Header Ads

ads header

Flash News

Isu LTTE: Ada usahasama sulit melibatkan Ramasamy, LTTE dan kerajaan Sri Lanka?


Baru sebentar tadi, saya terbaca satu liputan berita Free Malaysia Today (FMT) di mana Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Ramasamy, dilihat seolah-olah mencabar pihak polis menahannya sambil membuat rujukan kepada penceramah bebas Dr Zakir Naik.

Apa, Ramasamy pikir negara ini bapak dia yang punya ke?

Kenyataan Ramasamy ini dipercayai bersangkut paut dengan penahanan dua ADUN DAP yang dikesan mempromosi, menyokong, menghasut dan mencari dana untuk kumpulan LTTE, iaitu sebuah kumpukan yang bertapak di Sri Lanka yang disahkan oleh lebih 30 negara sebagai kumpulan pengganasdan ekstremis.

Seharusnya, sebagai seorang wakil rakyat berjawatan yang diberi kepercayaan oleh rakyat untuk menerajui kerajaan Pulau Pinang, Ramasamy mengeluarkan kenyataan yang bertanggungjawab dan menjadi contoh kepada rakyat jelata dengan memberikan kerjasama penuh kepada pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Ini tidak, apabila ditanya berhubung ura-ura beliau mungkin ditahan, beliau terus bersifat angkuh dan sombong sambil merujuk kepada Zakir yang sebelum ini dituduhnya masuk campur hal ehwal politik tempatan.

Pada 20hb September 2019, saya menulis:

Penyertan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Ramasamy, dalam Jawatankuasa Hal-Ehwal Perlembagaan LTTE (LTTE Constitutional Affairs Committee) mengesahkan bahawa beliau masuk campur secara langsung dalam hal-ehwal politik negara asing dan nasib sebuah kumpulan pengganas.

Ini memandangkan jawatankuasa tersebut berpusat di Sri Lanka dan disertai oleh wakil-wakil dari kerajaan Sri Lanka dan Liberation Tigers of Tamil Elam (LTTE), sebuah organisasi politik Sri Lanka yang disahkan lebih 30 negara sebagai kumpulan pengganas.

Penyertaan Ramasamy dalam jawatankuasa tersebut disahkan oleh beliau sendiri.
Ironinya, Ramasamy sebelum ini menuduh Dr Zakir Naik campurtangan dalam politik tempatan biarpun bukan warganegara Malaysia.

Malah, Ramasamy turut merupakan ahli DAP, sebuah parti politik yang kerapkali mengungkit label pengganas yang diberian kepada Zakir oleh kerajaan India setiap kali pemimpin-pemimpin parti tersebut mengkritik ataupun melemparkan tohmahan terhadap Zakir.

Kesemua ini merupakan hakikat yang tidak boleh dinafikan oleh kedua-dua DAP dan Ramasamy.

Saya nak tanya, siapa sebenarnya manusia bernama Ramasamy ini sehingga kedua-dua LTTE dan kerajaan Sri Lanka teringin sangat beliau masuk campur urusan perdamaian yang terang-terang melibatkan hal-ehwal politik negara asing?

Satu dunia tahu bahawa urusan tersebut tiada kena-mengena dengan kerajaan Malaysia ataupun kerajaan Sri Lanka, jadi apakah hak Ramasamy sebagai warganegara Malaysia untuk libatkan dirinya dalam hal ehwal politik LTTE dan kerajaan Sri Lanka?

Apakah Ramasamy melakukannya dalam kapasiti peribadi, atau adakah ini satu usaha sulit melibatkan DAP dan (atau) kerajaan negeri Pulau Pinang bersama kedua-dua LTTE dan kerajaan Sri Lanka?

Ramasamy janganlah berlagak bongkak dan sombong dengan PDRM. Ingat, PDRM ini polis diraja Malaysia, bukannya polis bapak kau.

Kalau kau sebagai wakil rakyat boleh berlagak begitu sombong dengan polis, bayangkanlah kesannya apabila rakyat jelata mula berlagak bongkak atau menghina pihak yang sememangnya diamanatkan menjaga ketenteraman negara.

Menghina atau mencabar institusi PDRM boleh juga ditafsir sebagai menghina atau mencabar institusi diraja, lebih-lebih lagi apabila ianya melibatkan konspirasi kerjasama dengan kumpulan pengganas.

Jika disabit kesalahan, ianya boleh ditafsir sebagai pengisytiharan perang terhadap Yang Di-Pertuan Agong dan boleh menjurus kepada hukuman mati.

Jangan bermain dengan api Ramasamy.

Raggie Jessy Rithaudeen




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

7 ulasan:

  1. LOI THERESA 🙂

    Kami kini memberi pinjaman kepada Asia Tengah Amerika liar

    negara dan lain-lain @ 2% Kadar Faedah dengan NO KAWALAN KREDIT dari USD5000, hingga berbilion dolar sepanjang tempoh 12-144 Bulan.

