Header Ads

ads header

Flash News

Jauh beza Tun dengan PAS


Jauh beza Tun dgn PAS sejauh langit dan bumi. PAS berpisah dgn UMNO sejak tahun 1951. Sejak itu PAS bertarung dgn UMNO selama 68 tahun. Manakala Tun yg pernah menjadi presiden UMNO yg paling lama berpisah dengan UMNO pada feb 2016. Usia permusuhan Tun dgn UMNO hanya 4 atau 5 tahun. Jauh lebih singkat masanya berbanding tahun2 Tun mengecapi nikmat dari UMNO.

Namun Tun sanggup menerima DAP berbanding UMNO demi dendam beliau kpd UMNO. Manakala PAS sanggup menolak DAP dan menerima UMNO demi agama, bangsa dan negara.

Ketika Tun mendapati Anwar musuh diluar yang mengancam beliau dan UMNO. Tun mengambil sikap menarik Anwar ke dalam UMNO, kemudian Tun jinakkan Anwar, kemudian Tun kuasai Anwar dan kemudian Tun terajang Anwar. Itu antara pendekatan politik Tun. Jinakkan musuh dlm gelanggang sendiri dan bila musuh dah lemah lalu ditendang keluar gelanggang. Begitu jugak ketika Tun meletak jawatan sebagai PM7 beberapa hari lepas. Tujuan Tun hanya satu iaitu untuk menjadikan musuh2 politik beliau dlm PH melutut dan sujud kepada beliau. Yg akhirnya Tun akan membentuk kerajaan Mahathir yg berkuasa penuh.

Tun cuba jinakkan PAS dengan kaedah tarik PAS masuk kedalam kerajaan UG ciptaan Tun. Jika PAS setuju PAS terpaksa meninggalkan UMNO sendirian diluar kerana Tun tidak menerima UMNO dlm UGnya. Ketika itu UMNO akan lemah. Manakala PAS pula sememangnya tidak diterima oleh org2 DAP, Bersatu, PKR, dan PAN dlm UG itu. Maka PAS juga akan lemah. Akhirnya Tun juga yg semakin kuat cengkamannya. Muafakat Nasional berjaya dihancurkan. Maka tiada lagi ancaman luar kepada Tun dan tiada lagi ancaman dlm PH terhadap Tun.

Namun PAS sebuah parti Islam. Sekali PAS memetraikan janjinya dgn UMNO dlm Muafakat Nasional maka selama2nya janji itu PAS pegang dan hormati. PAS tak kesah tak jadi kerajaan bersama UG Tun itu. PAS tetap akan perkukuhkan MN bersama UMNO. Dengan itu MN tetap menjadi ancaman luar yg menghantui Tun. Kalaupun YDPA tak bubar Parlimen sehari dua ini, namun parlimen tetap akan bubar apabila sampai penggalnya. Waktu itu tiada lagi ruang untuk Tun lari kalau beliau masih panjang umur. Sementara itu tidak banyak usaha2 pemulihan PH dapat dilakukan dalam keadaan kudis permusuhan antara mereka terus bernanah sekalipun Kem Azmin dan Bersatu ditarik masuk semula dlm PH.

MN terus dengan program pengukuhannya. Kalau bubar parlimen waktu terdekat atau cukup penggal.. MN sentiasa dihadapan dan bersedia untuk itu. Insyallah Tun akan tersungkur dgn game ciptaanya sendiri. Maaf Tun kami tak boleh berjinak2 dengan Tun kerana kami telah berikrar akan menjinakkan diri kami dengan Allah.

UMS
Kuantan Pahang
27 feb. 2020

MR :  mahathir tu otak sekular...


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. Teruskan moga berjaya jadikan bumi bertuah ini sentiasa dalam redha Allah

    BalasPadam
  2. Teringat kata2 arwah sahabat ambe dulu. Mahathir ni bukannye bijak pandai pun. Cuma dia bodoh2kan kita dan jadi kita nampak dia cerdik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang2 PAS memang bodoh bangang pun,senang2 di bodohkan oleh lebai Hadi, masa bermusuh dengan UMNO dulu, sekuman pun salah kerajaan umnobn pemimpin PAS menyalak siang malam, nie bila dh bersekongkol dengan.umno, mac dan mca pemimpin pas dah jadi.bisu, dapat pulak 90 juta duit haram,,masa.bersekongkol dengan DAP,bagi tanah kat DAP Perak tu seluas 10,526 ekar di Gua Musang, bagi juga geran ( hal milik tanah) pada DAP di Perak,,kan bodoh.tu, rakyat.Kelantan.susah, miskin terutama di Manik Urai yg di landa banjir dulu, ngapa x bagi tanah,,tu bodohnya, sekarang dh bermusuh dengan DAP, baru nampak DAP jahat yer,,dulu siap.berpeluk Lebai Hadi dengan Kit Siang,,sekarang kalau sokong DAP hukumnya haram, kafir, sokong Amanah pun kafir, tapi PAS kerah ahli2 dan anak bini sokong kafir MCA di Tg.Piai Johor, x haram, x kafir ker,,siap bertakbir pulak menyambut kemenangan kafir MCA tuu,,sesat dah PAS ini, Islam ikut citarasa Lebai Hadi.

      Padam
  3. Cerita menarik tapi jgn lupa fitnah mu di hisab jua mesti ada sebab positif kenapa tm buat semua ni.berjuang jgn sampai membawa diri ke neraka

    BalasPadam