Header Ads

ads header

Flash News

Penasihat parti AMANAH dimana dalam isu sentuh wanita?


Di mana Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin dalam isu Mat Sabu bersalam dengan wanita bukan mahram/ Takkan nak sebar gambar 'photoshoper' Dr. Yusof Qardawi bersalam dengan wanita sebagai hujah kononnya membenarkan boleh bersalam dengan bukan mahram?

Pernah ada zaman Nabi, sabahat atau alim ulama yang membenarkannya? Yang menunjukkan hujah kononnnya Dr. Yusof Qardawi adalah palsu dan merupakan 'superimpose' sahaja. Siapa nak tanggung dosa yang edar dan berhujah dengan perkara ini.



Apa pendirian parti AMANAH dalam isu ini? Adakah benar parti AMANAH parti Islam PROGRESIF. Atau memang parti AMANAH sebenarnya parti ISLAM LIBERAL?



Jika ulama dalam parti AMANAH membisu. Dr Mohd Asri pun membisu. Dr Rozeimi membisu. Dr Zaharuddin Abdul Rahman pun diam. Siapa nak ditanya? Sedangkan hukum sentuhan ini dengan dalil yang jelas.

Dalam hadis Aisyah RA, diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari dan Muslim,
قَالَتْ عَائِشَةُ فَمَنْ أَقَرَّ بِهَذَا مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ فَقَدْ أَقَرَّ بِالْمِحْنَةِ وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- إِذَا أَقْرَرْنَ بِذَلِكَ مِنْ قَوْلِهِنَّ قَالَ لَهُنَّ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- « انْطَلِقْنَ فَقَدْ بَايَعْتُكُنَّ ». وَلاَ وَاللَّهِ مَا مَسَّتْ يَدُ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- يَدَ امْرَأَةٍ قَطُّ. غَيْرَ أَنَّهُ يُبَايِعُهُنَّ بِالْكَلاَمِ – قَالَتْ عَائِشَةُ – وَاللَّهِ مَا أَخَذَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- عَلَى النِّسَاءِ قَطُّ إِلاَّ بِمَا أَمَرَهُ اللَّهُ تَعَالَى وَمَا مَسَّتْ كَفُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- كَفَّ امْرَأَةٍ قَطُّ وَكَانَ يَقُولُ لَهُنَّ إِذَا أَخَذَ عَلَيْهِنَّ « قَدْ بَايَعْتُكُنَّ ». كَلاَمًا.

“Aisyah berkata, “Siapa saja wanita mukminah yang mengikrarkan hal ini, maka ia telah diuji.” Rasulullah SAW sendiri berkata ketika para wanita mukminah mengikrarkan yang demikian, “Kalian boleh pergi kerana aku sudah membai’at kalian”. Namun demi Allah, beliau sama sekali tidak pernah menyentuh tangan seorang wanita pun. Beliau hanya membaiat para wanita dengan ucapan beliau. ‘Aisyah berkata, “Rasulullah SAW tidaklah pernah menyentuh wanita sama sekali sebagaimana yang Allah perintahkan. Tangan beliau tidaklah pernah menyentuh tangan mereka.  Ketika baiat, beliau hanya membaiat dengan berkata, “Aku telah membaiat kalian dengan perkataan.”

 Tolonglah Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani jangan kami anggap tuan sebagai tukang baca doa sahaja dalam parti AMANAH.



Pengundi Selangor
PH



......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
https://telegram.me/mindarakyat
https://www.facebook.com/Mindarakyat

18 ulasan:

  1. Mungkin inilah hujah i-liberalis:

    "Itu antara pelaku dan *****"

    Isu persendirian

    Jangan ikut apa dol buat, buat apa yang dol tak buat.

    Muah muah muah

    BalasPadam
  2. وَٱصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ ٱلَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِٱلْغَدَوٰةِ وَٱلْعَشِىِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُۥ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ ٱلْحَيَوٰةِ ٱلدُّنْيَا وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُۥ عَن ذِكْرِنَا وَٱتَّبَعَ هَوَىٰهُ وَكَانَ أَمْرُهُۥ فُرُطًا

    Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di pagi dan senja hari dengan mengharap keridhaan-Nya; dan janganlah kedua matamu berpaling dari mereka (karena) mengharapkan perhiasan dunia ini; dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya telah Kami lalaikan dari mengingati Kami, serta menuruti hawa nafsunya dan adalah keadaannya itu melewati batas.

    [Quran 18:28]

    BalasPadam
  3. 100% saham dalam kabibet dapur M Incorporated adalah milik semua.

    Makanya kalau kabinet dapur nak lantik penjawat2 baru, maklumat peribadi dan pendidikan akan jadi maklumat terbuka buat semua.

    Ini bukanlah asing malah pada era Jiji, maklumat pendidikan Kamalanathan yang mengisi jawatan dlm kabinet dapur di korek sedalam dalamnya seolah olah apa yang Kamalanathan perincikan tak cukup dalam.

