Header Ads

ads header

Flash News

Sifir Nga Kor Ming


1) Sifir Nga Kor Ming, tak ada Cinema terus label Taliban. Isu cinema ni zaman TG Nik Aziz jadi MB lagi. Bukan tak benarkan, tetapi pihak cinema gagal patuh syarat lesen - asingkan lelaki dan perempuan serta yang berkeluarga.

2) Siapa kata di Kelantan tiada cinema? Cuma pengusaha cinema yang mematuhi syarat sahaja dibenarkan beroperasi. Saya tidak pernah pergi mana-mana cinema. Tetapi pernah saya lalui kawasan iklan filem dan movie terbaru di Kota Bharu. Cuma iklannya agak pelik sedikit, pihak majlis perbandaran akan cover gambar rambut pelakon wanita.

3) Takkan iklan movie di billborad tu untuk suruh kita balik tengok tv? Tentulah nak ajak kita tengok wayang di pawagam. Bahkan sehingga hari ini belum ada rakyat Kelantan menderita atau mati akibat tidak dapat tengok wayang dan cinema.

4) BN memang dari dulu lagi lawan PAS dalam isu limitation ke atas Cinema. Pernah berkempen lawan PAS dengan manifesto mahu bawa masuk cinema ke Kelantan jika menang. PAS bertegas tidak akan tunduk kepada desakan. Jadi, memainkan isu cinema ini mungkin boleh meretakkan hubungan UMNO-PAS.



5) Bukan hanya polisi cinema yang cuba digugat, polisi kerajaan negeri terhadap makyong dan wayang kulit juga cuba dibisingkan. Kedua-duanya pasti dibenarkan kerajaan negeri jika patuh syariah. Makyong dan Wayang Kulit asalnya budaya yang bersulam khurafat, tahyul dan syirik.

6) Kerajaan negeri tidak menolak jika budaya sahaja diambil, manakala khurafat, tahyul dan syirik dihapuskan dalam permaian budaya Makyong dan wayang kulit. Apa ada hal? Saya fikir kita daripada parti AMANAH rahmatal lil'alamin juga bersetuju dalam hal ini. Tetapi hairan juga kita diam terbisu apabila pemimpin DAP menyerang bab ini.

7) Sesungguhnya sifir matematik adalah sifir yang benar, manakala sifir Nga Kor Ming adalah sifir yang merepek. Saya tidak akan tarik balik.

Sekian

Dr Tanaka Mustafa


p/s: Sifir mantiq pulak:

Taliban tutup pawagam, Kelantan tutup pawagam = Kelantan Taliban..
Nga Kor Ming makan pisang, Beruk makan pisang = Nga Kor Ming Beruk....



MR :  ............


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!







............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan