Header Ads

ads header

Flash News

Isu Royalti : Pertemuan Bersama Ketua Menteri Sarawak


Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih walaupun makluman singkat tetapi berpeluang untuk mengadakan pertemuan tidak rasmi pada hari ini, Isnin 23 Julai 2018 bersama Ketua Menteri Sarawak, YAB Datuk Patinggi Dr Abang Haji Abdul Rahman Zohari bin Tun Datuk Abang Haji Openg.

Perbincangan saya bersama beliau lebih menfokuskan isu royalti minyak yang hangat diperbincangkan sekarang. Pertemuan ini turut dihadiri oleh Menteri Muda dari Sarawak YB Hajah Sharifah Hasidah dan pegawai kanan Kerajaan Sarawak.

Secara khususnya kami bersetuju dan komited untuk memastikan yang terbaik bagi negeri Terengganu dan Sarawak serta negeri pengeluar minyak dan gas yang lain.

Pembayaran royalti adalah perlu mengikut perjanjian yang dimeterai, dan kami juga sepakat bahawa ianya adalah royalti dari pengeluaran minyak dan gas, dan bukannya dari keuntungan bersih.

Dr Ahmad Samsuri bin Mokhtar
Menteri Besar Terengganu
23 Julai 2018


MR : Suatu perkembangan terbaik untuk pembangkang di Malaysia....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

3 ulasan:

  1. waspada:

    dulu lawak report memburuk2an negeri

    sekarang ubah rentak dan tari:

    'tak dapat tanduk telinga dipulas'

    BalasPadam
  2. Syabas! Memang satu gerakan khusus utk 4 negeri pengeluar minyak dan gas perlu ditubuhkan. Bawa satu suara shj utk berdepan dgn auta keling madey pundek penipu besau ni. Ambil satu stand shj iaitu ROYALTI3X. Selain drp itu ialah penipuan dan rompakan mega di siang hari. Tp ada kemungkinan si auta ni akan buat kaedah pecah perintah spt dgn negeri sarawak, dia akan bagi ikut perjanjian asal sbb srwak tu banyak kawasan parlimen so bahaya utk politik pakatun. Dan bila srawak dah dpt hak dia yg benar, 3 negeri lagi terpaksa merayu dan mengugut mcm ah long kpd madey utk dptkan hak mereka yg sama itu. Sebab itu 4 negeri ini kena bersatu sampai ke penghujung.

    BalasPadam
  3. Bersatu bukan saja dlm hal royalti tapi bersatu untuk menyekat industri emas hitam ini di monopoli oleh segelintir pemain lama yang ada hasrat kembali bermain.

    BalasPadam