Header Ads

ads header

Flash News

Guan Eng kena jual pegawai kerajaan


Fatimah Jasmin komen di FB:

Only in Malaysia yang kena rompak melolong RM18 bil dirompak. Yang (dituduh) merompak pula buat lapuran polis kerana merompak... Adoi

Pelik-pelik Malaysia baru....
 
Jika yang dituduh merompak begitu yakin hjngga sendiri buat laporan polis, bukanlah merompak.

Sepatutnya Menteri Kewangan, Lim Guan Eng segera buat laporan polis. Baru tahu, dia masih menyiasat. Eloklah jawatannya diberi jenama baru sebagai Menteri Propaganda Kewangan.

Husin syak Guan Eng tidak tahu dia dipekena penjawat awam. Dia dan Tony Pua terlalu angkuh untuk terima nasihat, mudah melenting dan asyik nak putarbelit lalu dibiar belit diri sendiri.

Mereka hanya diamkan dengan diberi maklumat tanpa penjelasan penuh. Orang ingat dah pandai tak guna dinasihat. Otak asyik nak spin mesti terus nak main serang.

Kenyataan penjelasan dari Ketua Pengarah Kastam hampir senada dan seiring dengan kenyataan-kenyataan mantan KSP dan Menteri-Menteri yang faham.

Wow! Sah Guan Eng kena jual


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



3 ulasan:

  1. Harga rumah adalah murah sebelum Dap ambil alih Penang dan bukan kerana SST. Ia kerana tanah ketika itu tidak dijadikan sumber pendapatan utama.

    Sesudah diambil alih dan bila tanah jadi sumber pendapatan utama barulah rumah jadi lebih mahal meskipun cukai SST 1.0 masih hidup dan berfungsi.

    Ini menunjukkan GST bukan isu dan SST 2.0 bukanlah penyelamat meskipun ada yang mahu menjadikannya sebagai superhero.

    Bukti kemurahan harga bagi rumah yang dibina sebelum Dap masuk Penang adalah kemampuan marhaen memiliki rumah sendiri di mana jua atas pulau itu sebelum ini.

    Bahkan fakta menunjukkan rumah mewah tanpa kemudahan kolam ikan di Jalan Pinanghorn, Penang masih mampu dibeli oleh waima seorang penjawat awam.

    BalasPadam
  2. Kalau tahun 1990-an mesipun duit sebanyak 30 bilion diperjudikan dalam pasaran mata wang, ia masih tidak disedari dari awal kerana tiada sistem amaran dan alat pengesan yang cekap. Kini sudah ada sistem amaran dan alat pengesan yang canggih. Dengan itu pergerakan atau pemindahan wang sama ada secara tunai atau elektronik yang luar biasa akan membunyikan penggera dan kalau penggera rosak pada ketika itu akan ada alat pengesan sebagai barisan ke-2. Dilihat secara sinikal, apa yang terdedah bukanlah kejadian2 terbaru dari regim lama sebaliknya perancangan BARU untuk melangkahi sistem dan peralatan bagi tujuan tertentu regim baru yang terdedah? Apa dia? TST!

    BalasPadam
  3. 90juta, pas dituduh terima wang dari 1mdb, yg pelik jugak, pas pulak yg kena report polis dibaca mahkamah utk mengatakan pas tak terima duit ni.. mamat yg repot relax jeee tunggu... tomato..

    BalasPadam