    Amalan sama sudah arkaik yakni tidak lagi jadi ikutan dalam kabinet dapur sekarang.

    Yang diamalkan ialah asal ada pendidikan -- memadai di tulis nama institusi saja. Jurus2 dan gred bagai tak perlu.

    Bertuah jadi penjawat dlm kabinet dapur yang di uruskan oleh puak2 hipokarat.

    BalasPadam
  4. وَقُلِ ٱلْحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ فَمَن شَآءَ فَلْيُؤْمِن وَمَن شَآءَ فَلْيَكْفُرْ إِنَّآ أَعْتَدْنَا لِلظَّٰلِمِينَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا وَإِن يَسْتَغِيثُوا۟ يُغَاثُوا۟ بِمَآءٍ كَٱلْمُهْلِ يَشْوِى ٱلْوُجُوهَ بِئْسَ ٱلشَّرَابُ وَسَآءَتْ مُرْتَفَقًا

    Dan katakanlah: "Kebenaran itu datangnya dari Tuhanmu; maka barangsiapa yang ingin (beriman) hendaklah ia beriman, dan barangsiapa yang ingin (kafir) biarlah ia kafir". Sesungguhnya Kami telah sediakan bagi orang orang zalim itu neraka, yang gejolaknya mengepung mereka. Dan jika mereka meminta minum, niscaya mereka akan diberi minum dengan air seperti besi yang mendidih yang menghanguskan muka. Itulah minuman yang paling buruk dan tempat istirahat yang paling jelek.

    [Quran 18:29]

    BalasPadam
  5. dia jawap macam ni..
    dosa pahala itu urusan peribadi..lagi pun bersalam tanpa syahwat tak apa, macam kita salam dengan nenek2 yang sudah hilang syahwat, jd boleh salam..jika lihat gambar tu elok2, dua2 dah tua bangka..jd..itulah jawapannya.HAHAHAHA

    BalasPadam
  6. Mungkin mat sabu anggap salam ni perkara remeh kot...jadi lepas ni dalam agama bolehlah diasing dan dipilih perkara 'remeh' mengikut selera dan persepsi masing2. Inklusif la sangat kan

    Inilah contoh torbaik drpd parti pan yang katanya menjadikan Islam sbg prinsip perjuangan...

    BalasPadam
  7. Lelaki dan wanita bukan mahram mempunyai hawa nafsu maka jika mereka bersalam tangan, sentuhan salam itu boleh menyebabkan nafsu syahwat terangsang dan syaitan pun main peranan membuka ruang untuk dosa besar. Dari sentuhan pertama itu akan terjadi maksiat.

    Beritahu saya siapakah yang tidak mempunyau nafsu syahwat. Puak liberal bangang cuba menbuka pintu maksiat.

    BalasPadam
  8. Puak munafik sekular liberal berkata dosa itu urusan peribadi. Itulah cara syaitan yang disebarkan oleh puak sekular liberal untuk menghalalkan semua bentuk kemungkaran dan kesesatan.

    BalasPadam
  9. Perlu ke jaja cerita ni? Cerita2 ni tak kuat nak lawan PH. Kes puashati dgn penerangan 1MDB.. tak boleh counter dgn cerita mcm2 ni. Tgk mcmana PH jaja mat sabu. Tunjuk dia zuhud. Ada Viva jer. Rumah teres biasa. Cerita ni akan tenggelamkan isu salam tangan ni. Pada diorg.. PAS suka isu remeh dan dan lagak suci. Pikir2 kan la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampaknya cybertrooper pakatan 11:14 PG menghina ajaran Islam dengan meremehkan ajaran Islam seperti hadis Aisyah RA, diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari dan Muslim.

      Cybertrooper ini adalah pendusta kerana dia menyembunyikan fakta bahawa PAS mengkritik dan menegur cara siasatan 1MDB dilakukan.

      Fakta:

      [Quote]5. Pada 9 Mei 2015, Tuan Guru telah memberi respons dan mendesak kerajaan untuk membentangkan hasil bedah siasatan kepada ahli Parlimen dan menyatakan kekecewaan beliau terhadap tindakan kerajaan yang gagal memulihkan kepercayaan rakyat serta menggesa kerajaan mengemukakan penyelesaian yang berkesan.

