Header Ads

ads header

Flash News

Roket Gaza kena rumah di Israel


SEMENANJUNG GAZA, 18 Rejab 1440H, Isnin – Roket dilandarkan pada awal pagi tadi dari Gaza mengenai sebuah rumah di utara Israel, mencederakan tujuh penduduk, sekali gus menyemarakkan lagi ketegangan antara rejim pengganas Zionis dan Pergerakan Perjuangan Islam Palestin (Hamas).

Tujuh warga Israel itu cedera selepas roket mengenai rumah mereka di utara Tel Aviv, sementara rejim pengganas Zionis membalas serangan itu dengan menyasarkan kedudukan pejuang Hamas.

Ini adalah kali pertama tahun ini dilaporkan bahawa roket yang ditembak dari Semenanjung Gaza mengenai sasaran. Sebelum ini, kebanyakan roket menyasarkan Israel dipintas sistem pertahanan Iron Dome rejim Zionis.

Tembakan roket ke arah Israel kira-kira jam 5 pagi waktu tempatan dilakukan dalam tempoh 24 jam selepas dua serangan udara oleh rejim Zionis yang menyasarkan kubu pejuang Hamas.

Pegawai tentera rejim pengganas Israel mendakwa serangan roket dilancarkan dari Semenanjung Gaza mengejutkan penduduk Sharon apabila siren dibunyikan, sebelum letupan menggegarkan beberapa rumah.



Rumah warga Israel musnah selepas terkena serangan roket dilepaskan dari Semenanjung Gaza hari ini, menyebabkan tujuh penduduk cedera.

Pergolakan antara Hamas dan Israel memuncak sejak serangan roket pertama pada petang Jumaat lalu, sehingga kedua-dua pihak terus berbalas serangan dan mengorbankan dua anggota kanan pejuang Hamas.

Israel berterusan bersikap ‘pengecut’ dan mengatakan Hamas bertanggungjawab terhadap semua serangan yang berlaku dari wilayah di bawah pemerintahannya.

Serangan roket hari ini juga dibuat selepas tiga warga Palestin terbunuh, manakala ratusan lagi cedera ditembak askar rejim Zionis di sempadan Gaza-Israel.

Pada masa sama, saksi memberitahu Hamas memindahkan beberapa kakitangannya dari bangunan kerajaan, bagi mengelakkan menjadi sasaran serangan balas rejim Zionis.

Hamas turut mengumumkan pemimpinnya di Gaza, Yahya Sinwar membatalkan ucapan kepada umum kerana bimbang menjadi sasaran rejim, sementara Israel menutup lintasan kargo di Gaza. – Agensi







Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan