Header Ads

ads header

Flash News

DAP Jadi kura-kura menyorok kepala Isu CSIS


KUALA LUMPUR – Pendedahan ahli Centre for Strategic International Studies Amerika Syarikat (CSIS), Daniel Twining bahawa ejen asing itu terlibat secara langsung dalam membantu pembangkang menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam PRU-14 merupakan perkara yang serius.

Datuk Dr. Noraini Ahmad berkata, pengakuan Twining itu sepatutnya dibahaskan dalam Dewan Rakyat kerana ia jelad melibatkan campur tangan asing untuk menggulingkan kerajaan dalam PRU pada 9 Mei lalu.

“Campur tangan kuasa asing terhadap negara ini, apatah lagi menerusi pembiayaan dana tidak boleh dibiarkan kerana selain kedaulatan negara terancam.

“Ia berupaya menaikkan atau menjatuhkan kepimpinan kerajaan termasuklah yang diterajui oleh gabungan Pakatan Harapan hari ini,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Justeru, Noraini mempersoalkan DAP masih bersikap seperti ‘kura-kura menyorok kepala dalam cengkerang’ selepas Twining secara terbuka mengakui CSIS berkomplot dengan pembangkang sejak tahun 2002 bagi menumbangkan kerajaan BN.

Kata beliau, DAP masih berdiam diri daripada memberikan sebarang penjelasan atau membuat penafian kepada rakyat berhubung pendedahan Twining itu.

“Sebelum ini pun, DAP tidak berani beri penjelasan mengenai dakwaan parti itu ditawarkan dana AS$300 juta (RM1.2 bilion) dari rejim Israel sekiranya mereka dapat menawan Putrajaya dalam PRU ke-13,” katanya lagi.

Noraini berkata, pendedahan DAP ditawarkan dana oleh Israel itu dibuat oleh Mohamed Razali yang merupakan bekas pegawai khas Ketua Menteri Pulau Pinang.

Kata beliau, Mohamed Razali beberapa tahun lepas malah mendedahkan 17 orang ahli DAP telah dilatih oleh perisikan Israel untuk menjadi pakar strategi kerana beliau antara yang menjalani latihan tersebut. – MYNEWSHUB.TV



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



5 ulasan:

  1. "Noraini berkata, pendedahan DAP ditawarkan dana oleh Israel itu dibuat oleh Mohamed Razali yang merupakan bekas pegawai khas Ketua Menteri Pulau Pinang.

    Kata beliau, Mohamed Razali beberapa tahun lepas malah mendedahkan 17 orang ahli DAP telah dilatih oleh perisikan Israel untuk menjadi pakar strategi kerana beliau antara yang menjalani latihan tersebut. – MYNEWSHUB.TV"

    Komen:

    Kalau nak tahu apa bentuk pakar strategi yang berjaya dilahirkan itu masuklah ke blog ibnu hasyim. Komen pakar2 strategi ini dalam bentuk mempertahankan kritikan terhadap PH amatlah jengkel, jelek dan meroyan habis-habisan.

    BalasPadam
  2. dap jhnm ni patut dihapuskan

    BalasPadam
  3. Beri tekanan kepada PH tentang isu ini. Jangan beri peluang mereka lepas tangan. Pusingkan lagi-lagi sebab ini jelas mereka telah "commit treason"

    Treason against DYMM Agong. Mereka boleh ditangkap dan didakwa.

    BalasPadam
  4. yer..YDP boleh ambil tindakan tangkap mereka ni sbb penderhakaan terhadap YDP dan negara...jom ramai2 turun buat laporan polis...dan ramai2 turun kat jalan bantah...terlibatan negara asing..dgn kerajaan Rejim PH sekarang..Mereka ni dahlah nenek moyang pendatang dah tu pandai2 pelawa negara asing masuk campur hal negara kita...ni lah..musuh negara sebenarnya.tangkap...Kit siang.tangkap guan eng..tangkap anuar.tangkap wan jijah..tangkap mat sabu..mereka ni busuk hati dan hitam hati

    BalasPadam