhianatan orang orang kafir terhadap orang orang beriman... Dalam konteks malaysia... Golongan pengkhianat ini ialah golongan yg melanggar baiah, memusuhi dan benci ulamak,lari dari jamaah tapi bersekongkol dengan dogpig walaupun menamakan diri amanah.. Golongan ini saling tidak tumpah dengan perangai yahudi dan munafiq di madinah pada zaman Rasulullah..tidak mesra terhadap Islam tapi cinta kepada musuh Islam demi perut

      Padam
    2. Salam.. Kitab Tafsir mana yg saudaraku (aris muluk) rujuk...atau pun copy& paste shj.. hati hati berhujah kalau tak belajar tafsir AlQuran...

      Padam
    3. Khianat apanye kalu rasulullah dihina masa PH rentah kamu mendiam sejuta bahasa, tapi kalu jentik DAP, cepat-cepat bangun pertahankan.Makin tua, makin bangang.Nak petik ayat Al-Quraan tentang pengkhianat, biar tahu letak duduk dimana.Belajar dan bergurulah,Jangan ikut sedap

      Padam
    4. Betul tu . . Semua aturan Allah swt pemilik alam semesta..

      Padam
  12. Lu sapa...senang2 nak hina Presiden Pas.

    BalasPadam
  13. Kau tu yang celaka sedap mulut je cakap

    BalasPadam
  14. Sama2 kita doa semoga dia dapat hidayah dari ALLAH, sahabat nabi MUHAMMAD sebelum masuk Islam,
    hina nabi tp bila msuk Islam puji nabi. Surga ALLAH tersangat luas, Neraka ALLAH tersangat sempit walaupun boleh isi semua manusia,jin dan syaitan.

    BalasPadam
  15. barua puak kapiaq elaun ditarik dah mola meghoyan

    BalasPadam
  16. marah pd Tuan Guru demi kasih sayangnya pada si taukeh, siax aje diberi kepandaian tapi tak bijak memikir..

    BalasPadam
  17. Sedap mulut cakap orang celaka kau tu yang celaka kerajaan yang zalim tak berlaku adil wajib tumbangkan buang kat tengah2 laut

    BalasPadam