Header Ads

ads header

Flash News

Siapa PM pakatan kerajaan baharu?


BABAK perkembangan politik negara semakin menarik apabila nama calon Perdana Menteri berlegar dalam kalangan pemerhati politik tempatan.

Tan Sri Muhyiddin Yassin dikatakan akan menghadap Yang di-Pertuan Agong petang ini untuk mendapat perkenan mengetuai kerajaan campuran yang bakal dibentuk selepas ini.

Sementara UMNO dikatakan mencadangkan dua nama yang layak untuk dipertimbangkan ke jawatan nombor satu iaitu Tengku Razaleigh Hamzah dan Ahli Parlimen Semberong Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Sumber berkata, soal pelantikan Muhyiddin itu dikatakan dipersetujui Tun Dr Mahathir Mohamad dan beliau sudah pun menghadap Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri' ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah beberapa minggu lalu berhubung perkara itu.

“Tan Sri akan ke Istana Negara petang ini dan kita doakan semuanya lancar.

“Insya-Allah perkembangan politik tanah air ini akan selesai tidak lama lagi, mungkin Pakatan atau Perikatan Nasional. Kita tunggulah” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan hadir di Menara Dato Onn dipercayai ada kaitan dengan memuktamadkan perbincangan.

Beliau tiba jam 1.30 tengah hari tadi menaiki kenderaan berwarna putih dan terus ke ibu pejabat UMNO.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Lebih baik bubur parlimen Dr DPT kuasa memalukan bkn Dr kemenangan tapi Dr pertolongan sikitol.moden

    BalasPadam