Header Ads

ads header

Flash News

Terengganu belum terima baki bayaran royalti 2018, kata Ahmad Samsuri


KUALA TERENGGANU: Kerajaan negeri masih menunggu baki pembayaran royalti sekurang-kurangnya RM250 juta yang belum dilunaskan oleh kerajaan Persekutuan bagi tahun ini.

Menteri Besar Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, kerajaan pusat bertanggungjawab menyemak kembali jumlah royalti yang sepatutnya diterima oleh Terengganu secara keseluruhan, berdasarkan perjanjian agihan yang ditandatangani kedua-dua belah pihak pada 1974.

Katanya, selepas berakhir pilihan raya umum ke-14 Mei lalu, ada 3 kali pembayaran dibuat oleh kerajaan pusat secara terus kepada kerajaan negeri dengan jumlah keseluruhan RM450 juta.

“Kita tidak ada kepastian tentang jumlah sebenar, tetapi daripada pengiraan kasar kita jangka masih ada (baki) sekurang-kurangnya RM250 juta lagi yang sepatutnya menjadi milik kerajaan negeri.

“Jadi dengan tahun 2018 yang tinggal 2 hari lagi, menjadi tanggungjawab pihak perbendaharaan iaitu Kementerian Kewangan untuk melunaskan baki tersebut kepada rakyat negeri Terengganu,” katanya kepada pemberita selepas acara Malam Penghargaan Media Eastern Pacific Industrial Corporation (EPIC) di sini.

Ahmad Samsuri berkata, sekiranya kerajaan negeri gagal menuntut baki royalti seperti yang dijangka, perbelanjaan negeri bagi suku pertama tahun depan masih berjalan seperti bajet yang dibentangkan dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) November lalu.

“Selepas suku pertama itu barulah kita akan lihat macam mana cara yang sepatutnya sama ada kita kaji semula atau tidak,” katanya.

Sementara itu, dalam perkembangan lain Ahmad Samsuri berkata, keyakinan pelabur terhadap reputasi syarikat milik kerajaan negeri, Eastern Pacific Industrial Corporation (EPIC) tidak terjejas walaupun siasatan dalaman terhadap beberapa pegawai kanannya sedang berjalan.

Ahmad Samsuri berkata, pada masa ini tiada keperluan untuk kerajaan negeri melantik pengurusan baru bagi menerajui EPIC Berhad kerana percaya dengan keupayaan sedia ada.

Pertengahan bulan lalu, tular di laman sosial apabila pintu bilik ketua pegawai eksekutif (CEO) syarikat itu dikunci dengan rantai besi bagi menghalang pegawai tertinggi itu memasuki pejabatnya di Jalan Pejabat, di sini.


MR :  Kerajaan PH nak kencing rakyat Terengganu


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. Negeri Kelantan mcmana....dah dapat ka belum?.
    Kes mahkamah dah d tarik balek. Kelewatan dimana sebenarnya. Nmpk ada tarik tali disitu. Yg teraniaya rakyat kelantan

    BalasPadam
  2. KABAR BAIK

    Apakah Anda berpikir untuk mendapatkan bantuan keuangan, apakah Anda benar-benar membutuhkan pinjaman mendesak, apakah Anda berpikir untuk memulai bisnis Anda sendiri, Anda dalam hutang, ini adalah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda karena kami menyediakan pinjaman pribadi, pinjaman bisnis, dan pinjaman perusahaan , Dan segala macam pinjaman dengan tingkat bunga 2%. Hore !!! Ini hampir sampai akhir tahun ini dan kami berada di Maria Annette Loan Company, kami menjamin semua klien kami yang berharga bahwa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyum di wajah mereka.
    Untuk informasi lebih lanjut silakan hubungi kami sekarang melalui email:
    Susanbowmanloancompany@gmail.comn

    BalasPadam
  3. KABAR BAIK

    Apakah Anda berpikir untuk mendapatkan bantuan keuangan, apakah Anda benar-benar membutuhkan pinjaman mendesak, apakah Anda berpikir untuk memulai bisnis Anda sendiri, Anda dalam hutang, ini adalah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda karena kami menyediakan pinjaman pribadi, pinjaman bisnis, dan pinjaman perusahaan , Dan segala macam pinjaman dengan tingkat bunga 2%. Hore !!! Ini hampir sampai akhir tahun ini dan kami berada di Maria Annette Loan Company, kami menjamin semua klien kami yang berharga bahwa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyum di wajah mereka.
    Untuk informasi lebih lanjut silakan hubungi kami sekarang melalui email:
    Susanbowmanloancompany@gmail.com

    BalasPadam
  4. MR kenapa luluskan iklan tailong ini.

    BalasPadam
  5. Dengan kegembiraan dan kebahagiaan yang besar, saya senang berbagi perbuatan baik 24HOURS FINANCE kepada keluarga saya dan stabilitas keuangan saya.
    Untuk beberapa waktu saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman swasta dan dalam proses mencari pinjaman pribadi, saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman pinjaman palsu yang meminta uang dari saya yang saya bayar tetapi saya tidak mendapatkan pinjaman dari mereka. Saya juga menempatkan diri saya dalam hutang besar yang tidak saya tahu cara membayarnya.
               Jadi, saya mengeluh kepada polisi dan mereka bertanya kepada saya apakah pemberi pinjaman pinjaman pribadi yang saya hubungi memiliki situs web tempat mereka dapat memperoleh informasi, saya mengatakan tidak karena pemberi pinjaman yang saya hubungi tidak memiliki situs web perusahaan. saat itulah saya tahu bahwa sayalah yang kehilangan uang saya karena seharusnya tidak menghubungi perusahaan pinjaman tanpa situs web yang dapat dikunjungi karena itu adalah tanda perusahaan pinjaman palsu.
                 Jadi, suatu hari, saya membaca berita di situs blog, saya melihat komentar oleh Ny. Sarah Ward dan dia berkata bahwa perusahaan pinjaman mereka memberikan pinjaman dan dia juga menulis situs web perusahaan mereka yaitu: www.24hoursfinance.org dan email perusahaan mereka: 24hoursfinance.org@gmail.com
    Ini adalah kontak Whatsapp mereka: +1 (929) 251-1654
              Saya memutuskan untuk memeriksa situs web perusahaan, saya menemukan bahwa saya benar-benar melihat perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan. jadi saya mengajukan pinjaman 300 juta dari mereka. Saya diminta untuk menyerahkan semua alat identifikasi saya dan setelah verifikasi informasi saya, saya diberi tahu bahwa permohonan pinjaman saya telah dikabulkan, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya. Saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya akan melakukan yang terbaik untuk membagikan kisah saya sehingga orang lain dapat diselamatkan dari tangan pemberi pinjaman palsu.
    Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut di email saya: rifkyseptiaji90@gmail.com
        Semoga Allah menyelamatkan kita semua dari apa yang tidak benar.

    BalasPadam