Header Ads

ads header

Flash News

Bukan Diktator, Bukan U-Turn



1) TG Haji Hadi kata Tun Mahathir bukan diktator semasa menjawab soalan wartawan mengenai statement YB Nurul Izzah terhadap Tun Mahathir. Ia adalah dalam kerangka tadbir urus dalaman kerajaan PH, bukan dalam kerangka umum.

2) Ramai yang kata TG haji Hadi buat u-turn kerana dulu pernah kata Tun Mahathir itu diktator yang merosakkan negara. Masa itu betul lah, beliau komen mengenai Tun Mahathir dalam kerangka penguasaan Tun dalam BN.

3) Dalam BN, ya, Tun bagaikan diktator. Siapa melawan akan ditunjal-tunjal. Ada nampak yang memberi ancaman, akan terima padah. Tetapi dalam PH, Tun Mahathir tidak mampu untuk menjadi diktator seperti dalam BN dahulu. Ada pun beliau terpaksa juga bertegas apabila nampak menteri kabinetnya yang terlalu noob dan lembab serta menyusahkan pentadbirannya.

4) Point TG Haji Hadi adalah, Tun Mahathir bertegas, bukan diktator - dalam pentadbiran PH. Tun tidak mampu menjadi diktator dalam keadaan bloknya masih lemah. DAP dan DS Anwar masih menjadi bayang-bayang hantu dalam pentadbirannya. Anda rasa Tun Mahathir perchaya dengan ungkapan sokongan berulang-kali daripada DAP dan DS Anwar?

5) Jadi, mengatakan Tun Mahathir bukan diktator bukanlah u-turn. Ia adalah berdasarkan situasi semasa. Ia tidak menasakhkan gelaran diktator suatu masa dahulu. Nurul Izzah pun tak kata Tun diktator. Dia kata 'bekas diktator'. Kita cuma tidak pasti jika Tun Mahathir mendapat full power, adakah beliau benar-benar akan kembali menjadi diktator.

Sekian

Dr Tanaka Mustafa

MR :  Orang bijak memahami kenapa Abdul Hadi berkata-kata


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan