Header Ads

ads header

Flash News

PAS dakwa penduduk Sandakan takut ke ceramah pembangkang kerana diugut


AMPANG: PAS mendakwa ia menerima maklumat terdapat penduduk di Sandakan diugut sehingga tidak berani keluar mendengar ceramah pembangkang semasa kempen pilihan raya kecil Parlimen itu.

Setiausaha Agung, Takiyuddin Hassan berkata maklumat itu diperolehinya apabila melihat tidak ramai pengundi menghadiri ceramah atau program pembangkang.

“Saya ada di Sandakan beberapa hari. Kita dapat maklumat penduduk tak berani keluar dengar ceramah pembangkang, kerana menerima ugutan akan dikeluarkan dari perumahan kalau didapati menyokong pembangkang.

Sementara itu, Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkata antara sebab kekalahan pembangkang yang dikenalpasti adalah isu perkauman, penggunaan jentera kerajaan, kemerosotan peratusan pengundi, dan media arus perdana yang masih tidak demokratik.

“Itu yang kami dengar,” katanya di satu majlis berbuka puasa bersama media malam tadi.

Beliau bagaimanapun tidak menyatakan mana-mana kawasan perumahan.

Calon DAP, Vivian Wong mempertahankan kerusi itu dengan majoriti 11,521 undi menewaskan pencabar terdekatnya, Linda Tsen dari PBS, dan 3 calon bebas.

Sementara itu, Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkata antara sebab kekalahan pembangkang yang dikenalpasti adalah isu perkauman, penggunaan jentera kerajaan, kemerosotan peratusan pengundi, dan media aris perdana yang masih tidak demokratik.

Beliau juga mengumumkan mesyuarat bulanan PAS kali ini menyaksikan kemasukan 4,000 ahli baru.

“Kita melihat perkembangan baik. Hasil dari capai kemenangan di 3 PRK,” katanya, merujuk kepada PRK Parlimen Cameron Highlands, DUN Semenyih dan DUN Rantau.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan