Header Ads

ads header

Flash News

Teresa Kok dari parti DAP tidak setuju Islam sebagai agama Rasmi Persekutuan


YB Teresa Kok dari parti DAP dalam keterangannya hari ini di Mahkamah Jalan Duta menyatakan bahawa beliau tidak setuju Islam sebagai agama Rasmi Persekutuan. Jawapan Teresa Kok ini terpancul setelah diajukan soalan daripada pihak peguam Dato Zaini Utusan dalam kes saman Teresa Kok ke atas Dato Zaini ekoran artikel cuit cuit Dato Zaini pada tahun 2010.

Saya sempat hadir dalam perbicaraan pagi tadi dan sepanjang saya berada di dalam kamar Mahkamah saya sendiri mendengar soalan dan juga jawapan apabila Teresa Kok disoal oleh peguam Dato Zaini. Memang saya sudah menjangka DAP akan terus kekal menolak Islam sebagai agama Rasmi Malaysia walaupun Teresa Kok tahu didalam Perlembagaan jelas menyatakan bahawa Islam adalah Agama Rasmi Persekutuan Malaysia.

Ada beberapa pekara lagi yang menarik sepanjang perbicaraan yang saya ikuti pagi tadi dan antaranya berhubung Wang umat Islam Selangor yang mana apabila peguam Dato Zaini bertanyakan kepada Teresa Kok mengenai kemana disalurkan wang umat Islam Selangor beliau menjawap bahawa ada peruntukan wang yang disalurkan bukan sahaja kepada umat Islam Selangor. Malah Teresa Kok juga turut mengakui penyaluran wang umat Islam Selangor kepada agama lain mendapat banyak bantahan daripada umat Islam Selangor.

Teresa Kok juga mengakui bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mendesak agar kuota 10% UITM diberikan kepada bukan Bumiputera. Usul tersebut menurut Teresa Kok dinyatakan oleh Menteri Besar Selangor Dato Sri Khalid Ibrahim yang telah mendapat bantahan bukan sahaja dari Bumiputera Selangor malah oleh para pelajar UITM sendiri.

Isu ladang Babi turut menjadi perhatian saya apabila Teresa Kok menyatakan bahawa bukan kerajaan Pakatan Rakyat yang meluluskan projek tersebut sebaliknya Teresa Kok menyatakan kerajaan Barisan Nasional terdahulu yang meluluskan projek tersebut. Kenyataan Teresa Kok tersebut disanggah oleh peguam Dato Zaini dengan menyatakan bahawa bekas Menteri Besar Selangor sewaktu dibawah pentadbiran Barisan Nasional Dato Sri Khir Toyo menafikan bahawa beliau meluluskan ladang ternakan Babi yang mahu dibina di Sepang.

Dalam isu ladang ternakan Babi ini akhirnya Teresa Kok DAP mengakui bahawa kerajaan Pakatan Rakyat ada membincangkan projek Ladang Ternakan Babi bernilai RM100 Juta selepas mereka menang Selangor Mac 2008.

Saya dan Dato Zaini Cuit Cuit Utusan Malaysia

Walaupun sekitar sejam saya berada didalam kamar Mahkamah tetapi saya dapat lihat sendiri betapa Racist Teresa Kok parti DAP ini bila berhubungkait dengan Melayu dan Islam. Sepanjang pagi tadi juga saya dapat lihat betapa gugupnya Teresa Kok dalam menjawap soalan peguam Dato Zaini. Namun demikian saya memuji sikap Teresa Kok yang pada saya jujur dalam memberikan keterangan bahawa beliau jelas anti kepada Bumiputera dan juga menolak Islam. Jadi sudah kita tahu kebenarannya akan apa yang DAP perjuangkan cuma menunggu masa bila agaknya orang Melayu Islam akan sedar agenda DAP yang cukup halus dalam pekara ini.

Ini satu pekara yang seharusnya mendatangkan kesedaran kepada Bumiputera dan juga umat Islam. Perbicaraan kes Teresa Kok menyaman Dato Zaini Utusan telah membuka lebih banyak pekung DAP yang mempamerkan watak dan sikap Racist sebenar mereka ini. Orang Melayu khususnya perlu sedar agenda DAP ini dan inilah yang sering saya tekankan agar orang Islam Melayu wajib menolak parti Couvenis DAP.

Kenyataan Teresa Kok yang menolak Islam sebagai agama Rasmi Persekutuan seharusnya dijawap oleh sekutu DAP didalam Pakatan Rakyat. PAS harus tampil dalam isu ini agar kita semua tahu pendirian PAS berhubung kenyataan Teresa Kok. Jika sebelum ini Karpal Singh menolak Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan dan kemudiannya dijawap oleh PAS sebagai kenyataan peribadi Karpal dan bukannya DAP bagaimana pula dengan kenyataan Teresa Kok? Apakah sekali lagi PAS akan menyatakan ianya juga adalah pendirian peribadi dan bukanya pendirian parti sekutu mereka DAP?

