Header Ads

ads header

Flash News

Pusat Bandaraya Kuala Terengganu 'lockdown'


KUALA TERENGGANU - Polis Terengganu hari ini mengambil keputusan menutup semua laluan utama masuk ke pusat bandar raya di sini bermula hari ini bagi mengawal pergerakan orang ramai sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Roslee Chik berkata, orang ramai tidak dibenarkan sama sekali masuk ke kawasan pusat bandar tanpa tujuan kecuali ada urusan penting sahaja.

"Selepas ini, semua kenderaan yang hendak masuk ke pusat bandar akan ditahan di laluan utama dan mereka mempunyai alasan munasabah sahaja dibenarkan masuk.



"Bagi individu yang memaklumkan untuk ke tempat kerja, mereka perlu menunjukkan bukti daripada jabatan atau syarikat tempat mereka bertugas sebelum dibenarkan masuk.

"Selain itu bagi individu yang sakit atau hendak membeli ubat, makanan dan serta lain -lain urusan yang dianggap perlu sahaja dibenarkan masuk," katanya ketika dihubungi Sinar Harian hari ini.

Roslee berkata, semua jalan utama ditutup sepanjang tempoh ini adalah antara usaha pihaknya untuk mengurangkan pergerakan orang ramai yang tiada hala tujuan di kawasan pusat bandar tersebut.



MR :  Nampaknya pendekatan negeri Terengganu agak agresif sikit!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan