Header Ads

ads header

Flash News

DAP Cadang Hannah Yeoh Sebagai Speaker Dewan Rakyat Kata Sumber


KUALA LUMPUR – Ahli parlimen Segambut, Hannah Yeoh dikatakan bakal dilantik sebagai Speaker Dewan Rakyat bagi menggantikan Tan Sri Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Menurut sumber yang dihubungi SuaraTV sebentar tadi berkata, pemilihan Hannah Yeoh itu ekoran dari pengalaman beliau ketika mengendalikan Dewan Undangan Negeri Selangor serta dilihat sebagai seorang reformis yang berani membawa agenda perubahan yang boleh mengangkat kembali martabat dan peranan Parlimen Malaysia.

“DAP mencadangkan Hannah Yeoh dilantik sebagai Speaker Dewan Rakyat sebab beliau mempunyai pengalaman yang luas sebagai Speaker (Dun Selangor) yang menyokong agenda reformis.

“Selain daripada itu, Hannah juga merupakan seorang yang berani serta mempunyai idea dalam membawa pelbagai agenda-agenda besar untuk meletakkan institusi parlimen kembali dihormati,” kata sumber yang enggan mendedahkan identitinya itu.

Sumber itu turut menjelaskan DAP mengharapkan agar pemilihan Hannah dapat memulihkan imej negara yang sebelum ini tercalar teruk dengan pelbagai skandal.

“Pemilihan Hannah juga bakal mengukir satu lagi sejarah baru negara sebagai wanita pertama yang dilantik sebagai Speaker Dewan Rakyat yang selama ini dimonopoli oleh kaum lelaki.

“Sebelum ini Parlimen kita sering menjadi bahan jenaka masyarakat dunia kerana gagal berfungsi seperti yang diharapkan serta sering menjadi perisai bagi menyelamatkan pemimpin negara yang korup, maka pemilihan Hannah ini dilihat sebagai satu keputusan yang tepat bagi memulihkan imej negara yang telah tercemar,” tegasnya lagi.

Sementara itu Menteri Tenaga Manusia, M. Kulasegaran ketika ditemubual sebuah portal baru-baru ini turut memberikan gambaran yang sama berhubunng perlantikan Hannah itu.

Kulasegaran yang juga merupakan ahli parlimen DAP Ipoh Barat berkata beliau telah berjumpa dengan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng bagi membincangkan mengenai perlantikan tersebut.

Sekiranya terpilih, Hannah bakal mencipta sejarah sebagai orang bukan Islam yang pertama dilantik menjawat jawatan tersebut.

Sidang pertama Dewan Rakyat dijadual berlangsung pada 25 Jun ini. – SuaraTV



......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR
Telegram MR
Facebook MR

# Boleh pilih (klik) nak komen guna facebook atau blogger

21 ulasan:

  1. Kalau PKR, PPBM dan Pan berfikiran jauh dan dapat melihat jauh di bawah permukaan air yang tenang, cadangan Dap ini akan kekal sebagai cadangan. Harap2 begitulah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesabaran orang Islam ada batasnya. Jangan menyimbah minyak. Harap Agong tolok tokoh evangelis ini.

      Padam
  2. bbyk mkn dedak,,,, senyap laa

    BalasPadam
  3. Tak kan tak tahu lagi....masa kt selangor perangai nyonya ni...

    BalasPadam
  4. Bila abg long nak, semua kna setuju.. Jgn lawan, nti dedak hilang..

    BalasPadam
  5. sengih sampai ke teliga lah org kafir

    BalasPadam
  6. Wah nampaknya kepala bapak evangelis dicadangkan menjadi speaker oleh abang besar roket! Sudah pasti pemimpin-pemimpin Melayu sekular liberal akan tunduk dan patuh kepada abang besar.

    Tahniah dan syabas kepada orang-orang Melayu yang telah mengundi pakatan secara membabi buta tanpa berfikiran kritikal. Menang sorak kampung tergadai.

    BalasPadam
  7. Satu lagi panglima diletakkan di front line. Berwaspadalah.

    BalasPadam
  8. peguam negara dah dapat..
    ketua hakim negara pun sdg intai2..
    speaker dewan rakyat pun nak sapu juga..
    se se ye sapu..
    habih dohhhh...
    pakatun kata...lebih baik dr yg sebelum ini menyokong kleopetra..last2..menang sorak, kampung tergadai...hahaha

    BalasPadam
  9. Umat Islam wajib tolak tokoh evangelis kristian ini.

    BalasPadam
  10. Takpaaa.. Amanah kata rahmatan lil aalamiin. Depa kata org non-muslim lebih berintegriti n lebey muslim drpd muslim... Nak kata cmna..

    BalasPadam
  11. evangelis ni akan membakulsampahkan atau melengahkn usul berkaitan umat muslim sptmana rekodnya sbg speaker selangor...spt biasa ulamak dlm ph akan diam telo dah ke dlm demi perut sendiri...nmpk dah ultrakiasu punya dominan & rakus mengambil peluang bila pegang pusat...

    BalasPadam
  12. Utk memulihkan imej negara yg dah rosak. Hannah Yeoh hero ke?

    BalasPadam
  13. Kah...Kah...kahhh...amik ko sebiji...satu2 dah kena sapu...

    BalasPadam
  14. Tiap hari diasak dan disuakan para kafir memegang jawatan tertinggi lama lama rakyat melayu islam pun hilang suara dan tak peduli untuk membantah..penat aku dengan pakatan haprak ni.

    BalasPadam
  15. Mengapalah sebilangan orang Melayu mengundi pakatan evangelis dalam PRU14?

    Orang Melayu tak suka baca buku sejarah. Siang dan malam tonton hiburan. Puak kafir sangat gembira.

    Akhirnya negara umat Islam jatuh ke tangan puak evangelis.

    Sekarang yang rugi ialah Islam dan kaum Melayu sendiri.

    BalasPadam
  16. MasyaAllah...kafir Evangelist ni umpama Yahudi Asia...jaga2lah...

    BalasPadam
  17. puak ph kata xpa...bukannya nak jd imam solat....pahaman islam bg ph hanya solat, haji, zakat dan puasa sj..bab politik kena kafir control..rahmatan katanya....

    BalasPadam
  18. Inilah akibatnya apabila parti-parti Melayu menjadi pasu bunga dalam pakatan terpaksa mengikut telunjuk puak kafir harbi. Kemahuan puak kafir dan puak munafik diutamakan dan hak umat Islam diremehkan !

    Bahkan semua janji pakatan telah dibuang ke laut dengan pelbagai alasan karut marut.

    Akhirnya orang-orang Melayu yang mengundi pakatan hanya mampu menelan kahak sahaja. Kasihan orang Melayu yang sokong dan undi pakatan. Menang sorak kampung tergadai !

    BalasPadam