Header Ads

ads header

Flash News

Rumah di robohkan dengan zalim


Malam ni lebih 90 keluarga di Paya Jaras, Sungai Buloh yang dizalimi Kerajaan Selangor terpaksa tidur beratapkan kanopi.

Majoriti mereka berbangsa Melayu Bumiputera. Rumah yang berbelas2 tahun mereka duduki telah dirobohkan Kerajaan Negeri untuk projek Pembesaran Sungai.

Ahli Parlimen Sungai Buloh adalah YB Sivarasa Rasiah mengatakan Kerajaan Selangor terpaksa robohkan kerana telah memberi tempoh sehingga 16 September lalu.

Sebelum PRU14, Kerajaan Negeri telah menjanjikan mereka pampasan dan rumah Selangorku kepada penduduk yg terlibat.

Tapi kali ni Rumah Selangorku katanya akan siap pada tahun 2021. Pampasan juga tidak diberi.

Takkan diorang nak tidur sini sampai tahun 2021?

Ada beberapa NGO dan Wakil dari badan Politik telah ke sana untuk membantu.

-Tun Carlos











Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Di waktu Pakatan Hancing pimpinan parti rasis kafir harbi DAPig berkuasa, sebilangan rumah dan gerai perniagaan kaum Melayu dimusnahkan tanpa belas kasihan seolah-olah kaum Melayu adalah pendatang asing. !

    Sebaliknya rakyat China Komunis pula ditawarkan rumah dan mungkin kerakyatan di Msia. Inilah dasar gila apartheid Pakatan Hancing yang setaraf dengan dasar apartheid Israel.

    Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu padu untuk menyokong kerjasama PAS-UMNO untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan menyelamatkan negara dan rakyat dari kegagalan, kebodohan, salah tadbir dan kerakusan hawa nafsu serakah Pakatan Hancing yang bersikap anti-Islam dengan mengundi parti Islam PAS dan sekutunya dalam PRU 15.

    BalasPadam
  2. Pemimpin-pemimpin Melayu dalam Pakatan Hancing terlalu mementingkan diri mereka sendiri dan mereka sibuk dengan agenda peribadi seperti mengejar jawatan pm dll sehingga mereka terlupa untuk membela nasib kaum Melayu yang ditindas.

    Mereka sebenarnya adalah khadam kepada pemimpin-pemimpin parti rasis kafir harbi DAPig ! Tanpa merasa malu dan segan mereka menyokong dan membela kepentingan puak kafir dengan menfitnah dan memburuk-burukkan kempen Utamakan Produk Muslim @ Buy Muslim First @ BMF.

    Merekalah musang berbulu ayam yang memusnahkan agama Islam dan umat Islam dari dalam. Mereka membiarkan agama Islam dan umat Islam dihina dan ditindas oleh puak kafir.

    Bahkan pendakwah Islam yang terkenal mahu solat di masjid pun perlu mendapatkan kebenaran dari parti rasis kafir harbi DAPig. Sikap dan perbuatan parti kafir harbi DAPig dan khadam-khadam liberalnya adalah sangat biadab dan melampaui batas.

    BalasPadam
  3. pakatan haramjadah pakatan celaka bangsat

    BalasPadam