Header Ads

ads header

Flash News

Adun Bersatu S'gor sokong PM kekal hingga habis penggal


Tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Selangor dari Bersatu hari ini mengadakan sidang media menyatakan sokongan terhadap cadangan agar Dr Mahathir Mohamad kekal menjadi perdana menteri sehingga habis penggal.

Kenyataan sokongan adun berkenaan dibuat sebagai merujuk cadangan yang sebelum ini dikemukakan oleh Timbalan Presiden PKR yang juga Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali.

Tiga Adun itu ialah Sallehudin Amiruddin (Kuang), Harumaini Omar (Batang Kali) dan Mohd Shaid Rosli (Jeram).

"Adun Bersatu negeri Selangor tidak nampak keperluan untuk perdana menteri berundur sebelum misi membina semula negara yang diterajui oleh beliau ini diselesaikan dengan sempurna.

"Kami menyeru kepada semua ahli parlimen dan Adun dari Bersatu dan PH negeri yang lain agar berdiri teguh di belakang kepimpinan Dr Mahathir Mohamad demi rakyat Malaysia keseluruhannya," kata kenyataan media yang diedarkan kepada pemberita pada sidang media itu.

Tiga adun berkenaan berkata sejak peralihan kerajaan, Dr Mahathir berjaya mengembalikan Malaysia ke landasan yang betul serta menaikkan imej negara di persada politik antarabangsa.

Selain itu, kata mereka pentadbiran Dr Mahathir juga berjaya mengembalikan keyakinan pelabur.

Isnin lalu, Azmin berkata Dr Mahathir perlu diberi peluang memimpin hingga ke akhir penggal bagi menjamin kestabilan, kesinambungan dan ketuntasan dasar-dasar kerajaan.

Azmin berkata demikian sebagai mengalu-alukan kenyataan Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang menegaskan pendirian parti itu dan sekutunya Umno kepada Mahathir.

Pada 27 Julai lalu, Hadi berkata PAS dan Umno akan bekerjasama untuk mengekalkan Dr Mahathir sebagai perdana menteri sehingga tamat tempoh satu penggal mandat pilihan raya umum (PRU) ke-14.

Ganggu pentadbiran negara


Sementara itu, menjawab soalan pemberita Mohd Shaid berkata tiada perjanjian yang menetapkan peralihan kuasa berlaku dalam tempoh dua tahun.

"Perjanjian dua tahun itu tiada. Kalau berlaku perubahan dalam tempoh dua hingga tiga tahun, akan beri kesan besar kepada negara, pelabur dari luar negara kurang percaya kerana tiada kestabilan politik dalam negara kita.

"Jadi benda ni harus dipandang serius," katanya.

Sementara itu, Salehuddin pula berkata gesaan agar Dr Mahathir segera menyerahkan kuasa tidak wajar kerana menurutnya ia akan mengganggu pentadbiran negara.

"Kita lihat hampir setiap minggu (ada gesaan seperti itu), media juga kadang-kadang memainkan peranan dalam melaporkannya.

"Jadi iklan-iklan sehubungan perkara ini kita rasa harus diberhentikan, kerana ia mengelirukan rakyat.

"Saya minat bawa satu konsep, sekarang ini kita ada seorang pilot (juruterbang) yang memandu kapal terbang, kita ada kapal terbang yang cukup cantik, kenapa kita tidak membiarkan pilot ini membawa kapal terbang dengan penumpang ke suatu destinasi yang banyak rakyat Malaysia impikan?" katanya.

Cadangan untuk mengekalkan Dr Mahathir itu timbul meskipun terdapat perjanjian dalam PH untuk pengerusi Bersatu itu melepaskan jawatan perdana menteri kepada penggantinya Presiden PKR Anwar Ibrahim sebelum habis penggal penuhnya.

Meskipun Dr Mahathir berulang kali menegaskan akan menyerahkan jawatan perdana menteri kepada Anwar seperti yang dipersetujui dalam PH, tempoh masa peralihan kuasa itu masih belum jelas.

Kenyataan terbaru menyokong cadangan Dr Mahathir dikekalkan ini hadir ketika PKR dilihat berdepan dengan konflik dalaman antara Azmin dan Anwar susulan klip video seks yang dikaitkan dengan timbalan presiden PKR itu.