    REMUNERASI LENDING kami bermula dalam masa 3 bulan selepas penerima menerima pinjaman pada hari kelulusan dan kami menawarkan pelbagai

    daripada pinjaman, termasuk:
    * Penyatuan hutang
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman Peribadi
    * Pinjaman Rumah
    * Pinjaman Kewangan Kereta

    ✔. Senarai hitam boleh dikenakan

    ✔. NO CHECK CREDIT

    Kajian ✔.Debt atau perintah mahkamah boleh dikenakan

    ✔.ETC boleh memohon.
    Pinjaman Tunai Theresa Syarikat ini adalah a

    filem pinjaman berdaftar dan dibenarkan dan kami menawarkan pinjaman kepada semua warganegara yang tersenarai hitam, tidak semak KREDIT.

    Terapkan sekarang dengan nombor mudah alih anda, nombor ID, nama penuh, jumlah pinjaman dan tempoh pinjaman kepada E-mel

    : Nombor pejabat Theresaloancompany@gmail.com ++ 12817208403

    Untuk kejelasan lanjut, jangan ragu untuk menghubungi kami atau WhatsApp (+12817208403).

    Salam sejahtera,

    Theresa

    Pengiklan Pinjaman (Pr),

    Pinjaman Theresa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awas sendiket penipu online sedang mencari mangsa-mangsa baru untuk ditipu dan dimufliskan.

      Contoh : iklan di atas.

      Padam
  2. Dan tgk. SEKOQ lagi si PENGGANAS2 JERUNG paria BANGKAI BABI DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni - punya juga MENYOKONG Pengganas/oenbunuh/Pedagang Organ-Seks-Dadah-senjata Hindu TAMIL EELAM Sri Lanka ni dgn. juga MENYEMBAH Simbol SENJATA Pengganas/Pembunuh TAMIL EELAM ni, bersama Pengganas ramasamy PUNDEK dia!

    Tapi si PENGGANAS ramasamy BANGKAI BABI tu nak MENIPU Polis kononnya dia terlibat proses keamanan sdgkan KEDUA EKOQ Pengganas DAP ANJING ni terangan MENYEMBAH Simbol SENJATA Pengganas/Pembunuh TAMIL EELAM Sri Lanka yg. amat KEJAM ni, yg. telah MEMBUNUH dlm. GENOSID2, beratus ribu bangsa BUMIPUTERA Islam dan Katholik Sri Lanka dan diTAJA oleh puak PENGGANAS Hindu RSS/BJP-modi dan CIA/MOSSAD!! BABI betul PENIPUAN kpd. POLIS ni!!

    Maka, juga dah SAH, si parti DAP ni mmg. parti PENGGANAS (selain dr. menerima RASUAH juga dr. rejim PENGGANAS/PEMBUNUH Zionis ISrael bangkai BABI, sbnyk. $1.2 BILLION, yg. disimpan di SINGAPURA atau SWITZERLAND)!!! Lihat ARTIKEL2 BERNAS ini, di -

    1. https://www.ismaweb.net/2019/09/24/adun-dap-penyokong-tegar-ltte1/

    Adun DAP penyokong tegar LTTE?

    Satees Muniandy didakwa muat naik hantaran puja V Prabhakaran

    Oleh Fazleen Safina

    Isma Web net
    24/09/2019;

    Sbb. itu parti PENJAJAH/PENGGANAS DAP bangkai BABI homo JIJIK Zionis ISreal ni - juga mesti diSIASAT habis2an berkaitan isu PENGGANAS/PEMBUNUH Tamil Eelam ni serta diHARAMkan oleh KDN segera!! Lihat di -

    2. https://www.ismaweb.net/2019/10/10/haramkan-segera-dap/
    Haramkan segera DAP!

    Ridhuan Tee cabar Rayer bangkit isu 2 ADUN ditahan terbabit LTTE

    Oleh Ainulillia

    Isma Web net
    10/10/2019;

    3. https://www.ismaweb.net/2019/10/10/kdn-digesa-gantung-operasi-dap-hingga-siasatan-2-adun-selesai/

    KDN digesa gantung operasi DAP hingga siasatan 2 ADUN selesai
    Kerajaan perlu utamakan keselamatan rakyat dari kepentingan parti

    Oleh Ainulillia

    Isma Web net
    10/10/2019; dan di

    4. https://www.malaysia-today.net/2019/10/11/dap-indians-protest-ltte-terrorist-arrests/

    DAP Indians protest LTTE terrorist arrests

    By MT Webmaster

    Malaysia Today net
    On Oct 11, 2019.

    BalasPadam
  3. Dan PDRM patut juga TANGKAP habis2an PENGGANAS2 IKAN JERUNG DAP, yg. amat BAHAYA spt. ramasamy, kulasegaran, waythamoorti yg. juga TERANGAN MENYOKONG atau MENAJA terang2an atau senyap2 si PENGGANAS2/PEMBUNUH2 Tamil Eelam ni!! Apalagi si paria2 PENGGANAS hindrafHOMO/DAP bangkai BABI ni dah MENGUASAI Kem. PERPADUAN/SUMBER MANUSIA!!! Bayangkan PATI2 PEMBUNUH/PENGGANAS hindrafHOMO/Tamil Eelam ni BEKERJA di PUSAT dan KILANG NUKLEAR di LYNAS serta dlm. INDUSTRI MIN-YAK/GAS kita di PENGERANG serta MENYERAP mask. ATM/PDRM/RELA/BOMBA/APM/DIPLOMATIK dan seluruh JPA kita!!!

