Header Ads

ads header

Flash News

Apa sebenarnya motif Mahathir dan Lim Guan Eng buat pinjaman wang melalui bon samurai?


1. Dulu ketika mula-mula Kerajaan Pakatan Harapan memerintah, PH kata hutang Negara sudah mencecah RM 1 trillion ringgit.

2. Hutang Negara ini termasuk *Hutang Liability* Negara.

3. Bila Laporan Rancangan Malaysia di bentangkan di Parlimen oleh PM Dr. Mahathir, jelas di dalam Laporan tersebut, *Hutang Negara adalah sebanyak RM688 billion ringgit.*

4. Bukannya RM 1 trillion ringgit.

5. Amat jelas kpd. Rakyat, ini merupakan *SATU PEMBOHONGAN*, terhadap Rakyat.

PEMBOHONGAN KEDUA

6. Lim Guan Eng, Menteri Kewangan kemudiannya melakukan *Pembohongan Kedua,* iaitu melakukan pinjaman Bon Samurai drp. Negara Jepun 2 kali. Kononnya Negara tiada duit untuk membayar projek, gaji dan hutang Negara.

7. Tetapi kenapa kini, Tengku Zafrul, Menteri Kewangan kata, *Kerajaan Tidak Perlu Pinjam Duit dari Luar Negara,* kerana kedudukan kewangan Negara masih kukuh.

8. Adakah Rakyat dimainkan oleh LGE Menteri Kewangan terdahulu, Seorang Akauntan yang tidak bertauliah ?

9. Terkini, Menteri Kewangan sekarang, Tengku Zafrul merupakan *Seorang Banker*, yang tahu selok belok Ekonomi Negara dan Dunia.

10. Apa Guan Eng buat dengan duit Petronas RM 82 billion ringgit yang di ambik tahun lalu ?

11. Ini juga merupakan satu persoalan yang penting. Rakyat mahu tahu.

Menteri kewangan Tengku Zafrul juga membuat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh.

Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut PH buat pinjaman wang melalui bon samurai ? Apa sebenarnya motif Mahathir dan Lim Guan Eng selaku menteri kewangan kerajaan terlucut PH ?.

Secara tidak langsung kenyataan Tengku Zafrul, negara tidak perlu membuat pinjaman di luar negara telah membongkar penipuan Mahathir dan Lim Guan Eng.

Perlu buat siasatan oleh SPRM atau pun tubuh RCI kenapa Mahathir dan Lim Guan Eng buat pinjaman wang melalui bon samurai sedangkan kewangan negara kukuh.

Lebih-lebih lagi Mahathir telah membuat kenyataan terakhir sebagai Perdana Menteri sementara yang mana negara mempunyai simpanan dana kewangan bernilai rm2 trillion atau rm 2 ribu billion.

Bongkar segala penipuan dan pembohongan kerajaan terlucut PH kerana pembohongan mereka , hidup rakyat tertekan..

Viralkan kenyataan ini sebanyak mungkin,biar rakyat semua tahu penipuan yg telah mereka lakukan selama 22 bulan..


MR :  PH memang sah hancing!!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


19 ulasan:

  1. Muda mudi melayu pada pru 14 dulu termakan fitnah dan tak peduli sejarah politik dari peristiwa 13 mei 1969 sampai sekarang. Akibatnya hampir hancur tanah melayu. Kalau nak hidup seperti orang melayu di penang dan singapura sila undi dap..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...kebanyakkan anak2 muda melayu keparat. Mak bapak tolol, besarkan anak2 hanya sekadar diberi mkn. Pastu dibiarkan hidup tiada hala tuju. Suka berpoya, lumba motor haram serta main game dan berjudi dlm internet.

      Padam
    2. Cuba jangan babit kan negara lain dalam soal politik Di negara sendiri..

      Padam
    3. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

      Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

      Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

      Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

      Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

      Padam
  2. Perancgan yg cukup tersusun dan stategi ....namun Allah maha mengetahui perkara yg tersembunyi dan yg nyata ....tanpa sedar Mantan meletakkan jwtan dan kedua calun tidak di persetujui menjadi pm last kerana tahu apa yg tersembunyi dan Allah bukakan pintu hati Pm utk redha di pilih sebg pm olih YDA adalah pilihan yg tepat dan kini satu persatu pembohongan akan terbuka dan pastinya yg hendak di sumbat di sg buluh akan bertukar .....percayalah rakyat memerhati dan doa org yg teranyai akan di makbulkan Allah .Aamiin YRA

