Header Ads

ads header

Flash News

Isteri setiausaha politik PM ketuai GLC, itu kronisme kritik DAP kepada Bersatu


JOHOR BARU, 22 Jan — Bekas pemimpin DAP Johor menganggap pelantikan pengerusi baru Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) sebagai amalan kronisme.

Menyindir dengan menyifatkannya sebagai “menakjubkan”, Dr Boo Cheng Hau berbuat demikian terhadap kerajaan Pakatan Harapan (PH) kerana pelantikan itu melibatkan isteri setiausaha politik perdana menteri.

Beliau mengingatkan pimpinan PH untuk mematuhi janji supaya tiada tokoh politik, sekutu atau saudara mereka dilantik sebagai ketua atau sebahagian daripada syarikat- syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

“Mereka yang telah dilantik perlu melepaskan pelantikan mereka untuk menyokong pembaharuan tulen dan mengelakkan ‘konflik kepentingan’,” katanya di Facebooknya hari ini.

Dr Boo tanpa menyebut nama, mengulas tuduhan kronisme berkaitan Junaidah Kiting, isteri setiausaha politik perdana menteri, ke jawatan tersebut.

Semalam, Junaidah menafikan pelantikannya sebagai amalan kronisme berikutan pengurusan tertinggi AIM yang memutuskan perkara itu dan Pejabat Perdana Menteri tidak ada kena mengena dalam hal tersebut.






Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Sebenarnya ph sedang bergolak sesama mereka untuk mendapat sebanyak mana jawatan yang ada. Yang menuduh lagi hebat bukan sekadar kroni malah hampir semua dinasti Lim berada dalam kerajaan Pakatan Hamprak.
    Semua tahu krisis yang berlaku di dalam PH walaupun di media mereka menunjukkan lakonan hebat mereka yang begitu mesra. Realitinya dibelakang tangan masing-masing memegang parang untuk mencantas. Bukan sahaja dalam PH bergolak malah semua parti-parti yang bergabung sedang hebat cantas mencantas. Allah SWT sudah mula memakbulkan doa dan munajat hamba-hambaNya yang dizalimi.
    Tunggulah akan kebinasaan mereka yang mempermainkan dan mempersendakan Allah dan rasulNya. Ramai tidak sedar sumpah bai'ah yang mereka lafazkan ketika masih beriman sudah mula ditunjukkan tanda-tandanya. Lihatlah bagaimana kesannya kepada keluarga mereka satu demi satu. Adakah mereka menyangka bahawa laknat tidak berlaku tetapi mereka lupa sumpah bai'ah mereka di timpa dengan banyak cara. Lihatlah dengan teliti terhadap badan tubuh mereka, perbuatan mereka seperti orang bodoh, pemikiran mereka setaraf budak-budak dan percakapan mereka seperti orang yang bodoh. Semua sudah menjadi kacau bilau setiap kali mereka mengeluarkan kenyataan seperti orang yang tidak berilmu walaupun mereka menggelar diri mereka sebagai prof terulung dan ulama bertaraf dunia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Barang busuk tidak boleh simpan lama lama . Macam mana simpan baunya akan keluar juga.

      Padam