Header Ads

ads header

Flash News

Ini satu lagi kebodohan pimpinan PH


Aiman Athirah Al Jundi berkata Menguruskan bekalan face mask sahaja pun ternyata kerajaan PN masih gagal

Katanya genap sebulan saya cuba mendapatkan face mask, termasuk membuat tempahan pembelian secara online, namun masih tidak berhasil kerana difahamkan terputus bekalan. Semua farmasi juga memberikan respon yang sama.

Sepatutnya ini menjadi keutamaan kepada kerajaan khususnya di bawah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna. Sama utama dan penting dengan tindakan segera kerajaan menguatkuasakan Perintah Kawalan Pergerakan dan penggunaan pihak Tentera untuk terlibat membantu.

Kenapa dia ini BODOH?

1.  Kalau sebulan lalu ini bermakna semasa itu pemerintahan PH lagi. Ini bermakna mask dah tak ada bukan zaman PN tetapi zaman PH. Dia sendiri sebut sebulan dia cari tak ada.

Kerajaan PN cuba atas masalah ini dengan membawa masuk 10 juta mask melalui China. Itu cara PN bekerja bukan bodoh macam PH? Kenapa? Lihat no.2

2. Mask di Malaysia tidak ada kerana kerajaan PH hantar percuma ke negeri China menyebabkan rakyat sendiri tak cukup mask. Ini juga termasuk
18 juta sarung tangan (sila baca akhbar wahai Athirah yang lemak berfikir)

Hasilnya sekarang Malaysia terpaksa import mask daripada luar negara. Stok negara tidak mencukupi hingga harga mask menjadi makin mahal drp harga minyak kerana sistem kapitalis yang dikontrol oleh satu kumpulan yang kerajaan PN akan atasi nanti.

Jadi jangan buat sebarang kenyataan kalau tak tahu cerita sebenar.
Zaman nak kencing rakyat dah berlalu.

Patutlah orang kata pimpinan PH ramai yang bodoh.


MR :  Bodoh sombong... bodoh tak boleh diajar


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


7 ulasan:

  1. KERAjaan PH telah mengkhianati rakyat Msia dengan:

    (1) mengamalkan dasar terbuka membenarkan rakyat China Komunis bebas memasuki Msia sedangkan negara china Komunis sedang mengalami wabak covid-19 virus sejak 2019. Ini bererti KERAjaan PH membenarkan virus Covid-19 memasuki Msia dan seterusnya membiak dan merebak ke seluruh Msia. Akibatnya rakyat Msia menjadi mangsa.

    (2) Mask di Malaysia tidak ada kerana kerajaan PH hantar percuma ke negeri China menyebabkan rakyat sendiri tak cukup mask. Ini juga termasuk 18 juta sarung tangan.

    BalasPadam
  2. Apabila melayu jadi barua dap ini lah jadinya. Yang sedihnya banyak orang melayu sendiri tak sedar.

    BalasPadam
  3. Atirah,mohon simpan sikit bodoh tu untuk warisan anak cucu

    BalasPadam
  4. Ph semai Covid19 dgn bawa masukbesaran dari china
    PN tuai hasil Covid19

    BalasPadam
  5. selagi namanya BODOH bukan ph la namanua..abis BODOH tu depa borong berbondong2 xtinggai sikit dah kat parti lain..patut la kerajaan sekramg bijak

    BalasPadam
  6. PN retah 2 minggu dah turunkan harga minyak.PH retah 22 bulan janji nak turun minyak tapi tetap naik walaupun minyak dunia turun.
    PN retah 3 minggu, banyak pinjaman ditangguh bayaran.PN cakap sikit,kerja lebih. PH cakap lebih dan kencingpun lebih

    BalasPadam
  7. Hadoi..sapa lah nie bijak berkata2 tanpa fakta?..harga minyak jatuh sekarang bkn sbb kerajaan turunkan, harga semasa menjadi puncanya..tolong bercakap berdasarkan fakta bukan auta..

    BalasPadam