Header Ads

ads header

Flash News

UEC tidak U-turn tetapi Tol Simpang Renggam boleh U-Turn?


Bulan Julai berlalu penuh dengan isu panas. Menteri Pendidikan(MP Simpang Renggam) mulakan dengan kasut putih bertukar kasut hitam hingga mengundang kritik dari TS Rais Yatim yang meminta Dr Maszlee selesaikan masalah disiplin pelajar yang kian parah.

Juga bos Mydin Datuk Ameer selaku Ahli Persatuan Pweruncit Malaysia membayangkan harga barang bakal naik bagi menampung lebihan kasut putih di pasaran.

Belum reda kasut hitam,isu pengiktirafan sijil UEC pula memanaskan keadaan dunia pendidikan.

Tuntutan Timbalan Menteri Pendidikan dari DAP mahu sijil UEC diiktiraf menjelang akhir tahun ini “disambut penuh mesra” oleh Dr Maszlee Malek dengan alasan janji manisfesto PH PRU 14 perlu dikotakan dan dengan penuh yakin beliau mengatakan tidak akan U- turn dengan pengiktirafan UEC.

Apabila dikritik oleh NGO Melayu termasuk TS Rais Yatim,barulah dikendurkan dengan pelbagai istilah seperti holistik dan sebagainya.

Begitu juga dengan isu penangguhan MyBrain kerana kewangan tetapi bersedia hulurkan bantuan kewangan kepada Sekolah Persendirian Cina(SPMC).Itupun setelah dikritik oleh ADUN dan MP DAP.

Melihat kepada respon keras rakyat,Dr Maszlee dan Timbalannya dari DAP mula mengendur dan membisu.

Elok NGO yang dipelawa Dr Maszlee untuk bertemu sambil minum the Tarik datang sambil memakai kasut hitam nanti.

Abu dhomdhom TRG


MR : Boleh tak boleh bergantung kehendak mereka, yang lain semuanya dikencing dengan macam-macam fakta....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

8 ulasan:

  1. Mazlee malik YOU'RE FIRED !!!

    BalasPadam
  2. Hamba evangelist macam mazlee malik ni ramai d malaysia ni.berkhidmat untuk pangkat,wang...macam pemimpin pan-dap.nak nama, jual agama dgn bangsa sendiri.tahniah bg yg undi pakaturn hope.

    BalasPadam
  3. menteri2 ph mmg celaka yg ramai

    BalasPadam
  4. Mazlee..kamu pilih antara ketuanan melayu Islam atau non-Muslim dominan!!!

    BalasPadam
  5. Ha ha ha ha KERAjaan pakatan fikir kasut hitam boleh menyelesaikan semua masalah negara maka kasut hitam menjadi agenda utama pakatan badut.

    Pelbagai janji dalam manifesto pakatan boleh dimungkiri dan hak Islam dan umat Islam boleh diketepikan oleh KERAjaan pakatan tetapi UEC tidak boleh dipandang sebelah mata sahaja kerana semua badut dan pelawak pakatan takut pada abang besar DA-Pig.

    Maka kita tidak merasa hairan melihat badut dan pelawak pakatan menjadi pak turut @ boneka pemimpin-pemimpin DA-Pig sahaja ! Merekalah lembu yang dicucuk hidung ! Kasihan kerana mereka lupa lembu juga mempunyai tarikh luput ! Habis madu, sepah dibuang !

    BalasPadam
  6. Mohon anjurkan lagi Himpunan Sejuta Umat.

    Lawan kerajaan Pakatan Kafir ni !

    BalasPadam
  7. Kontrak sosial utk kaum depa, nak wat camner dr.pun terpalit dengan darah keturunan depa...

    BalasPadam