Header Ads

ads header

Flash News

Netizen Terus Luah Rasa Bengang Tambah Nilai Prabayar Kena SST


Pelaksanaan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) yang bermula hari ini mendapat pelbagai reaksi dalam kalangan rakyat terutama berhubung caj dikenakan ke atas tambah nilai perkhidmatan prabayar.

Rata-rata ruangan komen Facebook dibanjiri luahan rasa tidak puas hati netizen sejak pagi tadi.

Syarikat-syarikat telekomunikasi di negara ini kembali mengenakan cukai SST ke atas setiap tambah nilai berkuatkuasa 1 September 2018.

Pengguna membangkitkan soal tambah nilai RM10 di mana mereka hanya RM9.43 dikreditkan.


Mohd Johari : “Baru ‘top up’ tadi RM50, yang dapat RM47.23, kena tolak RM2.77. Adoi.”



Che Mat : “Masalahnya ‘top up’ sekarang beli RM10 dapat RM9.43, dah lah internet RM10. Tak pasal-pasal kena beli pula lagi RM5. Menyusahkan betul.”



Ismail Ahmad : “Pasal sate di kedai makan tak kena SST letak tepi dulu. Ini nak tanya, kenapa ‘top up’ RM10 dapat RM9.43, lagi 57 sen pergi mana? Siapa sapu? Kerajaan atau syarikat telekomunikasi? Kenapa nak sapu dari poket pengguna? Adilkah kalau macam ini?”



Muhammad Najmi : Aduan pasal ‘top up’ tak kan tak ada?”

Sebelum ini, kerajaan BN mengecualikan cukai untuk tambah nilai ketika pelaksanaan GST disebabkan maklum balas dan aduan pengguna.

Beberapa syarikat telekomunikasi sudah mula mengumumkan pelaksanaan SST dalam laman web masing-masing dalam perkhidmatan mereka namun ada yang menawarkan pelbagai rebat dalam setiap tambah nilai.


Sebelum kerajaan PH kata kononnya 5.443 barang tak kena SST tapi bila diperhatikan Tambah Nilai prabayar kena SST. MACAM KERAJAAN PH KENCING RAKYAT AJE. Entah-entah ada banyak lagi barang kena SST tapi kerajaan PH kata tidak.

Kerajaan LGBT mana boleh percaya.

MR : Tak sampai 4 bulan rakyat terlalu banyak kena kencing, agaknya bila rakyat nak sedar?....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

9 ulasan:

  1. Rindu zaman Mahathir....
    Ambik kau !

    BalasPadam
  2. Rindu zaman mahathiblis...sapa yg lawan kena penjara,kena pukul,kena pindah ke pedalaman, kena hadap pembunuhan karektor, dan kena bunuh.rindu zaman mahathiblis....berkumpul seramai 5 orang di sebagai perhimpunan haram,depan rakyat lawan israel tapi belakang rakyat utus surat tahniah ke p.m israel.rindu zaman mahathiblis....janggut nabi di hina,tolak hadis pakai al quran saja,nak makan sup tulang tangan manusia boleh pergi je kelantan,habis batu tak boleh buat jalan raya sebab hukuman zina rejam dgn batu.rindu zaman mahathiblis....syarikat anak2 dan kroni perlu di bailout, bawak lari rm100 billion duit skandal forex,perwaja steel projek buat duit atas angin. Rindu zaman mahathiblis...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang heran nya kenapa dia boleh terlepas sdg kan najib sangkut

      Padam
    2. Mudah2an Najib kene di dunia dan lepas di akhirat insyaAllah,

      Padam
  3. Woi pengundi pakatun, jilat lagi pakutan ! Dan mereka masih lagi beratur membayar tol, minyak RM2.20 seliter buka RM1.50 dll !

    Kah kah kah kah kasihan melihat mereka dikencing hancing oleh pemimpin-pemimpin pakatun pojaan mereka!

    Inilah akibatnya apabila pengundi mengundi pemimpin pakatun lidah biawak ! Dan sekarang mereka memikul biawak hidup pakatun !

    BalasPadam
  4. setiap sumbangan ada 'imbuhan' dan dalam konteks pemilihan penjaga kabinet dapur... SST ke atas kad prabayar adalah imbuhan negatif iaitu harga yang perlu dibayar bila poojaan hati diberikan undi untuk menguasai kabinet dapur walhal poojaan hati itu adalah sebenarnya indah khabar dari roopa. nah ROTFL!

    BalasPadam
  5. Pembiaya parti pra PRU 14 dah dapat tabuan... ada yang diberi kedudukan tinggi dalam komiti ekonomi negeri dan pusat.

    Anak yang sokong papa pra PRU 14 dah dapat sesuatu... ada yang dapat tender perbekalan bahan bako.

    Para Mahacai juga tidak dilupakan... potongan 5.7% pada kad prabayar adalah tanda TQ bila GST berubah kepada SST.

    BalasPadam
  6. Itulah akibatnya bila mengundi untuk kesenangan dunia. Akhirat letak tepi. dapigs kafir harbi yang terang2 cerca Islam n ulamak itu yang korang dah pilih. sekarang rasakan balasan tunai dari ALLAH

    BalasPadam
  7. Rule of the jungle law...

    mantan KM PP lepas

    mantan MB Selangor sangkut

    .... my foot

    BalasPadam