Header Ads

ads header

Flash News

PRK Semenyih: PAS beri laluan kepada BN


PAS memutuskan untuk memberi laluan kepada Barisan Nasional (BN) untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih, pada tarikh yang akan diumumkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kelak.

Setiausaha Agong PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, Jawatankuasa Kerja PAS Pusat yang bermesyuarat semalam, memutuskan untuk tidak akan meletakkan calon parti itu untuk kerusi DUN berkenaan.

Beliau berkata, PAS juga akan menggerakkan jentera pilihan raya setempat untuk membantu pihak pembangkang dalam menghadapi PRK, termasuk mengarahkan ahli-ahli parti di kawasan berkenaan turun mengundi bagi memberi sokongan kepada calon.



“PAS mengharapkan pilihan raya kecil ini menghasilkan keputusan yang akan menguatkan wakil pembangkang, terutama dalam Dewan Undangan Negeri Selangor.

“Dengan itu maka proses semak dan imbang (check and balance) yang dimainkan oleh pembangkang yang konstruktif akan memberikan kebaikan kepada rakyat Negeri Selangor khususnya,” katanya.

PRK Semenyih diadakan berikutan kematian mengejut penyandangnya, Bakhtiar Mohd Nor kerana serangan jantung pada 11 Januari lalu.

PRK itu adalah yang keenam diadakan sejak Pilihan Raya Umum ke-14 pada 9 Mei tahun lalu.

Bakhtiar Mohd Noor daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) menjadi wakil rakyat di Semenyih selama lapan bulan selepas mengalahkan penyandang kerusi, Datuk Johan Abd Aziz daripada Barisan Nasional (BN) pada PRU14 Mei tahun lalu, dengan undi sebanyak 23,428.

Sumber : https://www.ismaweb.net






Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan