Header Ads

ads header

Flash News

Seorang lagi pemimpin DAP cawangan di Sarawak keluar parti


KUCHING:
Pemimpin DAP cawangan ke-2 mengumumkan meletak jawatan dan keluar parti itu berkuat kuasa serta merta.

Sanjan Daik, timbalan ketua DAP Bunuk berkata, beliau menyerahkan surat peletakan jawatannya kepada sekretariat dan juga pengerusi DAP negeri Chong Chieng Jen.

Peletakan jawatan Sanjat berlaku susulan pengunduran ketua DAP cawangan Serian Edward Andrew Luwak yang dlaporkan baru-baru ini.

Daik memberitahu FMT bahawa beliau mungkin menimbangkan untuk menyertai parti politik lain sekiranya terdapat “tawaran yang baik”, tetapi tidak akan menyertai Gabungan Parti Sarawak yang memerintah.

Katanya, beliau dicadangkan untuk bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Mambong pada pilihan raya negeri akan datang, tetapi kebanyakan pengundi di situ sudah hilang kepercayaan terhadap parti tersebut.

“Kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan (PH) dan kemusnahan kendiri yang berlaku dalam PKR sedikit-sebanyak memberi kesan ke atas sokongan rakyat pada DAP,” katanya.

Daik berkata, beliau diberitahu oleh ahli parti yang lain bahawa orang ramai mengeluh pemimpin PH menghabiskan terlalu banyak masa berpolitik, bukannya melaksanakan pembangunan semasa mereka berkuasa.

Katanya, projek yang diminta untuk Mambong seperti jalan ladang tidak dibuat sama sekali.

 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan