Header II

Header ADS

Tidak Tahu: Eloklah Tun Dr Mahathir Bersara


Semalam, 20 Mei, Tun Dr Mahathir menyatakan kehairanan beliau dengan kenyataan media Pejabat Perdana Menteri yang menjelaskan Perdana Menteri tidak terlibat dengan melepas Riza Aziz kerana, setakat yang beliau tahu, tiada sesiapa pun yang menuduh Perdana Menteri.


Untuk pengetahuan Tun Dr Mahathir, pada 17 Mei, Ahli Parlimen PKR Selayang, William Leong Jee Keen, secara terbuka meminta Perdana Menteri membuat penjelasan sama ada Perdana Menteri meluluskan (approves of) perlepasan tanpa pembebasan Riza Aziz.

Pada 15 Mei pula, Timbalan Pengarah Asia, Human Rights Watch, Phil Robertson, memetik nama Perdana Menteri dengan menyebut kerajaan baru Malaysia di bawah pimpinan Muhyiddin Yassin menunjukkan belang sebenar dengan melepas tanpa membebas Riza Aziz.

Tidakkah kedua-dua permintaan William Leong terhadap Perdana Menteri dan kenyataan Phil Robertson ini merupakan tuduhan, sama ada secara tersurat atau secara tersirat, mengenai penglibatan Perdana Menteri di dalam perlepasan tanpa pembebasan Riza Aziz?

Apa masalahnya dengan kenyataan media Pejabat Perdana Menteri bila pemimpin PKR, yang Tun Dr Mahathir sendiri sedang bersekongkol, meminta Perdana Menteri membuat penjelasan mengenainya dan bila Human Rights Watch mengaitkan Perdana Menteri dengannya?

Eloklah Tun Dr Mahathir bersara sahaja dari terlibat dalam dunia politik Malaysia dan dari mengulas mengenai perkembangan dunia politik semasa Malaysia kerana makin banyak Tun Dr Mahathir bercakap makin banyak pula nampak benda yang beliau tidak tahu.

FB
Kamarul Yusoff



MR :  Mahathir cuba putar maklumat untuk simpati


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


26 ulasan:

  1. Atok selalu lupa diri hihihii...

    BalasPadam
  2. mmg pun org tua dh lupa diri.. org tua giler kuasa x sedar kubur dh panggil dia dia x bertaubat lgi

    BalasPadam
  3. Lantak korang lah wahai semua yg terlibat dgn kerjaya politik

    BalasPadam
  4. Orang tua nyanyuk semua benda di buat2 lupa atau tidak tahu... Dh dekat 100 tahun bawak2 la berehat atuk...

    BalasPadam
  5. Gila kuasa,cintakan dunia inilah akibatnya,tidak tahu apa yang diucapkan ,dah sampai masa berehat.....sudah..sudahlah.....

    BalasPadam
  6. Lupakan politik. Rumah kata pergi.kubur kata mari.awak dan keluarga dah kaya raya.apa awak nak lagi.aku ingat awakseorang negarawan .rupanya pengkianat orang melayu. Sama dgn dsai.

    BalasPadam
  7. Tun eloklah duduk diam diam nikmati alam semesta. Duit banyak.

    BalasPadam
  8. Tak perlulah nak ajar seorang negarawan ikut pemikiran dan kepala otak korang. Tun bekerja untuk kebaikan negara.Tun M tak gila kuasa kerana dia sudah lama berkuasa. Bekerja juga satu ibadah. Apatah pula bekerja untuk kebaikan negara. Lebih -lebih lagi negara sudah ditadbir oleh geng pencuri dan perasuah telah meninggalkan banyak hutang, banyak kerosakan dan banyak tahi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak gila kuasa hotak lu..! Letak jwtn pm lps tu jd pm interim. Bila agong lantik org lain marah pulak. Lps tu beriya2 buat undi x caya. X gila kuasa lagikah tu? Kalau nk mengampu pun tgk org kah sama. Anak beranak tun MMG GILA KUASA. SATU MALAYA DAH TAHU

      Padam
  9. Ramai pengulas kat sini tak lebih sama dgn blogger ini juga.
    Kaki jilat sampai terluka.
    Padahal kerajaan tebuk atap ini lah yg mgkhianati undi rakyat.

