Header Ads

ads header

Flash News

Kenapa saya kritikal terhadap Anwar Ibrahim?


Orang selalu silap faham dengan melihat saya menyokong atau mengkritik berdasarkan sosok. Saya akui menyokong reformasi, kerana diyakinkan kezaliman telah berlaku dan saya sangat yakin.

Saya ditangkap dan dipenjara menggunakan ISA selama dua tahun oleh Tun Dr. Mahathir. Namun apa yang sebenarnya berlaku ialah apabila saya ingin menimbulkan satu gerakan yang dinamakan deklarasi rakyat. Ia adalah satu gerakan yang mengumpulkan sebanyak 44 buah NGO dan saya salah seorang dari mereka yang menandatangani selain Ambiga, Maria Chin dan yang lain adalah ahli politik.

Ketika itu harus diwujudkan lebih pada satu gerakan yang meluas mengumpulkan semua kita yang mahu menjatuhkan Najib yang terdedah pada isu 1MDB. Namun apa yang berlaku adalah apabila Anwar telah menulis satu surat dari dalam penjara yang mempertikai gerakan ini dan kemudian saya menulis surat dan menjelaskan bahawa Anwar tidak perlu tahu secara detail apa seharusnya yang berlaku setiap hari kerana beliau dalam penjara.

Saya juga pernah masuk penjara tetapi hanya jumpa peguam pada hari Isnin atau Selasa hari selebihnya saya tidak tahu apa yang berlaku. Memang banyak perkara berlaku tetapi saya dalam penjara tidak tahu apa yang berlaku. Ini yang berlaku melibatkan pemimpin Ikhwanul Muslimin yang mana bila masuk penjara mereka terputus hubungan dan tidak mengetahui semua yang berlaku.

Tetapi saudara Anwar ini masih lagi nak ngok-ngek ngok ngek, beri arahan dan sebagainya. Saya tidak bersetuju dengan hal ini. Kami telah berbincang untuk menandatangani 1.2 juta kertas yang menyokong Deklarasi Rakyat di dalam sebuah bilik dan saya tanya pada Dr. Mahathir apa grand finale untuk kita buat deklarasi rakyat dan dari pengalaman saya sebelum ini bersama Wong Tuck dan kumpulan hijau yang dapat ramai sokongan tetapi kita simpan sahaja dan tidak jadi apa.


Jadi saya cadangkan supaya dihantar Deklarasi Rakyat kepada Agong untuk tindakan lanjut dan Dr. Mahathir pun setuju malah kata tak pelah biar saya yang bawak lori tu ke Istana Negara. Namun apa yang berlaku adalah Anwar menulis mengatakan ini adalah satu sabotaj.

Ini yang tidak sepatutnya berlaku kerana Anwar tidak tahu apa berlaku dan kami bincangkan dalam konteks deklarasi rakyat. Maka akhirnya surat 1.2 juta tadi hanya tersimpan dan tidak berlaku apa-apa. Ini satu kerja yang sia-sia. Ini yang saya tidak bersetuju dengan Anwar. Ini saya belum ceritakan pada sesiapa dan boleh tanya pada Dr. Mahathir.

HISHAMUDDIN RAIS


MR :  Kalau Hisham pun rasa Anwar tak boleh percaya... yang lain lagi terasa


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Jangan ingat dedak adalah satu jenama khusus dan terpakai buat satu golongan saja. Dengan begitu banyak haluan, arah 'kiblat' dan setia yang berpindah randah, persepsi yang mampu menjelaskan fenomena mendadak ini adalah "dedak" jua.

    BalasPadam