Header Ads

ads header

Flash News

Puak Pan bodoh memahami cara Islam melihat dan menghukum sesuatu


Ada org tegur saya kerana saya sebut " wanita kafir" ketika mengulas mengenai clare dari SR. Mereka kata adalah lebih lunak dan lembut kalau saya guna istilah " non Muslim atau Not Yet Muslim".

Saya kata tak mengapa lah. Saya lebih selesa memilih kalimat yg diguna pakai oleh Allah di dalam Al Quran. Beliau kata kalau guna perkataan Non Muslim lebih sesuai sebagai seorg Ustaz. Saya jawab..saudaraku. adakah anta mahu ana " Lebih warak" dari Allah?.

Beliau diam tapi sambung lagi. Kita patut sebut Not Yet Muslim. Sbb mana tau satu hari nanti dia akan masuk Islam. Saya tanya dia balik. Pastu kat anta ana kena panggil Not Yet Kafir lah. Sbb mana tahu satu hari nanti anta keluar Islam.

Kemudian saya ajar beliau. Seseorg itu dihukum menurut zahir dan keadaan semasanya. Bukan dihukum bathinnya dan keadaannya yg telah lalu dan akan dtg. Tiba2 saya perasan..patutlah ramai yg tak faham mengapa dulu bersama DAP tapi hari ini Pas lawan Dap. Dulu Pas lawan UMNO tapi hari ini Pas bersama UMNO.

Rupanya banyak perkara yg belum selesai dlm kepala sebahagian kita berkaitan cara Islam melihat dan menghukum sesuatu.

UMS
Penor Kuantan
6.mac.2019

MR :  Bukan bodoh tapi jahat... macam iblis kenal Allah tapi kenapa dia lawan Allah?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan