Header Ads

ads header

Flash News

Bacaan Al Quran anak Adun Salor YB Saiful di Pengkebumian di NZ



Alhamdulillah.. Tahniah YB Salor krn ada anak yg amat baik bacaannya.. Bukan macam anak bekas Adun Salor terbabit dengan Pil Kuda.

Tempat pengebumian mangsa di NZ.. Anak YB SAIFUL, ADUN Salor, yang sedang menuntut di Univercity of Canterbury, Christchurch, NZ. 



Untuk makluman:-
2018
Pengundi: 27,164
Jumlah Undi: 21,578 Undi Rosak: 215 Peratus Mengundi: 79.44
Saiful Adli Abu Bakar (PAS)
11,206 (4,666)
Datuk Mohamad Noordin Awang (BN)
6,540
Husam Musa  (AMANAH - PH)
3,617



MR :  Salor sekarang tak ada Jin, Dewan Kelantan aman dan damai


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!







............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

10 ulasan:

  1. Alhamdulliah tapi janganlah aib kan dengan mengkaitkan isu politic .Rasanya tak elok .Soal anak adalah pemberian dari Allah . Berhukor kerana anak kita trmasok golongan shalih .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Nak kaitkan isu politik kaitkan dgn isu2 yg lain.

      Padam
  2. Anak adalah amanah Allah kepada ibubapa maka ibubapalah yang akan mendidik anak mereka sama ada anak menjadi manusia yang beriman dan mentaati Allah dan RasulNya atau menjadi towkay pil kuda, penjaja fitnah RM90 juta atau kaki skandal terowong, menteri liberal penjual agama, penjenayah atau kepala bapak sekular liberal, munafik liberal atau khadam @ penjilat abang besar kafir harbi roket atau kafir atau kafir harbi laknatullah dll.

    Ini bererti ibubapa juga bertanggung jawab ke atas mentaliti, sikap, persepsi , akhlak dan tingkah laku anak-anak mereka !!! Jika anak-anak tersebut tidak bermoral, maka mereka mencerminkan sikap ibubapa mereka sendiri atau kegagalan ibubapa mereka menjadi pendidik yang baik.

    Oleh sebab itu, mewujudkan persekitaran Islam, pendidikan Islam dan undang-undang Islam boleh membentuk anak-anak yang baik. Selagi kafir harbi dan khadam-khadam liberal mereka berkuasa, keruntuhan akhlak @ moral anak-anak sukar untuk dicegah kecuali ibubapa dan anak-anak mereka mempunyai keimanan yang kukuh dan kuat untuk menghadapi dan menentang pelbagai bentuk maksiat dan kesesatan yang diperjuangkan oleh puak kafir harbi dan khadam liberal mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agree dan disagree . Agree sudah termaklum dan disagree tiada ibu bapa yang mahu anaknya buat perkara tak bermoral apalagi melanggar hukum Allah .

      Padam
    2. Jika benar tiada ibu bapa yang mahu anaknya buat perkara tak bermoral, mengapa sebilangan ibubapa mengabaikan pendidikan Islam atau pendidikan moral untuk anak-anak mereka sendiri?

      Bahkan sebilangan ibubapa suka maki hamun, mendedahkan aurat, minum arak, merokok, berjudi termasuk nombor ekor, clubbing dll maka mereka akan menjadi model yang buruk untuk dikuti oleh anak-anak mereka seperti ketam mengajar anak ketam berjalan.

      Padam
    3. Jika kamu tidak setuju ungkapan "tiada ibu bapa yang mahu anaknya buat perkara tak bermoral apalagi melanggar hukum Allah " terserahlah kapada kamu .

      Padam
    4. Nabi Muhammad SAW telah bersabda di dalam satu hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a dengan mafhumnya:


      مَا مِنْ مَوْلُودٍ إِلَّا يُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ وَيُنَصِّرَانِهِ وَيُشَرِّكَانِهِ

      "Tidaklah seorang bayi yang dilahirkan melainkan dalam keadaan fitrah, maka kedua-dua orang tuanyalah yang menjadikannya Yahudi, atau Nasrani atau Musyrik." (Hadis Riwayat di dalam sahih Muslim)

      Anak adalah amanah Allah kepada ibubapa maka ibubapa yang beriman wajib memberikan pendidikan Islam, Syariah Islam dan akhlak Islam kepada anak-anak mereka supaya anak-anak mereka menjadi umat Islam yang terbaik:

      كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آَمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ (110)

      “Kamu adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang mungkar, dan beriman kepada Allah. ”(Ali Imran / 3 : 110)

      Ini bererti ibubapalah yang mencorakkan anak-anak mereka. Kegagalan ibubapa memberikan pendidikan Islam kepada anak mereka yang belum akil baligh menyebabkan ibubapa mereka akan menanggung dosa diwaktu anak-anak mereka belum mencapai akil baligh.

      Maka ibubapa yang sesat lagi menyesatkan akan mendidik anak-anak mereka menjadi orang munafik atau orang kafir yang menentang, menghina, menfitnah, memburuk-burukkan agama Islam, ulama Islam, institusi Islam, perjuangan Islam, parti Islam dan menindas dan menafikan hak umat Islam.

      Padam
  3. Tahniah dan syabas kepada YB SAIFUL, ADUN Salor, kerana beliau telah berjaya mendidik anak beliau menjadi anak yang soleh dan menjadi contoh yang baik kepada generasi muda.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdullillah setuju sangat .

      Padam
  4. Semakin dihormati dn dikagumi ibubapa yg ada anak2 yg soleh dn solehah..jalan Islam sentiasa jalan hidup yg terbaik...tahniah Yb Salor!!

    BalasPadam