Header Ads

ads header

Flash News

MAS mohon maaf isu iklan menu babi


Malaysia Airlines Berhad (MAB) hari ini memohon maaf jika promosi makanan yang diterbitkan dalam ruangan iklan majalah syarikat itu, Going Places, edisi Januari 2019 menyinggung mana-mana pihak.

Ia susulan kritikan sesetengah pihak mendakwa ruangan iklan, Restaurant Openings, menyertakan hidangan babi yang menurut mereka tidak sesuai dengan sensitiviti umat Islam.

"Dalam iklan majalah, Going Places edisi Januari lalu memaparkan restoran yang menyediakan pelbagai jenis masakan sebagai sebahagian daripada menu mereka.

“Foto itu mempamerkan potongan daging lembu wagyu dan juga sotong. Seperti mana majalah gaya hidup lain, ulasan restoran itu adalah untuk mempromosikan kedai makan kepada penumpang daripada seluruh dunia.

"Malaysia adalah sebuah negara yang terdiri daripada pelbagai bangsa dan ulasan itu langsung tidak berniat untuk menyinggung perasaan mana-mana penumpang,” kata MAB seperti dipetik Sinar Harian, hari ini.

Semalam, bekas Pengarah Urusan MAB Abd Aziz Abdul Rahman dilaporkan menyelar promosi makanan dan gambar daging babi yang diterbitkan dalam iklan itu yang baginya tidak sesuai dengan MAS selaku penerbangan negara.

Berdasarkan semakan ketika berita ini ditulis, artikel January Eats: The Best Restaurants To Dine At This Month yang merupakan edisi atas talian majalah Going Places, tiada gambar disertakan pada perenggan yang merujuk menu babi berkenaan.

Bagaimanapun, pada satu perenggan, artikel itu ada menyebut perkataan "pork" (daging babi) dua kali bagi promosi sebuah restoran di Kuala Lumpur.



MR :  Hebat semenjak PH memerintah ada menu babi pula


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. MAS lebeh baik tukar nama pada Pakatan Airline . Problem settle .

    BalasPadam