Header Ads

ads header

Flash News

Dulu kutuk BN Berapi-rapi -- Sidang Dewan Rakyat bermula lewat, korum tidak cukup


Sidang Dewan Rakyat hari ini bermula lewat susulan jumlah ahli parlimen yang tidak mencukupi.

Mesyuarat sepatutnya dimulakan seperti lazimnya dengan deringan loceng pada tepat jam 10 pagi sebagai isyarat untuk ahli parlimen memasuki dewan dan diikuti bacaan doa.

Namun, sebaik sahaja bacaan doa selesai, Hasan Baharom (PH - Tampin) yang dijemput untuk mengemukakan soalan pertama semasa Waktu Soalan dicelah oleh Abdul Rahman Mohamad (BN-Lipis).

“Standing Order, saya nampak tak cukup korum," katanya.

Speaker Dewan Rakyat Mohamad Ariff Md Yusof kemudiannya mengira jumlah ahli parlimen yang hadir.

“26 eh? Hanya 24 orang. 25? 24? 24. Bunyikan loceng lagi,” katanya.

Dewan Rakyat memerlukan kehadiran sekurang-kurangnya 26 ahli parlimen sebelum boleh bersidang.

Ahli parlimen ke-26 yang memasuki Dewan adalah ahli parlimen yang baru mengangkat sumpah semalam, iaitu wakil Tanjung Piai, Wee Jeck Seng masuk.

Selepas loceng berbunyi selama hampir tiga minit, beberapa ahli parlimen mula masuk.

“Masuk sorang lagi, masuk masuk. Ahh nasib baik ada Tanjung Piai. Good Tanjung Piai,” kata Mohd Shahr Abdullah (BN-Paya Besar).

“Ahhh... cukup. Lebih dah satu. 27, 28 - baik,” kata speaker.

Mohamad Ariff kemudian meneruskan sidang dengan soalan pertama daripada Dr Hasan Bahrom (PH-Tampin) mengenai usaha-usaha Kementerian Pelancongan Seni dan Budaya mempromosikan budaya masyarakat Melayu, Sarawak dan Sabah sebagai fokus utama di peringkat antarabangsa.

Ini bukan kali pertama Dewan Rakyat tidak mempunyai korum yang mencukupi untuk bersidang.

Pada 17 Oktober lalu, sidang Dewan Rakyat terpaksa dihentikan seketika susulan jumlah ahli parlimen yang kurang daripada 26 orang.

"Baik, jadi kita mula sekali lagi," kata Mohamad Ariff.

Ahli Parlimen Kelana Jaya Wong Chen, dalam satu hantaran di Facebook kemudian, berkata hanya ada seorang menteri dan timbalan menteri yang hadir pada sesi pagi.

"Sidang itu digantung selama dua minit dan timbalan menteri serta ahli parlimen yang sedang minum kopi bergegas masuk.

"Sidang kemudian diteruskan dengan kira-kira 32 ahli parlimen pagi ini dengan seorang menteri dan lima timbalan menteri yang hadir pada jam 10.10 pagi," katanya.





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Kenapalah kita dok membela jerangkung dalam almari macam depa ni semua...?

    baik tak perlu ada menteri bagai...

    BalasPadam
  2. Itulah; inilah jenis REJIM SAMPAH PH-DAP bangkai BABI homo JIJIK Zionis ISrael!!!!!!

    ANTI-anwar paria HOMO/PKR/DAP bangkai2 BABI!

    Nota:

    Tgk. pemimpin ORANG ASAL Islam/Melayu paling BIJAK kita, YAB DS Hishamuddin Tun Hussein Onn terCINTA kita sdg. diSERANG habis2an oleh geng BARUA2 BANGKAI BABI zahid/anwar PARIA HOMO/DAPbangkai BABI homo JIJIK Zionis ISrael - utk. mengHALANG pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN dari BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. PEROMPAK/PERASUAH TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , serta PENJAJAHAN amat BUAS oleh PENGGANAS2 Hindu hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPpembunuh, dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH, RASIS, FASIS dan PENIPU Zionis depa, yg. mahu mengHAPUSkan UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN 153!! Lihat blo2 BANGKAI ANJING ni, di -

    1. http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2019/11/disciplinary-complain-filed-against.html

    Disciplinary complain filed against Hishamuddin

    November 04, 2019; dan di

    2. http://theunspinners.blogspot.com/2019/11/hishamuddin-bawa-17-mp-umno-sujud-di.html

    Hishamuddin Bawa 17 MP UMNO Sujud Di Kaki Azmin, Ada Dapat Restu Majlis Tertinggi Ker?

    Posted by SnapShot at 11/20/2019


    **Tumbangkan habis2an PENJAJAHAN Zionis amat RASIS/FASIS si BANGKAI2 BABI DAP/PKR-Anwar paria HOMO!! Lihat anwar paria BANGKAI BABI HOMO plg. JIJIK-si PENJILAT DUB*Q berLENDIR berNANAH HANYIR guan eng/kit siang-DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael , di –

    https://www.thethirdforce.net/anwar-defends-dap-tells-malays-to-stop-attacking-the-party/

    Anwar defends DAP, tells Malays to stop attacking the party

    By Raggie Jessy

    The Third Force net
    November 3, 2019

    BalasPadam
    Balasan
    1. Percayalah, PRU15 juga mungkin akan diSABOTAJ oleh ’NGO‘ Pengganas/Penjajah Zionis MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 KIMIA spt. ZIRCON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut amat dlm. yg. berBILLION thn. (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!!

      Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh Pengganas/Penjajah Zionis BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!

      Padam