Bersatulah wahai orang Islam dan Bumiputera, wajib kita menolak Cina Couvenis DAP ini

Forward
Whatsapp


MR :  Islam mesti bersatu dan menjadi pembangkang yang baik untuk jatuhkan PH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

15 ulasan:

  1. Sudah sampai tahap ini melayu PH dudok diam.Kenyataan KOK ini nak tunjuk bahwa melayu PH hilang KOK.

    BalasPadam
  2. Bukan PAS yg kena nyatakan pendirian sbb PAS dah jelas DAP dlm muktamar PAS tahun 2015 di Kuala Selangor (sebelum pru 14 lagi). Hinggalah tertubuhnya PAN (parti khadam DAP). Yang kena berikan pendirian skrg ni ialah PPBM & PKR...PAN takyah tanya dah comfirm Istiqamah sebagai KHADAM....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendirian PAS sangat jelas iaitu PAS menolak DAP dan kuncu-kuncunya kerana mereka menentang ajaran Islam seperti Hudud dll dan menafikan hak umat Islam.

      Masalahnya ialah barua-barua pakatan seperti 'Tibai' sedang meroyan sawan mengutuk PAS kerana PRK Cameron Highland sudah hampir tiba. Ini menunjukkan pengaruh PAS masih kuat dan ditakuti oleh musuh Islam.

      Padam
    2. Sekarang baru Kata tolak
      Dah puas tidur sebantal
      DAP dah kuat
      PAS Tak boleh buat apa dah
      Tepuk tepuk

      Padam
    3. (1) Barua dedak roket mendakwa konon baru sekarang parti Islam PAS tolak parti kafir harbi biaDAP. Nampaknya barua dedak roket sedang bermimpi di siang hari dan hidup di bawah tempurung!

      Parti Islam PAS telah bertahun-tahun menolak DAP kerana DAP telah melanggar persetujuan antara PAS dan DAP dapabila DAP menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

      Berita Harian melaporkan:

      Muktamar Dewan Ulama PAS semalam sebulat suara meluluskan usul tergempar iaitu membatalkan tahaluf siyasi atau kerjasama politik dengan DAP dan memutuskan hubungan dengan parti berkenaan.

      Bagaimanapun usul yang dikemukakan Ketua Dewan Ulama PAS Pahang Mokhtar Senik dalam muktamar itu yang berlangsung di Taman Melewar, Gombak, di sini mahu PAS meneruskan kerjasama dengan PKR dan pakatan rakyat.

      Ketika membentangkan usul berkenaan, Mokhtar berkata langkah itu perlu dilakukan kerana DAP sebagai rakan kerjasama politik PAS menerusi pakatan rakyat, secara rasmi memutuskan hubungan dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang selaku ketua kepada PAS.

      Dalam usul itu, beliau menggariskan beberapa sebab supaya tahaluf siyasi dengan DAP dibatalkan iaitu:

      * menyedari pakatan rakyat di Sarawak dan Sabah dibubarkan ekoran tekanan daripada DAP;

      * menyedari bahawa DAP melangkaui batas daripada hanya tidak bersetuju kepada menentang dan mengkritik lantang, keras serta melobi ahli-ahli PAS untuk menolak usaha memperkasakan Kanun Jenayah Syariah di Kelantan yang telah dikanunkan pada 1993 sebelum penubuhan pakatan rakyat;

      * menyedari DAP menerusi (Penasihat DAP) Lim Kit Siang dalam satu soalan rasmi ke parlimen 18 Mei lepas melakukan provokasi terhadap PAS Kelantan untuk meminda perlembagaan bagi melaksanakan Kanun Jenayah Syariah di negeri itu dengan cuba menyifatkannya sebagai bertentangan dengan semangat kenegaraaan dan boleh memecahbelahkan negara;

      * menyedari DAP secara konsisten dan berterusan menyerang presiden PAS secara dengan pelbagai tohmahan dan kutukan, secara berterusan dan konsisten melakukan provokasi terhadap kedudukan PAS dalam pakatan rakyat;

      * DAP juga telah gagal memegang prinsip setuju untuk tidak bersetuju dalam prinsip dan perjuangan bersendiri dalam parti dan pakatan rakyat seperti perjuangan melaksanakan Kanun Jenayah Syariah.

      Selain itu, Mokhtar berkata kerjasama itu juga perlu dibatalkan disebabkan syarat tahaluf siyasi dengan parti yang tidak berlandaskan Islam mestilah dijadikan wasilah untuk menegakkan Islam, memperkukuhkan kedudukan umat Islam, membuka ruang untuk pelaksanaan Islam dan dipastikan dasar Islam dipertahankan.

      https://www.bharian.com.my/node/59035

      (2) Barua dedak roket juga mendakwa konon DAP dah kuat dan
      PAS Tak boleh buat apa dah.