    BalasPadam
  3. Pasti peracgan bila kata malaysia muflis htang trillion buat pinjaman bon samurai pasti ada suatu tujyan yg di rancg tersusun rapi....konon bila buat pinjaman konon ng malaysia teruk sgt berhutg berbilion trillion ada suatu yg di gunakan utk mengkaburi mata rakyat sehingga tiada pembgunan kerana ng byk berhutg....konon lepas itu mereka akan uturn kononnya mereka mentadbir dgn cekap sehingga hutg ng dpt di langsaikan olih ph .padahal duit dan ekonomi ng kukuh jadi seolah olah rakyt ingat ph yg mengembalikan kestabilan ekonomi ng ....itu perancgan Mereka yg su gguh licik kan sehingga rakyat setiap hari memaku hamun najib sedgkan segala kesengan semasa bn berikan dan keselesaan hidup di lupai olih jenerasi muda akibat tohmahan tun dan lge ....Allah pasti akan menghukum mereka suatu masa yg membohongi rakyat dgn tohmahan mcm lge tu kafir tak penting hukum namun tun sedarlah tun kamu adalah pemerintah yg berlandaskan dendam ....yg suatu masa sejarah kamu akan terukir ....meninggalkan pemerintahan dgn suatu kenangan yg hitam dlm sejarah dan namamu akan di jadikan .....manuasia mudah lupa....

    BalasPadam
  4. Ini mmg memerlukan siasatan lengkap malah perlu tubuh rci... Jgn lupa bgm lebih dr rm 30 billion yg lesap zaman kerajaan sblm Tun Pak lah dlu... Mungkin ada azam/cita2 yg sama spt itu utk di ulangi semula....

    BalasPadam
  5. Bila blogger cap ayam membuat ulasan tanpa pembelaan.
    Bagaikan mahkamah tanpa pembela & hakim

    Sdra blogger cap ayam.
    Kalau mahu jilat jangan lah menjilat sampai ke kelamin.
    Bukan saja ianya busuk bahkan najis & hina.

    Sdra blogger cap ayam.
    Saya tidak memihak pada mana2 parti @ individu.

    Tapi sdra blogger bagaimana najib diberi keadilan seadil-adilnya dalam bbrapa perbicaraan yg tidak diperolehi oleh sdra anwar dulu.

    Adakah sdra blogger cap ayam tidak mensyukuri perubahan ini.

    Oleh sbb itu.
    Saya sarankan kepada sdra blogger cap ayam...
    Sedarlah siapa saja , nyawa saya atau anda masa ini telah berada diatas liang lahat, dgn wabak penyakit, dgn bencana alam @ dgn kecelakaan yg sdra tampak.

    Maka itu saya nasihat kan sdra blogger cap ayam.
    Jika pun tidak dapat memberikan kebaikan kepada masyarakat pada dunia ini , jangan lah timbulkan kesusahan pada isi dunia ini.

    Negara kita ada uu & perlembagaan.
    Silalah bentang apa saja perbelanjaan negara.

    Sdra hanya seorang blogger cap ayam bukan ahli ekonomi malah jauh sekali menjadi pakar kewangan.

    Bak kata pepatah
    Ulasan sdra bagai kan curahan air diatas daun keladi.

    Tak ada kesan.

    Sdra....
    Jommm kita bertobat.
    Ini bulan yg juga mulia selain bulan ramadhan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu sedara zaman najibon dulu mana ada kasi change pada anwar atau mana mana politik pembangkang,ramai di antara mereka yg disumbat masuk dlm penjara,dibawah akta sosma,dan sering menyalah guna anggota polis utk menyekat mana mana ceramah pihak pembangkang,dan media lebih bebas, tak sama macam kes najibun semasa dibawah ph dulu ,selesa, siap boleh main Facebook bagai,kalau la ph buat perkara yg sama macam zaman najibun perintah dulu ,dah lama najib ni kena humban dlm hotel besi,dan blogger kaki jilat yg mengaku minda rakyat ni,dah lama kena sekat deh..

      Padam
  6. Sardin cap ayam pon mahal derr

    BalasPadam
  7. Biar cap ayam..jangan munafikk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong tul tu bro cap ayam ke cap itik ke ada aku kesah ke🤣🤣🤣

      Padam
  8. Anda adalah scammer. Dh byk org mcm hang dok pekena orang

    BalasPadam
  9. Logiklah 35billion dah diguna utk tangani masalah rakyat utk convid...Bakinya 200 billion penangguhan pinjaman yg oerlu dibayar....Mmg ada byk tu pun dlm kantung negara... tak perlu pinjam luar...

    BalasPadam
  10. PH tipu 22 bulan.yang BODOH saja percaya kata negara tiada duit
    PN PM MY telah beri peruntukan untuk semua rakyat.Tadak bisingnegara habih duit

    BalasPadam
  11. Penipuan terbesar dlm sejarah Malaysia oleh TM dan LGE

    BalasPadam
  12. PH memang HANCING _ sehancingnya, jgn bagi peluang pada PH dlm PRU15, kita benam terus PH buat selama lamanya..

    BalasPadam
  13. Semuanya tipu belaka,naik cara kotor,bila jatuh terus tersungkur....

    BalasPadam
  14. Harap harap melayu bersatu lah membina negara....kaum lain menunggu peluang membenam kita.....sedar laaa

    BalasPadam