Perselisihan kedua-dua pemimpin tertinggi PKR itu timbul selepas Anwar mencadangkan Azmin meletakkan jawatan sekiranya klip video seks yang dikaitkan tulen.

Susulan itu, PKR dilihat terpecah kepada dua kem berbeza dengan penyokong masing-masing saling menyindir dan membuat penyataan sokongan masing -masing.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. BERPURA2 simpati pula dgn. Azmin pula, si geng PENDATANG2 Cina/PARIA PariaKR/GERAKANhomo amat RASIS-geng PENYAMAQ anwar PARIA HOMO bangkai ANJING/DAPpembunuh HOMO jijik Zionis ISrael tu!!! Depa SEBENAQnya nak MENGHALANG akan PENYATUAN bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu dr. PAS-UMNO-PPBM!! SEDAQlah sikit Azmin oi, kalau hang BENCI sgt. UMNO pun, masuklah PAS atau PPBM, demi ISLAM/umatnya, kalau betul hang CINTAkan ISLAM/umatnya!!!

    anwar PARIA HOMO bangkai ANJING-PENJILAT DUB*Q guan eng ANJING DAP PENGGANAS ni - sampai MAMPOS pun, lu TAK kan jadi PM! Lihat betapa ANJING dan amat BAHAYAnya si PENYAMAQ anwar PARIA HOMO bangkai ANJING Zionis ni kalau dia jadi PM - TAK habis2 nak mengHINA bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita - dan TAK habis2 nak mengHAPUSkan UNDG2 PERLEBAGAAN 153 dan DEB! Dia MENIPU kononnya HAK kita dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN adalah 'kedudukan' istimewa semata2, bukan nya HAK kita, maka DEB adalah 'rasis' dan BUKAN berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 ni!!! KEPALABUTOH lu anwar bangkai ANJING HOMO - mmg. lu ni adalah MUSUH Is-lam/Melayu-no 2 akibat punya MENJILATnya DUB*Q si parti BANGKAI ANJING amat RASIS dan FASIS, yg. amat ANTI-ISLAM/umatnya, si parti PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo jijik Zionis ISrael!! Lihat di -

    https://www.malaysia-today.net/2019/07/26/anwar-to-finally-remove-the-unjust-bumiputera-preferential-policy/

    Anwar to finally remove the unjust Bumiputera preferential policy

    By MT Webmaster

    Malaysia Today
    Last updated Jul 26, 2019

    BalasPadam
    Balasan

    1. KESILAPAN amat MALANG buat ORANG ASAL Islam/Melayu adalah TIDAK berperang habis2an dgn. PENJAJAH British/ZIONIS KEPARAT utk. menuntut KEMERDEKAAN - tetapi terpaksa TUNDUK mcm. KULI, sewenangnya diPAKSA menerima BERJUTA Pendatang2 CINA dan INDIA sbg. ‘RAKYAT‘ di TANAH MELAYU kita ni - yg. MAJORITI keturunan depa sekarang, TAK tahu pun BERTERIMA KASIH walau setitik EMBUN, kerana diberi MENUMPANG kat TANAH MELAYU kita ni!!

      Lihat betapa makin ANJING nya si Pendatang Cina SAMPAH lim kit siang-si KEPALA BUTOH DAP PENGGANAS/PENJAJAH bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni - yg. amat RASIS dan FASIS ni, yg. punya BENCI akan ISLAM/umatnya; jenis SPESIS BABI yg. diJILAT DUB*Q dia oleh anwar PARIA HOMO Anjing tu!! Si bangkai ANJING Pendatang Cina ni patut MAMP*S dlm. KANDANG BABI BUSUK dia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Kalau agama/puak HINDU diHINA mcm. ni, POLIS tentu akan TANGKAP cepat si PENGHASUT mcm. ni!!! Mana KETUA POLIS NEGARA oi - hang PILIH KASIH kah?!!!!!!! Lihat PROVOKASI, PENGHINAAN dan GERTAKAN amat JIJIK pd. ISLAM/umatnya oleh si Pendatang Cina sampah LIM KIT SIANG KEPALABUTOH DAP ni!!! Di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/07/26/muslims-are-thieves-and-corrupt-says-kit-siang/

      Muslims are thieves and corrupt, says Kit Siang

      By MT Webmaster

      Malaysia Today net
      On Jul 26, 2019

      Padam