      “Perdana Menteri sendiri harus menjelaskan kepada semua Ahli Parlimen dan hendaklah membentangkan hasil bedah siasat terperinci terhadap audit kewangan 1MDB. Kita tidak mahu rakyat tertipu lagi dengan isu 1MDB ini serta terus menanggung beban pelbagai salah urus tadbir kewangan yang pernah berlaku sebelum ini.[Unquote]

      Sumber: http://www.harakahdaily.net/index.php/arkib/2004-pendirian-presiden-pas-konsisten-dalam-isu-1mdb

      Padam
    2. Apa kejadahnya cyber trooper? Siap bagi quote yg tak ada related. Jgn meremehkan teguran org atas pagar tetapi tapi dia sentiasa menjawap tuduhan PH terhadap PAS. Tindakan korang ni dinamakan on denial. Kena paham.. isu mat sabu ni tak mampu nak tengelamkan isu PAS berpuashati dgn penerangan 1mdb. Ada saya kata PAS sokong 1mdb? Rakyat Malaysia sedang memerhati.. setiap isu keluar merupakan penilaian terhadap PAS. Jgn jadi mcm umno.. syok sendiri sampai tak sedar rakyat dh tak terima diorg. Cari la berita yg boleh counter isu semasa yg lebih memberi impact pada masyarakat bagi menampakkan kesungguhan PAS membela rakyat.

      Padam
    3. Cybertrooper ternakan pakatan yang timbulkan isu 1MDB untuk memburuk-burukkan PAS.

      Bila kita tunjukkan bukti untuk menafikan dakwaan cybertrooper pakatan, cybertrooper meroyan sakan konon quote tiada kaitan dengan dajwaan cybertrooper ternakan pakatan.

      Maka kita tidak merasa hairan melihat puak pakatan menentang RUU anti-berita palsu.

      Jika pemimpin pakatan berjalan seperti ketam, maka cybertrooper @ barua pakatan juga berjalan seperti ketam.

      Like boss, like barua.

      Padam
    4. Ya Allah.. betul la korang on denial. Pantang tegur sikit.. terus cop cyber trooper. Mcm ni boleh jadi pejuang islam ke? Pendapat manusia boleh berbeza tapi buruk sangka boleh memecahkan perpaduan org islam. Tak ada org nak burukkan PAS.. cuma nak bagi nasihat supaya lihat isu lebih besar untuk counter isu semasa yg lebih teruk ditujukan pada PAS. Tak pa la korang hidup la dengan dunia korang. Tak ada sapa nak larang.. jenis tak boleh terima pendapat.. susah nak di bantu. Soalan nak tanya.. isu mat sabu salam tu.. boleh ke counter isu PAS dikatakan puashati dgn penerangan 1mdb? Korang kena lebih active mencari isu lebih bernas. Kalau ayat barua boleh menyenangkan hati korang silakan.. rasanya sunnah nabi tak ajar mcm tu bila berbeza pendapat..

      Padam
    5. Nampaknya cybertrooper pakatan telah menyalah-gunakan istilah zuhud untuk mensucikan mike selfie konon kerana dia mempunyai viva dan rumah teres sahaja.

      Zuhud apa jika suka sangat bersekfie dada dengan amoi dan bersalam dengan wanita bukan mahram?

      Jika itu ukuran cybertrooper untuk menentukan sama ada seseorang itu zuhud, maka jelas cybertrooper tidak memahami erti zuhud.

      Jika viva dan rumah teres dijadikan ukuran, ramailah orang kafir yang 'zuhud'.

      kah kah kah kah kah

      Itulah minda materialistik yang dimiliki oleh cybertrooper ternakan pakatan.

      Kalau nak tulis tentang zuhud, kamu pergi belajar agama Islam dulu.

      Padam
    6. Pembetulan komen 9:35 ptg;

      Zuhud apa jika suka sangat berselfie dada dengan amoi dan bersalam dengan wanita bukan mahram?

      Padam
    7. Sedih betul saya baca komen tuan. Saya tak suka nak menulis tapi rasanya tuan yg komen di atas tak membaca dan memahami tulisan anon 11.14. Setiap tulisan dia, saya faham sbb dia cuba nak mengingatkan ahli PAS dgn isu dengan lagi besar. Tuan yg membalas terlampau sensitif dan cepat melatah. Pasal zuhud.. dia cakap org PH melobi Mat Sabu zuhud utk menunjukkan betapa baiknya mat sabu tapi dia sendiri tak cakap Mat Sabu tu zuhud. Saya rasa kita ahli dan penyokong PAS sepatutnya lebih bersikap terbuka dan jangan mudah melatah. Betul anon 11.14 cakap, rakyat sentiasa memerhati PAS.

      Padam
  10. SeghoPHaaaa hanya luka kecil jaa

    BalasPadam

  11. KABAR BAIK!!!

    Saya selalu berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan peminjam yang meminjamkan uang tanpa membayar terlebih dahulu.

    Jika Anda mencari pinjaman, perusahaan ini adalah semua yang Anda butuhkan. setiap perusahaan yang meminta Anda untuk biaya pendaftaran lari dari mereka.

    saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah SUZAN INVESTMENT COMPANY. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir Rp35 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

    Tanpa biaya transfer,
    Pembayaran yang fleksibel,
    Suku bunga rendah,
    Tanpa biaya pendaftaran,
    Layanan berkualitas,
    Komisi Tinggi jika Anda memperkenalkan pelanggan

    Hubungi perusahaan: (Suzaninvestment@gmail.com)

    Email pribadi saya: (Ammisha1213@gmail.com)

    BalasPadam