Header Ads

ads header

Flash News

Anwar Buat Hal Lagi... Entahlah. Tanda PH nak mampus



Presiden PKR Anwar Ibrahim dituduh melakukan 'salah laku seksual' oleh bekas kakitangannya, hanya enam bulan selepas parti itu digegarkan skandal video seks yang mengaitkan timbalannya, Mohamed Azmin Ali.

Tuduhan terbaru ini dibuat oleh bekas penyelidik Anwar, Muhammad Yusuff Rawther dalam akuan bersumpahnya (SD) bertarikh 19 Novermber yang lalu.

Akuan bersumpah yang didakwa itu dikeluarkan sehari sebelum Kongres Nasional PKR di Melaka esok.Setiausaha politik Anwar, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak dalam maklum balasnya mendakwa akuan bersumpah yang dibuat Yusuff didalangi oleh Badrul Hisham Saharin, bekas anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR dalam satu usaha lemah "untuk mencemarkan imej parti oleh seorang bekas ahli yang meroyan kerana tidak diendahkan."


Dato’ Seri Anwar Ibrahim (kemudian daripada ini dirujuk sebagai “Anwar”) didakwa telah mencabul kehormatan cucu lelaki kepada bekas aktivis persatuan pengguna, SM Mohamed Idris, menerusi serangan berbentuk fizikal dan seksual.

Menerusi satu akuan bersumpah bertarikh 19hb November 2019, Muhammed Yusoff Rawther (kemudian daripada ini dirujuk sebagai “Yusoff”) mendakwa telah diarahkan oleh setiausaha Anwar, Sukri Saad, untuk berjumpa Anwar di kediamannya di Bukit Segambut sebelum diperlakukan dengan cara tidak senonoh.



Yusoff mendakwa telah dijemput oleh Anwar secara peribadi untuk bekerja dengannya ketika Anwar menziarahi datuk Yusoff, Mohamed Idris, di Pulau Pinang pada 2hb September 2018.

Sebelum ini, pada 19hb September 2019, Yusoff memfailkan saman terhadap setiausaha politik Anwar, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak, atas dakwaan menumbuk beliau (Yusoff) berulang kali tanpa sebab di ofis Bukit Gasing Anwar.


Yusuff mendedahkan akuan bersumpahnya pada hari ini semasa "sidang akhbar" di lokasi yang tidak diketahui. Terdapat hanya satu mikrofon dan satu peranti rakaman audio di hadapannya.

Halaman Facebook yang baru dibuat dengan rakaman video lapan minit "sidang akhbar" kemudian dikongsi kepada pihak media.

Dalam video itu, Yusuff mengadu laporan polisnya terhadap Farhash sebelum ini yang menuduh Farhash menyerangnya pada 16 Mei di pejabat Anwar di Petaling Jaya, telah diabaikan.

Menurut akuan bersumpah yang dikatakan itu, yang turut disiarkan di laman Facebook, Yusuff mendakwa menjadi mangsa cabul, perbuatan tidak senonoh dan cadangan lucah semasa kejadian yang didakwa dilakukan oleh Anwar pada 2 Oktober 2018 di pejabatnya di Petaling Jaya.

Yusuff mendakwa kejadian tersebut berlaku pada hari kelima kempen PRK Port Dickson. Anwar ketika itu calon PH dan kemudiannya memenangi pilihan raya kecil parlimen itu.

Dalam video itu, Yusuff berkata dia telah memberitahu kepada Badrul Hisham yang mencadangkan bahawa dia merekodkan pengalamannya di dalam dokumen akuan sumpah.

Yusuff juga menggambarkan Anwar sebagai "kenalan keluarganya" dalam video itu.



MR :  Minta polis siasat betul-betul untuk menghilang kekeliruan dikalangan rakyat




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

6 ulasan:

  1. Selagi belum dibuktikan, kita anggap ia FITNAH, tapi yang dah ada dalam rekod mahkamah perbuatan JIJIK TAK BERMORAL dengan cara oral ke ape ke itu BETUL sebab sudah ada rekod mahkamah, bukti DNA kimia. Ada orang kata itu DNA bercampur, DNA berok monyet mawas etc ect itu mereka punya pasal, sendiri punya andaian. Chemist dah buktikan dan sudah pun tertulis rekod JIJIK TIDAK BERMORAL dalam buku mahkamah!

    BalasPadam
  2. Walaupun aku tak suka Anwar tapi aku masih ada kesangsian, Anwar dah la tua dan dan uzur masih adakah nafsunya ke arah itu? Walaupun salah atau benar malas aku nak layan. Lantak korang la boleh pergi mamposs dgn PKR.

    BalasPadam
  3. Bodoh punye pkr,,,team mata dajjal bodoh,,,
    Pak anggok bodoh,,,anjing dap

    BalasPadam
  4. Dah selalu kena fitnah muka pon naik kuning

    BalasPadam
  5. Allah sentiasa melihat apa telah anda lakukan sama ada mengaku atau tidak jika Allah hendak membuktikan didunia ini pun kita boleh nampak ada kah seseorang itu telah membuat dosa sama ada kecil.atau besar susah jika manusia yang mengadili nya jika pengadil menyebelahi orang yang salah maka orang salah pun menjadi tak salah. Sebab hukum Allah kita tak nampak jika nampak mungkin tk ada orang sanggup buat salah apa.pendapat tuan

    BalasPadam