    Lagipun kalau nak dibandingkan kesihatan Tun dgn Muhyidin.
    Tun lebih sihat.

    Iyalah skrg masing2 nak berbagi ghanimah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika tidak menfitnah PN, bukan RBA namanya. RBA sibuk menghina dan menfitnah ulama Islam dan menjilat pemimpin kafir Harbi.

      Inilah akibat RBA ternakan parti kafir Harbi DA-Pigs menyondol dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi ternakan gian end menyebabkan hati mereka hitam berkarat penuh hasad dengki terhadap agama Islam dan umat Islam.

      RBA menggunakan politik persepsi @ fitnah sejak sebelum PRU14 lagi untuk menghasut orang ramai membenci parti Islam dan parti Melayu supaya parti kafir Harbi DA-Pigs mendapat kuasa untuk menindas Islam dan umat Islam.

      RBA dan tuan kafir harbinya adalah lebih buruk dari haiwan ternakan seperti lembu dan babi kerana mereka memusuhi Islam.

      Padam
    2. Lagi jijik penjilat najis dap.

      Padam
    3. TANPA NAMA..........KAWE....SOKONG..1000 PERATUS....

      Padam
  10. Nyanyok dah tu. Eloklah pencen. Dok rumah jaga cucu ..pi masjid buat solat taubat byk2 sbb lg byk dia bersuara lg byk fitnah dan dosa yg dia buat. Malaikat pun naik cemuih nk tnya dia byk2 sbb byk sgt dosanya kpd rakyat malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. btul tu.dh tua bangka x sedar2 apa jasa yg dia buat untuk rakyat kutuk2 Islam ada la.tu pun masih nk sokong lagi.klau ph jadi nnti kerajaan sanggup Ker ko minum minyak setiap pagi satu sudu.sanggup Ker ko ikat perut.fikir2kan la wahai macai2 ph babi jilat bontot dap

      Padam
  11. Arif Muluk sekadar tambah dosa.Baik diam

    BalasPadam
  12. Engkau ni tak habis jilat ph... Kita sepatutnya orang melayu dan iskam patut kau junjung martabat bangsa dan ugama bukannya junjung parti yang anti islam dan libral seperti PKR,DAP dan Amanah yang terang menyokong kafir...

    BalasPadam
  13. Dah nanyok, sihat apa..

    BalasPadam
  14. Istilah KEPADA lawan PH ialah ghanimah,tebuk atap,kleptokrasi,penyamun.HAKIKATnye PH rompak harta negara,PH kleptokrasi,PH bagi jawatan GLC kepada DAP,PH pinjam bon samurai, PH tipu rakyat,PH padamkan bicara mahkamah LGE,PH padamkan bicara kes Adib

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atok...ni....senang jak nak kenal wataknya....dari jaman muda nya sampai dah nak..kena panggil tuhan....iaitu kalu dia buat salah jawapannya mudah.....SAYA TAK TAHU......VANGGANGGG....

      Padam
  15. tun Mahathir oh tun mahathir...andai anda baca Sya nasihat kan berundur lr dr dunia politik secpt mungkin...sebelom anda malu sepanjang hayat...anda punca pemimpin melayu bertelagah..anda bukan lagi pejuang bangsa melayu...kerana gila kuasa dan tk sedar diri anda sangop jd bangsat bangsa melayu...percaya lh tun Mahathir andai anda teros kn usul undi tidak percaya brmakne anda mempertikai keputusan dan kedaulatan yg maha mulia agong malaysia...jgn jd sorang penderhaka kepada sultan dan raja kami

    BalasPadam
  16. Tak usah bergantung sangat dgn mahathir.

    BalasPadam
  17. Tebuk atap , pintu belakang tu semua istilah .... hakikatnya , jangan biarkan DAP tadbir negara kerana mereka orang kafir yang sentiasa memusuhi Islam, mereka ingkar kepada Allah... mana mungkin mereka simpati pada orang islam ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa.nama.....sia sokong penuh...jangan bagi puak yg tak tahu halal haram pegang kuasa..mutlak....sebab puak ni tak akan.peduli..orang islam....klu boleh di lenyek sampai mati ada lah...

      Padam
  18. Biar Islam yg memerintah Malaysia...

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.