    Tgk. si PENGGANAS paria kulasegaran BANGAKI BABI ni yg. cuba MENAFIkan dia kononnya TAK terlibat dgn. LTTE ni - tapi TAKUT pula nak buat REPOT POLIS, sbb. kononnya dia difitnah!! Lihat di -

    1. https://www.thethirdforce.net/i-am-not-involved-with-ltte-dont-trust-everything-on-whatsapp/

    I am not involved with LTTE, don’t trust everything on WhatsApp

    By Raggie Jessy

    The Third Force net
    October 12, 2019; dan di

    2. https://nthqibord.com/2019/08/30/kulasegaran-pun-pro-pengganas-ltte/

    Kulasegaran pun pro pengganas LTTE?

    Oleh Editor

    NTH Qiboard com
    30/08/2019.

    Nota: PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PEDAGANG2 ORGAN-SEKS-DADAH-SENJATA Tamil Eelam ni juga disyaki makin BERSARANG kat KUIL2 HINDU HARAM di PULAU2 terpencil kita, tapi juga di PULAU PANGKOR dan LANGKAWI - sbb. depa senang nak MENYELUDUP masuk melalui PENYAMARAN dgn. BOT2 MEWAH dr. KEPULAUAN ANDAMAN atau SINGAPURA (pusat2 PENAJA2 depa dr. CIA/MOSSAD dan rejim PEMBUNUH/PENGGANAS India Hindu amat GANAS, modi/BJP-RSS)!! Disyaki sbb. tu dah 4 ANGGOTA ATM kita telah dBUNUH di PULAU PERAK, yg. merupakan lauan masuk amat STRATEGIK dr. KEPULAUAN ANDAMAN ke LANGKAWI/PULAU PANGKOR/SELAT MELAKA/LAUT CHINA SELATAN kita!!!

    BalasPadam
  4. Notis!! Notis!! Notis!!

    Adakah anda ingin Refinance perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman tulen Online untuk mengamankan Bil anda? Memulakan perniagaan baru? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? atau Pinjaman Perniagaan, Memohon pinjaman yang cepat dan mudah untuk memulakan pembiayaan baru projek anda pada kadar faedah paling murah sebanyak 4%. Hubungi kami melalui e-mel: Howardfinancialaid@yahoo.com

    PERKHIDMATAN KAMI

    * Pinjaman Rumah
    * Pinjaman Auto
    * Pinjaman Gadai Janji
    * Pinjaman Perniagaan
    * Kenderaan Kewangan
    * Pinjaman Peribadi

    Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan cadangan atau pengembangan perniagaan anda? Adakah bank atau broker enggan Permohonan Pinjaman kerana Skor Kredit Rendah atau Kekurangan Jaminan Cagaran? Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan. Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin bagi jumlah warganegara dan bukan warganegara.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel: Howardfinancialaid@yahoo.com

    BalasPadam
  5. Kabar baik Allah yang Maha Kuasa telah begitu setia kepada saya dan seluruh keluarga saya untuk menggunakan perusahaan pinjaman ibu Emily untuk mengubah situasi keuangan hidup saya untuk kehidupan yang lebih baik dan lebih stabil sehingga sekarang saya memiliki bisnis sendiri di kotaNama saya Nur Khomariyah dari kota Sidoarjo, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu. Emily karena membantu saya dengan pinjaman yang baik setelah saya menderita di tangan pemberi pinjaman palsu yang menipu saya karena uang saya tanpa menawarkan saya pinjaman, saya memerlukan pinjaman selama 2 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Sidoarjo tempat saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di India yang telah menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya dan saya sangat frustrasi karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di India, karena saya berutang kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak punya orang untuk dituju, sampai suatu hari teman setia saya menelepon Slamet Raharjo setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari ibu perusahaan pinjaman Emily, jadi saya harus menghubungi Slamet Raharjo dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi ibu emily bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus memanggil keberanian dan saya menghubungi ibu emily perusahaan dan secara mengejutkan, pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 2 jam pinjaman saya dipindahkan ke akun saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah keajaiban dan saya harus bersaksi tentang ibu pekerjaan yang baik Emilyjadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi ibu perusahaan pinjaman Emily melalui email: emilygregloancompany@gmail.com. atau whatsapp +447860370916  dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan bersaksi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Mother Emily melalui saya email: nurkhomariyah1989@gmail.com dan Anda masih dapat menghubungi teman saya Nur Syarah yang memperkenalkan saya kepada Ms. Margaret melalui email: slametraharjo211989@gmail.comsemoga Tuhan terus memberkati dan mendukung ibu Emily yang telah mengubah kehidupan finansial saya.

    BalasPadam
  6. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

    BalasPadam