Header Ads

ads header

Flash News

Rupanya Mahathir lebih hebat daripada SPRM -- SPRM belum dapat maklumat penuh, kata Dr M


KLANG: Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mungkin belum mendapat maklumat sepenuhnya berhubung ketiadaan wang yang dikaitkan dengan 1MDB sebanyak RM90 juta yang masuk ke dalam akaun parti itu.

Beliau berkata SPRM memerlukan masa untuk menyiasat perkara itu, selain banyak lagi kecurian wang oleh bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak yang memerlukan masa untuk disiasat suruhanjaya itu.

“Yang itu SPRM kata. Dia ambil masa. Ini tak bermakna Najib tak curi. Cuma tak diselidik. Kita tunggu benar atau tidak,” katanya pada sidang media hari ini.

Terdahulu, Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Mohd Shukri Abdull dilapor berkata siasatan setakat ini tidak menemui sebarang kemasukan dana 1MDB ke dalam akaun PAS.

Beliau bagaimanapun enggan mengulat lanjut ketika ditanya sama ada siasatan terhadap PAS akan ditutup, susulan pengesahan itu.

SPRM menyoal beberapa individu dalam siasatannya termasuk Ahli Parlimen Bachok, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz dari PAS dan Naib Presiden Amanah, Datuk Husam Musa. Turut disoal bekas timbalan presiden PAS, Datuk Nasharudin Mat Isa.

Dalam perkembangan lain, Dr Mahathir berkata beliau tidak perlukan sokongan PAS kerana Pakatan Harapan (PH) mempunyai lebih separuh kerusi dalam Dewan Rakyat.

Beliau berkata apa yang perlu adalah sokongan wakil rakyat dan setakat ini lebih 50%.

“Sokongan itu pada sokongan yang dah menang. Tak usah lah cakap kepada saya, tandatangan surat kata nak sokong saya. Saya bukan kerajaan. Kerajaan mestilah PH,” katanya.

Rakyat kena bayar tol

Dr Mahathir berkata beliau menjangkakan kecaman rakyat apabila kerajaan tidak memansuhkan tol.

Katanya, rakyat mesti faham walaupun mereka tidak bayar tol tetapi kerajaan terpaksa bayar tol tersebut dan bayarannya menggunakan duit rakyat.

“Akhirnya rakyat membayar walaupun melalui kerajaan. Kerajaan perlu beli lebuh raya, duit siapa? Duit cukai dikutip daripada rakyat. Daripada itu jalan mesti diperbaiki sepanjang masa.

“Itu juga kena dibelanja oleh kerajaan. Tak lagi oleh syarikat. Dan ini bermakna sebahagian daripada cukai kita kutip mestilah diguna untuk menyelenggarakan jalan. Bermakna kerajaan akan kurangkan wang untuk lain projek yang perlu,” katanya.

MR :  Lain kali suruh aje Mahathir siasat.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Madey tukang reka cerita rm90 juta umno kpd pas dgn mgupah clare rm10 juta melalui sr. Ada lg cerita rekaan bersiri olh madey utk mbunuh karakter umno dgn pas spya rkyat tidak mgundi umno dan pas. Rakyat dh faham dh permainan madey ni, hnya pyokong ph yg bodoh lg dayus aje yg dudok sokong ph.

    BalasPadam