Header II

Header ADS

Mahathir pengkhianat terima bekas pemimpin Umno masuk Bersatu – Nurul Izzah


KUALA LUMPUR – Pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan terus tampil mengkritik serta melahirkan rasa tidak senang berhubung penerimaan pemimpin bekas UMNO dalam Pakatan Harapan (PH).

Terbaharu dalam satu hantaran Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar menyifatkan mandat yang telah diberikan oleh rakyat pada 9 Mei lepas seolah-olah telah dikhianati kepercayaannya

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menambah, tindakan menerima wakil rakyat ‘lompat’ dari parti lawan umpama menghina ahli-ahli serta penyokong yang selama ini begitu setia dengan perjuangan mereka sehingga mencapai kejayaan besar kali ini setelah sekian lama berjuang.

“Parti kami juga pernah berdepan situasi tidak menentu sebelum ini dengan unsur pembelotan.

“Sudah tentu tidak sesekali mahu kesakitan itu sekali berulang sekali untuk pihak lain.

  “Tidak ada makna demokrasi seandaiya negara ini terus dikuasai oleh golongan ‘elit’ yang berterusan berpolitiking seperti ini,” katanya semalam.

Komen itu menyusul sebagai merujuk kepada kenyataan Ahli Parlimen Petaling Jaya, Maria Chin yang membidas tindakan kerajaan sekadar membiarkan pemimpin UMNO melompat parti memasuki Parti Pribumi Bersatu Malaysia dengan begitu senang lenang.

Dalam ruang Twitter peribadinya bekas Pengerusi Bersih 2.0 itu mendesak para pemimpin menghentikan memberi laluan kepada wakil rakyat lawan untuk melompat parti kerana ini bukan perjuangan Malaysia Baharu.

Kata Maria Chin: “Hentikan amalan lompat ‘hopping’. 9 Mei lepas bertukar kerajaan kerana mahu menghapuskan rasuah dan salah guna kuasa.

“Tidak boleh menerima ahli-ahli UMNO yang telah 61 tahun menyokong, membantu & menjadi sebahagian dalam rasuah selama ini. #BukanMalaysiaBaru”. – MalaysiaGazette


MR :  Harapan kini tiada lagi harapan untuk rakyat melainkan harapan untuk kroni


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

25 ulasan:

  1. kak izah kita baru sedar dikhianati? yg kami ni dah lama sedar sejak dia jadi PM selama 22 tahun. bila dia join PH tak pa pula, masa dia join PH tak rasa dikhianati ke? masa dia penjarakan bapa kak izah dia adalah zalim. cara kak izah dan tm berpolitik sama je tak ada beza. masing2 berpolitik untuk kepentingan diri dan keluarga bukan untuk kepentingan rakyat. kak izah jangan harap dapat jadi anak PM setakat anak TPM je boleh selagi TM masih bernyawa dan mungkin sampai bila2 pun. kecuali parti kak izah kembali berkawan dengan PAS secara jujur dan insaf serta melakukan taubat nasuha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama saja baik PKR atau BERSATU semuanya kuda tunggangan DAP utk berkuasa....Agenda untuk kenyang perut sendiri...Rakyat yang menderita oleh kerana kebodohan pemimpin yang pandai menyalahkan orang lain dan pendendam...Moga Allah swt tunjukkan jalan yang benar....

      Padam
    2. salam, ada bezanya kelahiran Bersatu,PKR dan PAN. mmg 2 parti wujud atas idea lks, tapi kastanya berlainan..PKR jauh lebih awal lahir..dan kasta paling rendah PAN...dah semua harapkan DAP,.kena lah ikut jari telunjuk tu.

      Padam
    3. Kedua2 PARTAIK ini sama saja. Nengalurkan air mata untuk menang. Kkalau tak kerana air mata jangan harap nak jadi wakil rakyat. Yg bodoh saja menyokong pkr dan bersatu.

      Padam
  2. Sudah kena kritik sekarang kritik orang . Apa kamu ingat parti kamu berseh sangat termasok parti bersatu . Porakperanda kan negeri adalah.

    BalasPadam
  3. Jangan terima biar mereka melompat sampai letih

    BalasPadam
  4. Inilah kerja Yahudi ,zionis Israel laknatullah Melaga-lagakan pemimpin&umat Islam drpd bersatu mempergunakan org Islam dan umat Islam itu sendiri supaya bermusuhan sesama sendiri....kita umat Islam kena melihat sejarah yg berlaku semenjak dari dahulu lagi,zaman berzaman bahawa kejatuhan dan perpecahan yg berlaku adalah kerana tangan-tangan Yahudi &iIsrael yg memainkankan peranan...juga apa yg berlaku pada dunia islam hari ini.....langkah pertama mereka hancurkan Islam dgn menjatuhkan Dato' seri Anwar Ibrahim menggunakan Tun Dr Mahathir Mohamad seterusnya mereka menjatuhkan Pula Tun Dr Mahathir menggunakan Dato' Najib...politik Malaysia menjadi tunggang langgang...mereka suka gelak ketawa bila pemimpin&umat Islam bercakaran sesama sendiri....Marilah sama-sama kita kembali kepada Agama, menjadikan Al-Quran dan alhadis sbg panduan dan rujukan utama kita....krn 2 perkara yg ditinggalkan oleh Baginda Rasulullah Saw inilah yg akan menyatukan dan menyelamatkan kita didunia dan juga diakhirat....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Asalkan ade masalah negara tolak ke Israel... Sekarang zaman penipu bayy

