Header Ads

ads header

Flash News

Kapal misi Gaza bawa wakil Malaysia dipercayai dirampas Israel


KUALA LUMPUR: Sebuah kapal yang dalam misi kemanusiaan ke Palestin bersama 22 aktivis dipercayai dirampas Israel, ketika ia menghampiri Gaza.

Ketua Pegawai Eksekutif Humanitarian Care Malaysia (MyCARE), Kamarul Zaman Shaharul Anwar berkata Kapal Al-Awda terputus hubungan komunikasi dengan pihak media Freedom Flotilla Coalition (FFC) dan dalam laporan terakhir radio kapal, ketua kapal menyatakan mereka melihat 4 kapal perang Israel sedang menghampiri kapal itu.

Beliau berkata, pihaknya tidak dapat menghubungi wakil Malaysia dalam kapal itu menggunakan telefon satelit seperti biasa dan Pusat Pemantauan Just Future for Palestine (JFP) MyCARE turut terputus hubungan dengan anggota misi JFP.

“Kami terputus hubungan dengan kapal itu pada 7.15 malam ini (waktu Malaysia) (1.15 petang waktu tempatan) dan (pada kedudukan) kurang 49 batu nautika dari Gaza,” katanya dalam satu kenyataan malam ini.


MR : Isreal makin biadab....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

5 ulasan:

  1. israel laknat sama cam saudara rapat mereka singapura laknat

    BalasPadam
  2. Mereka betul2 biadap pasal mencabar ketentuan Allah percepatkan kebangkitan dajjal... Suka sangat nak peluk dajjal latuh...

    BalasPadam
  3. Rejim pengganas Israel menjadi bongkak dan sombong kerana sebilangan pemimpin negara umat Islam telah menjadi munafik ternakan rejim pengganas Israel mengkhianati agama Islam, perjuangan Islam dan umat Islam dan membantu Israel menindas umat Islam Palestin.

    Babi-babi munafik ternakan kafir harbi inilah yang telah bersekongkol dengan musuh Islam menggulingkan pemimpin-pemimpin umat Islam seperti Presiden Saddam Hussain (Iraq) dan Muamar Gadaffi (Libya) yang telah menentang rejim pengganas Israel

    BalasPadam
  4. Mahathir kn suka hantar surat ke pemimpin israel,suruh mahathir hantar ke netanyahu mintak rakyat malaysia d layan dgn mesra dan betul. suruh ramasamy dgn terrorist LTTE buat serangan d kem tentera israel d singapura. mujahid dgn tentera 'nyah' wajib bergelek d kedutaan israel d singapura utk bg tekanan.DAP yg dpat 2 billion dari israel mesti buat terowong dasar bumi ke pusat tahanan israel bg operasi menyelamat rakyat malaysia.

    BalasPadam
  5. Tolong ingat saudaraku seagama..Dukhon semakin dekat...akhir zaman hampir datang..yang memungkinkan ia akan berlaku pada zaman kita...bukan zaman anak kita atau cucu kita..just standby.kita tunggu kemusnahan yahudi laknatullah dan kemusnahan dunia tak lama lagi.ini bukan dongengan ini fakta dalam alquran

    BalasPadam