Header Ads

ads header

Flash News

Talam dua muka lagi? kata Firdaus Wong kepada Siti Kassim


“Cik Siti Kassim yang mencabar saya untuk berdebat dan saya menerima cabarannya. Komunikasi antara kami sangat jelas iaitu ‘representative’ (wakil) saya akan berhubung dengan beliau & beliau menjawab ‘okie dokie’!”

Itu kata pendakwah bebas, Firdaus Wong Wai Hung yang juga Presiden Multiracial Reverted Muslim (MRM) dalam kenyataan hari ini, selepas wakilnya yang menghubungi peguam, Siti Zabedah Kassim atau Siti Kassim, dimarahi.

“Setelah wakil saya iaitu Abu Shariz berhubung dengan beliau, Cik Siti Kassim memarahi Abu Shariz dengan mengatakan beliau tidak melayan wakil saya dan hanya mahu berurusan terus dengan saya!

“Bukankah beliau tadi bersetuju untuk wakil saya berhubung dengan beliau? Talam dua muka lagi? Tunjuk baik di Facebook tetapi secara ‘private’ lain pula?

“Setelah Abu Shariz Badr menghantar butiran cadangan kami melalui e-mail dan WhatsApp, beliau ‘block’ Abu Shariz di WhatsApp yang menyebabkan wakil saya tidak dapat lagi berhubung dengannya menerusi WhatsApp,” katanya, hari ini.

Firdaus Wong berkata, beliau kini masih menunggu sama ada Siti Kassim akan membalas e-mel daripada wakilnya atau akan terus berdolak-dalik di dalam media sosial.

“Perlu ingat bahawa yang mencabar saya untuk berdebat adalah Cik Siti Kassim dan yang bersetuju untuk wakil kedua-dua pihak berbincang juga adalah dia serta yang enggan berbincang dengan wakil saya kini juga adalah dia. Apa sebenarnya yang Cik Siti Kassim mahukan?

“Pada awalnya Cik Siti Kassim yang mahu berdebat sangat tetapi kini dari statusnya beliau seperti seolah-olah mahu ‘talk’ (berbual, bersembang) ala melepak di mamak? Kenapa asyik pusing sini sana dan ‘changing goalpost’?,” katanya.

Firdaus Wong berkata, beliau akan berdebat secara rasmi dengn Siti Kassim, bukannya bersembang di kedai mamak, kerana jika melihat sejarah, peguam itu suka menjerit.

“Apabila hilang rasional akan memaki hamun dan menunjukkan isyarat lucah kemudian akan ‘claim victory’ di media sosial.

“Insha-Allah kita nantikan update seterusnya dari Cik Siti Kassim. Kalau tak berani secara rasmi dan beradab, sila maklumkan awal agar tidak membazir masa kami yang kami boleh gunakan untuk menyampaikan Islam kepada lebih ramai orang,” katanya.

Cabaran debat itu dibuat Siti Kasim melalui ruangan komen dalam hantaran yang ditulis Firdaus Wong di Facebook beliau mengenai berita diterbitkan National Evangelical Christian Fellowship of Malaysia (NEFC) berkaitan misi pertubuhan itu terhadap masyarakat orang asli.

Siti Kasim dalam ruangan komen menulis:

“Firdaus, lets have a face to face debate if you want on this. I’m open to it. You game? (Firadus, jom kita berdebat secara bersemuka mengenai isu ini. Saya bersedia. Anda bersedia?).”

MR :  Nak lari, buat hal supaya tak nampak takut


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

4 ulasan:

  1. Puak liberal mempunyai lidah biawak bercabang yang suka membela kemungkaran dan kesesatan dan menfitnah, memburuk-burukkan, menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam.

    Mereka juga berlagak seperti ayam yang bangga berkokok riuh sekampung tetapi ekor mereka penuh dengan tahi.

    Puak liberal adalah puak pengecut yang sangat menjijikkan kerana mereka suka menghina dan menfitnah ulama Islam seperti Dr Zakir Naik tetapi malangnya mereka terketar lutut takut berdebat dengan ulama Islam yang menjadi mangsa fitnah mereka.

    Maka mereka akan mencipta pelbagai alasan karut marut untuk melepaskan diri mereka dari perbahasan.

    BalasPadam
  2. Si BANGKAI Anjing BETINA SUNDAL PELACUR siti-asyik TERKANGKANG berLENDIR BERNANAH kat tommy PARIA PEMABUK hanyir dia ni - mmg. menJIJIKkkan!! Tgk. MUKA sial dia pun nak TERMUNTAH!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. JIJIKnya bila bayangkan dua EKOQ BINATANG BUAS amat SIAL ni TERGOLEK dan TERKANGKANG, serta TERTONGGENG atas satu sama lain!!!

      Padam
  3. siti kassim ka... babi bercakap... apa la agaknya spin dia masa di akhirat esok..

    BalasPadam