      Sekali lagi barua ini membuktikan barua ini hidup di bawah tempurung maka dia tidak mengetahui perkembangan politik semasa. Umat Islam termasuk kaum Melayu telah melihat bagaimana parti kafir harbi dan sekutu liberalnya menafikan hak agama Islam dan hak umat Islam di negara ini sejak pakatan liberal-kafir harbi berkuasa.

      Sejak pakatan memerintah negara, ekonomi, pelaburan asing dan nilai ringgit dll merundum dan harga barang keperluan dan perkhidmatan telah meningkat tinggi dan rakyat menjadi semakin miskin dan beban rakyat bertambah kerana 'kebijaksanaan' pakatan.

      Pakatan juga telah memungkiri pelbagai janji dalam manifesto pakatan sendiri menyebabkan rakyat merasa diri mereka telah ditipu oleh pakatan. Maka sokongan rakyat terhadap parti kafir harbi dan parti liberal semakin berkurangan.

      Ini bererti majoriti umat Islam termasuk kaum Melayu akan menyokong dan mengundi PAS dan UMNO dalam PRU15 , kegagalan pakatan mentadbir negara dengan cekap dan berkesan dan kegagalan pakatan membela agama Islam dan hak umat Islam.

      InsyaAllah selepas PRU15, pakatan akan menjadi pembangkang untuk selama-lamanya. Tepukkk.......

      Padam
    4. Pembetulan:

      Ini bererti majoriti umat Islam termasuk kaum Melayu akan menyokong dan mengundi PAS dan UMNO dalam PRU15 kerana sikap double standard pakatan, kegagalan pakatan mentadbir negara dengan cekap dan berkesan dan kegagalan pakatan membela agama Islam dan hak umat Islam. Ini telah dibuktikan oleh tindakan pemimpin-pemimpin pakatan menyokong ICERD dan peristiwa rusuhan kuil dll.

      Padam
  3. Apakah suara pendatang yg bernama Ah Kok ni nak didengar? Hak apakah dia ada dalam Tanah Melayu ini??
    Ini bukan acara Politik sebab politik dah habis masa PRU14... Tunggu next round PRU15.
    Ini ancaman pada Agama Islam dan bangsa Melayu... Dan jangan endahkan kalau depa asyik dok kata kita Rasict... Sebab dengan ayat Rasict itulah depa ceroboh kedaulatan Islam di Tanah Melayu... So... Ini adalah tanggungjawab semua kita Melayu Islam. (Yang melayu dok backing:- depa tu baikkk atau depa tu tak semua jahatttt... sedarlah... Sekali Islam diancam... Tanggungjawab kita semua utk bersatu.

    BalasPadam
  4. semoga yg anti Islam ...anti Melayu...takkan duduk lama dalam mana kerajaan yg menolak islam..dan mengungkit2 bangsa Melayu...
    Orang Melayu punya la baik...layan elok2 bangsa lain...tp DAP mmg parti RACIST.... semoga Allah swt membantu umat Islam di Malaysia...

    BalasPadam
  5. ni bukan hal politik dah ni...ni hal menggangu-gugat bangsa melayu,agama islam dan peribumi secara terang lagi bersuluh...politik hanya alat utk merealisasikan cita2 puak2 babi ni...

    BalasPadam
  6. Puak kafir harbi roket adalah puak rasis yang buta , pekak dan dungu kerana mereka telah menghina dan menolak perkara 3(1) dll Perlembagaan Persekutuan yang jelas menyatakan Islam adalah agama bagi persekutuan (Malaysia)dan kontrak sosial yang telah dipersetujui oleh datuk nenek moyang mereka.

    Ini jelas membuktikan puak kafir harbi roket ini adalah pengkhianat negara maka mereka tidak layak menjadi rakyat negara ini. Sebaik-baiknya mereka berambus balik ke Beijing atau Chennaisupaya rakyat boleh hidup aman damai dalam negara ini.

    Malangnya terdapat sebilangan Melayu mangkuk ayun yang menyokong pengkhianat rasis ini walaipun puak kafir harbi ini memusuhi Islam dan umat Islam.


    BalasPadam
  7. Aik kenapa PAS pula kena petik? Parti mana yg memerintah sekarang mewakili Melayu dan Islam ? Bersatu n PAN nak diam jer ke?

    BalasPadam
  8. Haaa TEPUUUUKKKKKKKKKK.......

    BalasPadam
  9. bungkus barang balik tanah besar china la teresa berkokok

    BalasPadam
  10. Orang PAS kena kerja Kuat, kerana tahalul siasilah yang telah memperkasakan DaP

    BalasPadam