Header Ads

ads header

Flash News

Adakah D4P parti Rasis?


1) Ada orang tanya, kenapa apabila kita kritik DAP, kita dituduh sebagai perkauman (racist)?

2) Mungkin sebab DAP itu sendiri adalah parti perkauman. Mungkin laa. Tak berani lah saya nak tuduh parti sahabat kita ni sebagai parti perkauman. Ha Ha Ha...

4) Apabila kita kritik parti perkauman, kita tentulah dituduh memainkan isu perkauman.

5) Jika DAP itu parti sains dan teknologi, kalau kita kritik DAP, kita akan dituduh memainkan isu sains dan teknologi.

6) Jika DAP itu parti alam sekitar, kalau kita kritik DAP, kita akan dituduh memainkan isu alam sekitar.

7) Jika DAP itu parti ekonomi dan perbankan, kalau kita kritik DAP, kita akan dituduh memainkan isu ekonomi dan perbankan.

8 ) Jika DAP itu parti lembu dan kambing, kalau kita kritik DAP, kita akan dituduh memainkan isu lembu dan kambing.

Tak faham lagi?

9) Cuba lihat apabila orang kritik AMANAH, kita tak tuduh pun pengkritik itu sebagai rasis. Sebab AMANAH bukan parti rasis. Kita lebih cenderung membalas kritikan itu dengan mengungkit salah PAS dan TG Haji Hadi. Mungkin sebab AMANAH adalah parti khusus untuk melawan PAS.

10) Cuba lihat apabila orang kritik PKR, kita tak tuduh pun pengkritik itu sebagai rasis. Sebab PKR bukan parti rasis. Kita lebih cenderung membalas kritikan itu dengan mengungkit salah BN dan Najib juga. mungkin sebab PKR adalah parti khusus untuk melawan Tun Mahathir. Eh?

11) Cuba lihat apabila orang kritik PPBM, kita tak tuduh pun pengkritik itu sebagai rasis. Sebab PPBM bukan parti rasis. Kita lebih cenderung membalas kritikan itu dengan mengungkit salah BN dan Najib. Mungkin sebab PPBM adalah parti khusus untuk menghalang DS Anwar jadi PM. Eh?

12) Banyak Eh pulak kau Dr Tanaka. AMANAH, PKR, dan PPBM tidak dituduh rasis kerana parti-parti ini agenda mereka melawan BN dan Najib. Sedangkan DAP hanya menempel sahaja pada perjuangan PH. DAP ada tujuan lain yang sahabat-sahabat komponen tak tahu atau buat-buat tak tahu. That why cara DAP respons terhadap pengkritik sangat berbeza berbanding komponen PH yang lain.

13) Jika DAP bukan parti rasis, kita tak perlu respon dengan menuduh pengkritik DAP sebagai memainkan isu perkauman. Fight back the idea. Contohnya apabila orang serang DAP pasal isu exco kerajaan tempatan, you lawanlah balik dengan fakta - contohnya bentangkan kelayakan, pengalaman, integriti dan macam-macam lagi. Bukannya apabila rasa terkantoi - terus blame pengkritik sebagai rasis. Noob.

Sekian

Dr Tanaka Mustafa



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Majoriti pemimpin, ahli dan penyokong DAP terdiri kaum apa? Kaum-kaum selain dari kaum tersebut adalah tempelan sahaja kerana majoriti jawatan penting dalam DAP dipegang oleh kaum yang dominan dalam DAP.

    Malaysian Malaysia adalah rancangan DAP untuk menafikan dan menghapuskan hak agama Islam, hak umat Islam, hak kaum Melayu, hak raja Melayu dll sedangkan semua hak tersebut telah dijamin dan dilindungi oleh Perlembagaan Persekutuan.

    Ucapan pemimpin-pemimpin DAP juga berunsur perkauman yang memperjuangkan kepentingan kaum yang menguasai DAP dan menafikan hak kaum majoriti dalam negara Islam ini.

    Bukankah semua fakta ini menunjukkan DAP adalah parti rasis?

    BalasPadam
  2. Patutnya parti2 rasis tidak dibiarkan hidup di bumi Malaysia... Bertentangan dengan petlembagaan yg titik berat keharmonian kaum.

    BalasPadam
  3. D4P memang rasis. Cuma D4P ni bijak sikit. Utk tak nak nampat D4P parti rasis dia cuba beli orang Melayu utkmenyertai partinya. Tapi orang melayu tu cuma jadi pencacai dan balacinya sahaja. Tak percaya tengok lah jawatan apa yang paling tinggi yang dia bagi pada orang melayu tu. Ini pun masih lagi orang tak faham...

    BalasPadam