Header Ads

ads header

Flash News

MP Umno, PAS: Nga salah guna kuasa timbalan yang dipertua


Anggota parlimen Umno dan PAs menyifatkan Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat Nga Kor Ming menyalahgunakan kuasanya dengan menggantung Noh Omar (BN-Tanjung Karang) selama tiga hari.

Ketua Pembangkang Ismail Sabri Yaakob berkata Noh hanya mahu mendapatkan penjelasan Nga - yang juga anggota parlimen Teluk Intan - berkenaan laporan kenyataannya yang membandingkan Umno-PAS dengan Taliban.

"Kalau serang peribadinya (selaku timbalan yang dipertua), boleh (anggap) hina dewan dan guna kuasa dia, tetapi ini mempersoalkan tindakannya di luar dewan dan tiada kena mengena dengan tugasnya sebagai (timbalan) yang dipertua.

"Dia (Nga) tak boleh gunakan kuasa sebagai timbalan yang dipertua untuk mempertahankan tindakan salahnya di luar Dewan...Saya harap timbalan yang dipertua boleh tarik balik tindakan (menggantung Noh)," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen.

Kira-kira 20 anggota parlimen Umno dan PAS bersama Ismail Sabri. Anggota parlimen PAS diketuai timbalan presidennya Tuan Ibrahim Tuan Man.

Noh tiada di Dewan Rakyat ketika Nga membuat keputusannya ketika sidang bermula, pagi ini.

Ismail berkata Umno dan PAS akan terus memboikot sidang parlimen ketika giliran Nga mempengerusikannya, dan akan berbincang sama ada akan mengambil tindakan sama untuk hari seterusnya.

Nga yang juga pengerusi DAP Perak sebelum ini dilaporkan berkata Malaysia akan menjadi seperti Afghanistan yang ditadbir Taliban jika Umno dan PAS membentuk kerajaan.

Beliau juga berkata kerjasama itu akan memecah-belahkan rakyat berdasarkan garis kaum dan agama.

Kenyataan itu mencetuskan kecaman daripada Umno dan PAS. Semalam, Noh berkata beliau tidak layak menjadi timbalan yang dipertua Dewan Rakyat ekoran kenyataan itu.

Ketika ditemui pemberita semalam, Nga berkata beliau tidak perlu memohon maaf dan mempersoal sama ada media mendengar kenyataan asalnya.
MR :  Biasa bagi PH untuk kekalkan kuasa supaya rakyat tak nampak MP mereka 'bodoh' tak tahu berhujah


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!







............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Apabila si kafir harbi mempunyai kuasa maka mereka akan berlagak bodoh sombong seperti seperti kera mendapat bunga.

    BalasPadam