      Padam
  5. Hentikanlah fitnah memfitnah,tuduh menuduh sesama kita krn tanah kuburan juga tempat kita dan kejadian kita...semua bani adam drpd tanah dan akan kembali kpd tanahكلكم من التراب ستعود إلى التراب

    BalasPadam
  6. اطيعوا الله واطيعوا الرسول واولى الأمر منكم فإن تنازعتم في شيء فردوه إلى ألله والرسول

    BalasPadam
  7. Takpalah kita semua kan orang Melayu dan Islam..

    BalasPadam
  8. Basurullah Mohamed24 Februari 2020 3:08 PG

    You called him a former dictator. Did you not realize he was such when your patti wanted him to lead the coalition to defeat BN. It was for your personal agenda and not for the nation. Your father has always been a stooge of USA. It is better for Malaysia that he never leads the nation.

    BalasPadam
  9. Tun x boleh menolak siapa shj yg ingin berkhidmat dlm kerajaan...Klu Tun x buat pakatan baru ini akan mendtgkn masalah kpd Mama U utk memilih antara Papa U @ Tun utk next PM...Jika Mama U memilih Papa U sbg PM, ianya adalah nepotisme & jika memilih Tun plk sbg PM itu menderhaka maaa...Hakikatnya br u'olls tau penangan Mahathirisme...Lain kali tgk jln crite Ejen Ali bagaimana Azmin Ali & Ali Puteh setel problem...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alim guna fakta agama tapi bila di arena berpolitik hilang sudah tu kealiman sebagai beragama hanya kerana dapatkan sokongan dan keuntungan.sudahlah bro...jangan berpura pura atau sekadar berlakon dlm beragama kerana ini akan mengundang celaka nanti...

      Padam
  10. PKR pasal apa suka sangat melatah yang pe berkawan dengan DAP buat apa sekarang rakyat dah bosan dengan ph jangi2 tak ditunai kan amik kau

    BalasPadam
  11. Wal asal balik asil wal asil balik asal wal tok det balik kampong wal Mahyudin masuk putrajaya abis cerita

    BalasPadam
  12. PAS n janda DAP meroyan skrg kawin dng umnok berselingkoh dng bersatu ...aparahrrh

    BalasPadam
  13. SEJARAH PENKHIANATAN TUN M TUNKU DIA KHIANATI UMNO 22 TAHUN ANGKAT DIA SEBAGAI PM PUN DIA KHIANATI UMNO KALAU DAPIG PKR PAN LANGSUNG TUN M TAK PANDANG DAPIG PKR PAN HANYALAH KUDA TUNGGANGNGAN TUN M SAJA UNTUK MENKHIANATI UMNO DAN BANGSA MELAYU TUN M PERJUANGNGANNYA HANYA UNTUK KUASA UNTUK KAWAL HARTA NEGARA UNTUK KELUARGA DAN KRONI NYA SAHAJA WAWASAN TUN M OMONGNGAN KOSONG UNTUK MENPERDAYA RAKYAT MALAYSIA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. WAWASAN TUN - WAWASAN 2020... WAWASAN PKP...Punye lama tggu apa nk jd sempena wawasan 2020 NIE... Rupenyer kita Kene kurung beramai ramai dlm umah...

      Padam
    2. Ko orng tak pyah nak ckap yg bkn-bkn ngan tun dia cuma nak selamatkan orng melayu dan malaysia klu tak nti pkr dan dap akn memerintah cuma ia berlakon je tu pun tak pahamkah jdi krng trus bantu tsmy dan tun.

      Padam
  14. Semua politik Aje..terus terang dari awal kan senang..tiada teruk sgt rakyat di kelentong..sebelum ph mentadbir dulu..skrg u turn,.balik..

    BalasPadam
  15. sistem demokrasi berasal dr lord reid.(barat) sistem khilafah berasal dr rasulullah.wahyu dr allah..1400tahun sistem khilafah berdiri tegak maju melahirkan pakar2 ekonomi pakar perubatan dll.1924 kejatuhan khilafah uthmaniah turki dikhianati difitnah dihasut pengkianat2 dalaman yg dihasut oleh penjajah barat menawarkan kemewahan..sistem demokrasi memecahkan umat dr negara hingga dlm negara.buang sistem demokrasi rosak ni..berbalik kita pada sistem islam iaitu khilafah itulah yg rasulullah ajar kpd umat dgn panduan al quran dan hadis sbgai rujukan bkn mengikut akal2 manusia undang2 manusia semata yg ada dlm sistem demokrasi ni..tepuk dada tanya iman rujukan mna kita pilih rasulullah atau lord reid berubahlah sblom ajal tiba agar kita tidak tergolong dr org2 yg rugi..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.