Header Ads

ads header

Flash News

Lepas Kena Roadblock Baru Mengaku Hadiri Himpunan Tabligh


Polis tahan lelaki berasal dari Balik Pulau

BALIK PULAU: Seorang daripada empat individu yang ditahan dalam sekatan jalan raya di Jalan Sultan Azlan Shah, dekat sini, mengakui pernah menghadiri perhimpunan tabligh di Masjid Seri Petaling, Kuala Lumpur, bulan lalu.

Pengakuan itu menyebabkan anggota polis yang bertugas terpaksa bertindak pantas mengiringi empat individu yang menaiki sebuah kereta itu ke klinik kesihatan berhampiran.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan A A Anbalagan, berkata mereka ditahan kira-kira jam 6.30 petang tadi dalam sekatan jalan raya berkenaan.

Katanya, empat individu itu terdiri daripada tiga lelaki dan seorang wanita yang berusia 27 hingga 55 tahun dan mendakwa dari arah Balik Pulau menuju ke pusat bandar.

Seorang daripada lelaki itu berusia 55 tahun dari Batu Maung, mengaku menghadiri perhimpunan tabligh berkenaan, namun tidak pernah membuat saringan kesihatan selepas itu.

“Dua lelaki lagi berasal dari Balik Pulau, manakala wanita berkenaan ialah isteri kepada lelaki pertama.

“Semua mereka kini menjalani pemeriksaan mengesan COVID-19 dan tindakan lanjut diserah kepada pihak Kementerian Kesihatan,” katanya kepada media di sini, hari ini.

Susulan penahanan itu, Anbalagan berkata, seorang daripada anggota polis yang bertugas diarahkan menjalani kuarantin selama 14 hari berikutan secara tidak sengaja menyentuh lelaki berkenaan.

“Lelaki terbabit ketika ditahan dilihat meragukan dan cuba mengelak sekatan itu, menyebabkan dia terpaksa dipegang anggota polis berkenaan.

“Anggota polis itu perlu menjalani kuarantin sendiri di rumah dan kita akan lihat perkembangan kesihatannya,” katanya.

- BH


MR :  Ni jenis menyusahkan...


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan