Header Ads

ads header

Flash News

Kita tidak lagi mewah, contohi ahli PAS, Najib beritahu ahli Umno


PEKAN: Bekas presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak menggesa ahli parti itu supaya menerima kenyataan sebagai pembangkang, dengan berkata, ia bukan lagi kerajaan dan tidak mempunyai wang yang banyak untuk membiayai kegiatannya.

Bercakap kepada ahli Umno Pekan hari ini, 9 bulan selepas peletakan jawatan beliau daripada semua jawatan dalam parti berikutan kekalahan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum 9 Mei tahun lepas, Najib memuji dedikasi ahli PAS dalam menyokong parti itu dari segi kewangan.

Katanya program PAS dibiayai oleh ahlinya sendiri.

“PAS tidak ada kuasa. Kegiatanya dibiayai melalui derma. Sedangkan apabila kita buat program, kita bertanya sama ada ada sponsor atau tidak.

“Kita mesti ubah paradigma Umno. Masa kita mewah sudah berlalu. Kita sudah dapat banyak kesenangan. Ini adalah peluang untuk memberi balik kepada parti dan tunjukkan kasih sayang kepada parti,” katanya ketika berucap kepada pemimpin bahagian dan ahli parti itu di ibu pejabat Umno Pekan.

“Ia ialah tentang apakah yang boleh kita sumbang kepada parti, bukan apakah yang kita boleh dapat daripada parti.”

Dalam ucapannya itu Najib juga menyuarakan keyakinan bahawa Umno akan bangkit semula dan keluar daripada zaman gerhananya sekarang.

Katanya walaupun kerjasama dengan PAS kritikal, Umno tidak boleh mengabaikan masyarakat bukan-Melayu, termasuk rakyat Sabah dan Sarawak.

“Kita perlukan sokongan orang Cina dan India. Jangan kita jadi ekstrem. Jangan kita kata tidak perlukan mereka,” katanya.
MR :  Rupanya Najib baru sedar dia bermewah sebelum ini

Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Baguslah kalau dah sedar. Kembali ke pangkal jalan mengikut kehendak dan acuan Islam.

    BalasPadam
  2. Allah suka pada orang yang salah terus bertaubat . Jangan jadi Mahathir sudahlah .

    BalasPadam